  • 11. Data: 2015-02-14 12:59:23
    Temat: Re: Czy można robić zdjęcia w sklepie?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-13 o 20:23, RadoslawF pisze:
    > (...)
    > Skasować zdjęcia z telefonu nie mają prawa ale jak pokażą regulamin
    > a w nim zakaz fotografowania to więcej zdjęć nie zrobisz bo po
    > złamaniu regulaminu (z którym cię zapoznali) już im sporo wolno.
    > (...)

    Pytam jako laik w dziedzinie prawa:
    Czy regulamin mający klauzule abuzywne jest obowiązujący?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2015-02-14 15:33:34
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-02-13, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > W Austrii można dostać mandat za wideo rejestrator a przypadkowo

    Hoax gazetowy - dziennikarz przedrukował pobożne życzenia jakiejś
    austryjackiej organizacji lobbującej na rzecz "prywatności".

    --
    WildS

  • 13. Data: 2015-02-14 22:30:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-14 o 12:59, Adam pisze:

    > Pytam jako laik w dziedzinie prawa:
    > Czy regulamin mający klauzule abuzywne jest obowiązujący?

    Nie, ale cieć w mundurku szukający zaczepki już może być
    więc do przybycia policji jesteś uwięziony i nie wiem czy
    pomoże ci fakt że nie do końca zgodnie z prawem.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2015-02-14 22:32:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-14 o 15:33, WildS pisze:

    > Hoax gazetowy - dziennikarz przedrukował pobożne życzenia jakiejś
    > austryjackiej organizacji lobbującej na rzecz "prywatności".

    Niemieckiego nie znam ale sporo ludzi zna, więc dlaczego
    nie ma sprostowań jeśli to faktycznie nieprawda ?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2015-02-14 22:42:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-14 o 12:20, Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...linki były niestety wcześniej...]
    >
    > Regulamin punkt 20:
    > "za złamanie zakazów ustalonych niniejszym regulaminem
    > ochrona ma prawo zastrzelić łamiącego na miejscu".

    Zastrzeli a potem za to odpowie albo i nie.
    Ze szczególnym akcentem na "nie".
    Bo tak na prawdę nie rozmawiamy ostrzelaniu a o
    szarpaninie. Bez nagrania nie udowodnisz ochroniarzowi
    że to on tobie dał w w twarz a nie ty jemu.

    > Ty tak na poważnie, że postanowienia regulaminu *łamiące
    > prawo* obowiązują, czy nie zajrzałeś do linków które
    > PiteR wrzucił?
    > (z dokładnością do nieprezycyjności tekstów pod tymi linkami).

    W spotkaniu spieszący się normalny klient kontra byczy kark
    z ochrony te linki są bez znaczenia. Jak byczy kark uzna że
    na policję masz poczekać w kajdankach to w nich będziesz
    czekał. Niewykluczone ze na leżąco i skopany bo "stawiałeś
    opór".

    > Z tym "udziałem policji" chyba *już* nie jest tak źle,
    > i nie bez powodu zapodawałem tekst Roberta :) (który zdaje
    > się tu też czasami pisuje).

    Teoretycznie od policji można by oczekiwać że potraktują nadgorliwość
    i brak wiedzy u ochrony jako napaść, wymuszenie czy pozbawienie
    wolności. Znasz przypadek kiedy to zrobili ?

    > Nikt nie powiedział że nie.
    > Ale tezą co do "mania prawa z regulaminu" (z bezprawnymi
    > zapisami), to mnie, jak to Stokrotka pisuje, "zaszczeliłeś".
    > Bo że różni źli ludzie mogą BEZPRAWNIE usiłować spuścić
    > komuś łomot, to oczywiste, niezależnie czy mają taki czy
    > inny napis na fraku.

    Problem polega na fakcie udowodnienia bezprawności.
    Jak nie pozwolisz sobie spuścić bezprawnego łomotu
    umundurowanemu funkcjonariuszowi policji to skończysz
    w sądzie jako oskarżony o szereg przewinień.
    Stąd nie doradzał bym szarpania się z ochroniarzami
    na pilnowanym przez nich terenie. I teksty Stokrotki
    nic tu nie zmienią.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2015-02-15 00:15:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Niemieckiego nie znam ale sporo ludzi zna, więc dlaczego
    > nie ma sprostowań jeśli to faktycznie nieprawda ?

    były ale "news" zaczął zyć własnym życiem
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2015-02-15 12:00:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 00:15, masti pisze:

    > były ale "news" zaczął zyć własnym życiem

    Drugi raz szukałem tego sprostowania i znowu nie znalazłem.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-02-16 20:39:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2015, PiteR wrote:

    > Czy coś złego jest w takim filmiku? Czy on coś narusza? Jakieś sikrety
    > zdradza?

    Przeciwnie.
    I do tego jest legalny.
    A mimo tego ochrona interweniuje.
    Chyba coś opacznie zrozumiałeś :)

    Właśnie dlatego piszę, że "tam jeden proces wystarczy" - potem już
    żadna ochrona nie próbuje się "wykazywać", a stosowny punkt (jeśli
    jest w regulaminie sklepu) wykreśla z umowy.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2015-02-16 20:43:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2015, RadoslawF wrote:

> [...]
    [...]
    > Bo tak na prawdę nie rozmawiamy ostrzelaniu a o
    > szarpaninie. Bez nagrania nie udowodnisz ochroniarzowi
    > że to on tobie dał w w twarz a nie ty jemu.

    Nie, rozmawiamy o tym, że napisałeś że "już mu dożo WOLNO"!

    Wywiodłeś PRAWO z bezprawnych zapisów.
    Tylko tyle.

    > W spotkaniu spieszący się normalny klient kontra byczy kark
    > z ochrony te linki są bez znaczenia.

    I gdzie tu miejsce na słowa "już im sporo wolno", z naciskiem
    na *wolno*, pytam?

    Bo z tym że art.2 Konstytucji "podlega łamaniu" (IMO na dzień dobry
    poprzez istnienie np. immunitetu) nie dyskutowałem :>
    (jakby co, art.2 zawiera zapis "RP jest [...] państwem [...] prawa")

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2015-02-17 00:20:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-16 o 20:43, Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Nie, rozmawiamy o tym, że napisałeś że "już mu dożo WOLNO"!
    >
    > Wywiodłeś PRAWO z bezprawnych zapisów.
    > Tylko tyle.

    Ale to nie ja wywodziłem że "dużo" oznacza "prawo do
    strzelania".

    > I gdzie tu miejsce na słowa "już im sporo wolno", z naciskiem
    > na *wolno*, pytam?

    Mogą i szybko skoro "wolno" ci nie pasuje.
    Mają kajdanki to użyją, mają pałkę to tez użyją.
    Ty będziesz mógł już po fakcie próbować czegoś dojść jako
    poszkodowany. Naprawdę tego chcesz ?