  • 11. Data: 2013-12-08 18:41:59
    Temat: Re: Czy można robić zdjęcia ludziom i miejscom?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-08 18:12, Zakonspirowany pisze:

    > Nieznajomość prawa. Niewiedza, w tym przypadku, ma zupełnie inne znaczenie.

    Hmmm.. astro dał mi świetny link:

    http://antyweb.pl/tag/zakaz-fotografowania

    Jest tam opisana sytuacja robienia zdjęć na dworcach PKP, gdzie
    zniesiono przepis zakazujący fotografowania. To nie oznacza, że nie
    zostaniesz za to ukarany. Cytuję:

    "tymczasem dowiadujemy się, że obiekty infrastruktury transportu
    kolejowego mogą być (teoretycznie) uznane za szczególnie ważne dla
    bezpieczeństwa i obronności państwa, ergo fotografować ich nie możemy, a
    przynajmniej nie powinniśmy. Jak to wytłumaczyć? Z ręką na sercu
    odpowiadam - nie mam zielonego pojęcia!!! Mamy tu do czynienia z loterią
    - bo kto powie ,,na oko", który to obiekt został uznany za szczególnie
    ważny dla bezpieczeństwa i dlaczego tyczy się to dworca X, a dworca Y
    już nie?"

    To jest podobna sytuacja. Analogicznie jest z uznaniem przestrzeni
    publicznej za zbiór wielu własności prywatnych, których fotografować nie
    można bez zezwolenia (to też z tego artykułu). Itd itp.

    Marek

  • 12. Data: 2013-12-09 07:57:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-08 18:03, Marek wrote:
    > No ale jeśli wielu gości mnie odwiedzi to już mogę być posądzony o
    > prowadzenie galerii! :-D

    Nie wyobrażam sobie takiej sprawy w sądzie. To nonsens.

    > Państwowych galerii handlowych chyba nie ma? Tak więc zakaz obowiązuje w
    > praktycznie każdej galerii?

    Jeśli prywatna to i zasady w niej panujące są ustalane na miejscu, przez
    właściciela.

    > Niekoniecznie: jeśli celem jest widok, krajobraz, impreza publiczna to
    > nie muszę podobno.

    Tesli nie robisz ludziom to nie musisz ale ja pisałem a Ty wcześniej
    pytałeś o zdjęcia *robione ludziom*.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 13. Data: 2013-12-09 12:25:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-09 07:57, quent pisze:

    > Tesli nie robisz ludziom to nie musisz ale ja pisałem a Ty wcześniej
    > pytałeś o zdjęcia *robione ludziom*.

    Na imprezach publicznych zwykle jest dość dużo ludzi, nie sądzisz? :-D
    Robienie zdjęć imprezie takiej = robienie zdjęć ludziom ale i = nie
    trzeba się pytać tłumu o zgodę.

    Choć jak przeczytałem w artykule jaki astro udostępnił:
    http://antyweb.pl/tag/zakaz-fotografowania

    również i z tym może być różnie - zależnie od (swobodnej) interpretacji
    zapisów przez sąd. Może w tłumie wystąpi jakiś funkcjonariusz albo ktoś
    ma sprawę karną - to może być jazda.

    Marek

  • 14. Data: 2013-12-09 12:42:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-09 12:25, Marek wrote:

    > Na imprezach publicznych zwykle jest dość dużo ludzi, nie sądzisz? :-D

    Nie bardzo rozumiem w czym w ogóle tkwi szkopuł.
    Dla mnie sprawa jest, mimo wszystko, dosyć klarowna.
    W każdym razie nie miałbym problemu z określeniem czy w danej sytuacji
    powinienem, czy też nie, pytać o zgodę na publikację wizerunku.

    W sytuacjach niejednoznacznych w razie nieporozumień decyduje sędzia i
    tyle.

  • 15. Data: 2013-12-09 13:34:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-09 12:42, quent pisze:

> [...]
    > powinienem, czy też nie, pytać o zgodę na publikację wizerunku.
    >
    > W sytuacjach niejednoznacznych w razie nieporozumień decyduje sędzia i

    I jest Ci obojętne czy zapłacisz lub nie np. 50 tys zł odszodowania? Ja
    wolałbym o tym wiedzieć przed zrobieniem zdjęcia.

    Marek

  • 16. Data: 2013-12-09 13:36:25
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 09-12-2013 13:34, Marek pisze:
    > I jest Ci obojętne czy zapłacisz lub nie np. 50 tys zł odszodowania?

    Spal swój aparat.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 17. Data: 2013-12-09 13:51:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-09 13:34, Marek wrote:

    > I jest Ci obojętne czy zapłacisz lub nie np. 50 tys zł odszodowania? Ja
    > wolałbym o tym wiedzieć przed zrobieniem zdjęcia.

    Ale nikt nie zmusza cię do publikacji takich niejednoznacznych zdjęć.
    A jeśli obawiasz się bardzo to możesz się ubezpieczyć ;-)

  • 18. Data: 2013-12-09 15:28:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-09 13:51, quent pisze:

    > Ale nikt nie zmusza cię do publikacji takich niejednoznacznych zdjęć.
    > A jeśli obawiasz się bardzo to możesz się ubezpieczyć ;-)

    Też fakt! Jest to jakieś rozwiązanie. O tym nie pomyślałem :-)

    A wątpliwości mam jeszcze większe niż przed opublikowaniem niniejszego
    wątku. Wątpliwości dotyczą definicji zdjęcia "jednoznacznego" o ile
    dotyczy czegoś więcej niż kwiatek na polu... eee... kwiatek w lesie...
    bo pole może być prywatną własnością :-D

  • 19. Data: 2013-12-10 23:41:28
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 09 Dec 2013 12:25:41 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    >
    > również i z tym może być różnie - zależnie od (swobodnej) interpretacji
    > zapisów przez sąd. Może w tłumie wystąpi jakiś funkcjonariusz albo ktoś

    W regulaminie większości imprez stoi zapis, że jej uczestnik może być
    fotografowany, a zdjęcia publikowane przez organizatora, a kto się nie
    godzi, niech nie przychodzi.

    --
    GLaF

  • 20. Data: 2013-12-11 11:13:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-10 23:41, GLaF pisze:

    > W regulaminie większości imprez stoi zapis, że jej uczestnik może być
    > fotografowany, a zdjęcia publikowane przez organizatora, a kto się nie
    > godzi, niech nie przychodzi.

    Tyle tylko, że ja nie jestem organizatorem lecz osobą postronną.

    Marek