  • 1. Data: 2013-03-21 15:23:02
    Temat: Czy można kupić izotop plutonu 239Pu oraz beryl ??
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Nie nie - to taki żart, bo skoro można kupić rtęć jak koledzy
    podpowiedzieli...

    Chociaż, pewnie gdzieś u ruskich można by to zanabyć. Ciekawe za ile ?

  • 2. Data: 2013-03-21 15:25:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 15:27, Ministerstwo Propagandy pisze:

    > jak za wszystko inne, za skrzynkę wódki... a jak z nimi wypijesz...

    ee, wątpię żeby aż tak łatwo. Gdyby tak było, już by różne mudżahediny
    się wysadziły razem z jednym albo drugim miastem w USA lub EU.

  • 3. Data: 2013-03-21 15:27:04
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

  • 4. Data: 2013-03-21 15:32:37
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    bo trzeba jeszcze wiedzieć z kim wypić, ja tam z tuskiem nie piję, bo po
    trzecim kielichu on wymięka i zapomina co mi obiecał...

  • 5. Data: 2013-03-21 15:41:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Nie nie - to taki żart, bo skoro można kupić rtęć jak koledzy
    > podpowiedzieli...

    To jednak co innego -- metaliczna rtęć znana była już w starożytności,
    a jeszcze niedawno można było kupić w każdej aptece pod postacią
    termometru (dzisiaj trzeba świetlówki, więcej tego na kilogram wchodzi).

    > Chociaż, pewnie gdzieś u ruskich można by to zanabyć. Ciekawe za ile ?

    Taki film pamiętam:

    http://www.filmweb.pl/film/Dzie%C5%84%2C+w+kt%C3%B3r
    ym+wyp%C5%82yn%C4%99%C5%82a+ryba-1967-31853

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2013-03-21 17:15:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-21 15:23, sundayman pisze:

    > Nie nie - to taki żart, bo skoro można kupić rtęć jak koledzy
    > podpowiedzieli...
    >
    > Chociaż, pewnie gdzieś u ruskich można by to zanabyć. Ciekawe za ile ?

    A zdajesz sobie sprawę, ile to kosztuje? Wyprodukowanie surowca do
    pierwszej bomby atomowej kosztowało milion dolarów. Na dzisiejsze
    pieniądze to są setki milionów albo i miliardy. Dlatego właśnie Żydom
    tak zależało na uszkodzeniu wirówek uranowych w Iranie, żeby nie mieli z
    czego wyprodukować. Tak więc 239Pu jest surowcem dużo droższym niż złoto
    (kilogram złota obecnie ok. 150 tys. zł).

  • 7. Data: 2013-03-21 17:36:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > A zdajesz sobie sprawę, ile to kosztuje? Wyprodukowanie surowca do
    > pierwszej bomby atomowej kosztowało milion dolarów.

    Pierwsza była uranowa.

> [...]
    > żeby nie mieli z czego wyprodukować. Tak więc 239Pu jest surowcem dużo
    > droższym niż złoto (kilogram złota obecnie ok. 150 tys. zł).

    Pluton, to w ogóle trzeba sobie najpierw zrobić, żeby było co wirować.

    Za to z berylem nie powinno już być większych problemów -- jest dostępny
    choćby w brązie berylowym (ok. 2% Be). Ponadto tlenek berylu bywa stosowany
    jako izolator elektryczny o dużej przewodności cieplnej (no i już nie jest
    NTG).

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2013-03-21 17:38:20
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 21-03-2013 15:23, sundayman wrote:

    > Nie nie - to taki żart, bo skoro można kupić rtęć jak koledzy
    > podpowiedzieli...
    >
    > Chociaż, pewnie gdzieś u ruskich można by to zanabyć. Ciekawe za ile ?

    A po co kupować, jak można mieć za darmo.
    Kierunek Czernobyl i leży dosłownie na ulicach. :)
    K.

  • 9. Data: 2013-03-21 17:56:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > tak zależało na uszkodzeniu wirówek uranowych w Iranie, żeby nie mieli z
    > czego wyprodukować. Tak więc 239Pu jest surowcem dużo droższym niż złoto
    > (kilogram złota obecnie ok. 150 tys. zł).

    kuśwa ! No to pójdę wam na rękę - zrzućcie na mnie bombę ze złota !
    Wyjdzie wam taniej, a ja obiecuję, że się przy tym rozerwę jak ta lala !

  • 10. Data: 2013-03-21 19:04:17
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > To jednak co innego -- metaliczna rtęć znana była już w starożytności,
    > a jeszcze niedawno można było kupić w każdej aptece pod postacią
    > termometru (dzisiaj trzeba świetlówki, więcej tego na kilogram wchodzi).

    Albo szarej maści i wytopić tłuszcz.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl