  • 1. Data: 2013-03-21 11:55:08
    Temat: Re: cewka
    Od: Żona BrunonaK <z...@w...pl>

    > a to 7 zadanko jak rozczaić? może Ktoś mnie wspomoże?

    Połowa mocy wydzieli się na oporniku a wartość skuteczna to około 0,7 tej
    wartości i masz rozwiązanie.
    Lepiej powiedz z jakiej szkoły te zadania i dlaczego nie szukasz rozwiązań w
    książce?

  • 2. Data: 2013-03-21 13:04:58
    Temat: cewka
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    przepraszam, że i tu pytam, ale czy mając takie dane:
    cienki drut miedziany o długości L=25m nawinięto na cylindryczny rdzeń
    żelazny o długości l=10cm - można wyznaczyć ilość zwojów cewki?
    więcej szczegółów w zadaniu 4:
    http://ataridevs.eu/smietnik/zadanka_z_fizy.JPG

  • 3. Data: 2013-03-21 13:12:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.03.2013 13:04, Ministerstwo Propagandy wrote:
    > przepraszam, że i tu pytam, ale czy mając takie dane:
    > cienki drut miedziany o długości L=25m nawinięto na cylindryczny rdzeń
    > żelazny o długości l=10cm - można wyznaczyć ilość zwojów cewki?

    Tak, można.
    Jest to nawet całkiem proste.

    Michoo

  • 4. Data: 2013-03-21 13:34:42
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    nie znasz może przenikalności magnetycznej żelaza?
    nie mogę namierzyć, a nie posiadam tablic ze szkoły...

  • 5. Data: 2013-03-21 13:41:42
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 21-03-2013 13:12, Michoo wrote:

    > Tak, można.
    > Jest to nawet całkiem proste.

    Naprawdę, jest proste? W danych jest mowa o *długości pręta*, nie zaś o
    średnicy czy obwodzie. Rozterki ucznia są całkowicie zrozumiałe.
    K.

  • 6. Data: 2013-03-21 13:51:21
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

  • 7. Data: 2013-03-21 13:52:42
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    odwołuję, faktycznie po zamianie na promień r - skraca się wszystko co
    nieznane...

  • 8. Data: 2013-03-21 14:59:49
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    > Połowa mocy wydzieli się na oporniku a wartość skuteczna to około 0,7 tej
    > wartości i masz rozwiązanie.

    a można jaśniej? mi to nic nie mówi, sory.

    > Lepiej powiedz z jakiej szkoły te zadania i dlaczego nie szukasz rozwiązań
    > w książce?

    nie wiem dokładnie, to są chyba zadanka z przygotowania do matury...

  • 9. Data: 2013-03-21 15:11:41
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    i jeszcze może coś o 10

  • 10. Data: 2013-03-21 15:27:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Ministerstwo Propagandy <...@...s> wrote:

    > nie wiem dokładnie, to są chyba zadanka z przygotowania do matury...

    Do czego ci to - dajesz komuś korepetycje?

    --
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."