  • 21. Data: 2010-02-17 17:33:49
    Temat: Re: Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert_J wrote:

    > Ty naprawdę nie odróżniasz obowiązku od możliwości czy żartujesz? ;-)
    > Bez tylnej kanapy możesz sobie jeździć do śmierci, nikt tego nie
    > zabrania, najwyżej nie zabierzesz na przejażdżkę teściowej. Natomiast
    > oddzielenie przestrzeni bag. od pasaż. jest obowiązkiem.

    To nie ma znaczenia, w obu przypadkach stan pojazdu jest niezgodny z
    homologacją i tyle Ten "obowiązek" nie jest ujęty nigdzie indziej (jesli
    jest to wskaż gdzie) i jest tożsamy z obowiązkiem posiadania np. pasów
    bezpieczeństwa także dla pasażerów, których w danym momencie wcale nie
    przewozisz.

    --
    cokolwiek

  • 22. Data: 2010-02-17 17:38:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert_J wrote:

    > Zacytuj proszę, podaj przepis który zabrania jeździć bez tylnej kanapy
    > :-). A potem taki, który pozwala jeździć kratkowozem bez kratki...

    ROTFL. Do nie jeżdżenia bez kanapy potrzebny jest Twoim zdaniem konkretny
    zakaz, a z kolej do jeżdżenia bez kratki pozwolenie? Wyraźnie widać, ze
    logika jest Ci zdecydowanie obca.

    To raczej Ty wskaż konkretny zakaz jeżdżenia bez kratki pomijając samą
    homologację, bo ta dotyczy tak samo np. kanapy czy pasów.

    --
    cokolwiek

  • 23. Data: 2010-02-17 17:53:57
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ROTFL. Do nie jeżdżenia bez kanapy potrzebny jest Twoim
    > zdaniem konkretny
    > zakaz, a z kolej do jeżdżenia bez kratki pozwolenie?

    OK, możę się mylę, nie spieram się na upartego. Jednak to Ty
    dyskusję o kratce sprowadziłeś do kłótni o tylną kanapę :-).
    I nie wypieraj się tego. Ja Koledze odpowiedziałem że kratki
    sam nie może wymontować i temat byłby zakończony, gdybyś Ty
    jak zwykle nie zaczął się wymądrzać...

    > Wyraźnie widać, ze
    > logika jest Ci zdecydowanie obca.

    Natomiast gmatwanie prostych tematów jest widać Twoim hobby
    ;-)

    > To raczej Ty wskaż konkretny zakaz jeżdżenia bez kratki
    > pomijając samą
    > homologację, bo ta dotyczy tak samo np. kanapy czy pasów.

    Zauważ że homologacja jest ściśle powiązana z przepisami.
    Przepisy wymagają, żeby auto posiadało homologację, a ta
    mówi, że kratkowóz ma mieć kratkę trwale zamontowaną. I
    tyle. Jeśli ktoś chce mnienić przeznaczenie auta to musi się
    to odbyć w specjalistycznym warsztacie i być potwierdzone
    stosownym kwitem. Niech Ci będzie że kanapa też musi być
    zamontowana, Może masz rację i wtedy zwracam honor, ale
    wątek dotyczy kratki, nie siedziska...

  • 24. Data: 2010-02-17 18:36:38
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "venioo" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > No jak to nie? Gdzie będą siedzieć, to nikogo nie obchodzi,

    Taa, np. na nieumocowanych krzesłach
    na środku paki Żuka Towos,
    przy zdemontowanych fabrycznych "klapkach"
    ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 25. Data: 2010-02-17 18:38:46
    Od: solar <s...@o...pl>

    DysoN pisze:

    > Przypuszczam ze odkrecic kratke musze zrobic urzedowo (z wmontowaniem pasa i
    > zaglowka) i uzyskac nowy dowod rejestracyjny ale moze przepisy sie zmienily a
    > ja o tym wiem...

    Przez 5 lat jeździłem prywatnie dwoma samochodami zarejestrowanymi jako
    ciężarowe, ze zdjętą kratką. W drugim kratki nie miałem w ogóle. Fotele
    miały normalnie zagłówki. Wyjęcie i włożenie kratki (Berlingo i Partner)
    polegało na odkręceniu jednej śrubki.
    Raz zdarzyło się, że odmówiono mi przeglądu bez kratki, ale 1 km dalej
    zrobiłem przegląd bez żadnego problemu. Nigdy też policja nie
    przyczepiła się do braku kratki.
    Więc, teoretycznie nie wolno, praktycznie prawie nikt nie zwraca na to
    uwagi.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424

    "Brak więc geniuszów u kobiet jest widać właściwością ich natury"
    ks. Michał Klepacz

  • 26. Data: 2010-02-17 19:31:21
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > owszem jest podane, że nie może przejść element o średnicy 10cm

    To może skłamałem, ale wygląda na to, że dziurę 9,5x9,5cm lub nawet 9,5x20cm
    można sobie zrobić. Nie wiem jaką kratkę dostał pytajnik DysoN, ale w
    Peugeotach jedną mamy z otworami ok. 4x4cm, drugą ok. 3x3cm.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 27. Data: 2010-02-17 19:41:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 14:58, DysoN pisze:
    > Samochod kupilem jako wlasnosc prywatna (nie na firme, nic nie odliczam z tego
    > tytulu gdyz nie prowadze dzialalnosci gospodarczej) no i skutkiem calej
    > sytuacji jest ze teraz nie chca mi sie narty do srodka zmiescic :(
    To po co chcesz je wozić w środku? Kup bagażnik dachowy.

    > Przypuszczam ze odkrecic kratke musze zrobic urzedowo (z wmontowaniem pasa i
    > zaglowka) i uzyskac nowy dowod rejestracyjny ale moze przepisy sie zmienily a
    > ja o tym wiem...
    Nic się raczej nie zmieniło. Likwidując kratkę nie dość że dopłacasz
    urzędasom za kretyńskie przepisy, to jeszcze zmniejszasz sobie liczbę
    potencjalnych kupców przy sprzedaży. Może za jakiś czas jakiś
    początkujący przedsiębiorca będzie chciał kupić samochód, przy
    eksploatacji którego odliczy VAT od paliwa?

    Maciek

  • 28. Data: 2010-02-18 08:55:18
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    >Więc, teoretycznie nie wolno, praktycznie prawie nikt nie zwraca na to
    >uwagi.

    Pewnie nigdy nie przekraczałeś granicy przejściem tylko dla "osobówek". Tam
    by Cie szybko 'uświadomili' :)

  • 29. Data: 2010-02-18 09:33:40
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    >Przez 5 lat jeździłem prywatnie dwoma samochodami
    >zarejestrowanymi jako ciężarowe, ze zdjętą kratką. W drugim
    >kratki nie miałem w ogóle. Fotele miały normalnie zagłówki.

    Niektórzy jeżdżą latami po pijaku, ale to nie znaczy że
    można. Fakt że Cię nie złapali to żaden argument, po prostu
    miałeś szczęście.

    > Raz zdarzyło się, że odmówiono mi przeglądu bez kratki,

    I słusznie.

    > ale 1 km dalej zrobiłem przegląd bez żadnego problemu.

    To świadczy tylko o tym, jakiego autoramentu mamy niektórych
    diagnostów. Albo głupi, albo nawet nie doczytał w DR...

    > Nigdy też policja nie przyczepiła się do braku kratki.

    To potwierdza tylko Twojego farta. Ja akurat znam wiele
    przypadków odwrotnych, włącznie z nakazem wysadzenia piątej
    osoby z auta... Na szczęście we własnym mieście, ale gdyby
    to była dalsza podróż urlopowa to niefart zajebisty :-).

  • 30. Data: 2010-02-18 10:17:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    =Marcos= pisze:

    > To może skłamałem, ale wygląda na to, że dziurę 9,5x9,5cm
    pewnie tak...
    > lub nawet
    > 9,5x20cm można sobie zrobić.

    A tu już nie wiem... Talerz fi 19cm to jaką ma średnicę? :)