  • 41. Data: 2010-02-18 19:58:10
    Temat: Re: Czy moge odkrecic (legalnie) samemu kratke?
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    mam ciezarowy ale bez kratki. taki juz kupilem i mialem obawy co do
    legalnosci uzytkowania. nawet chcialem zakladac dla siwetego spokoju lub
    rejestrowac na osobowy. na przegladzie diagnosta powiedzial ze (zdaje sie)
    do 99 roku auto ciezarowe nie musi miec kratki. moje jest z 92.

  • 42. Data: 2010-02-18 20:51:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    solar pisze:

    > Może, jak napisano powyżej, po prostu przeważa zdrowy rozsądek nad
    > sztucznymi przepisami.
    > Bo trudno przyrównać zagrożenie spowodowane jazdą po pijaku od jazdy bez
    > kratki.

    Cóż, wygląda na to, że przypadkiem dobrze trafiłeś, albo i też nie.
    Podejrzewam, że procent wypadków spowodowanych przez kratkowozy (bez
    czy z kratką) jest wyższy niż procent wypadków spowodowanych przez
    kierowców po spożyciu.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 43. Data: 2010-02-19 07:30:54
    Od: solar <s...@o...pl>

    Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > Podejrzewam, że procent wypadków spowodowanych przez kratkowozy (bez
    > czy z kratką) jest wyższy niż procent wypadków spowodowanych przez

    Zakręcone to jak słoik i nic nie wnoszące...
    Tak samo, jak kiedyś statystyki, że kradną najwięcej 126P, gdy 126P
    stanowiły 50% rynku.
    Myślisz, że jadąc niezaładowanym kratkowozem bez kratki szaleję
    bardziej, niż gdybym jechał z kratką?

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."

  • 44. Data: 2010-02-19 07:58:48
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Czy moge samemu legalnie ja odkrecic i jezdzic bez niej nie narazajac sie na
    > mandat nie robiac przy tym zadnych innych czynnosci prawnych i urzedowych?

    Nie nie możesz ...

    Sam miałem Nubirę kombii z kratką. Na kratce mi nie zależało ...

    Jeśli policja by Cię zatrzymała i nie miałbyś kratki a w dowodzie miał
    wpisane samochód ciężarowy (ja tak miałem) mimo że miałem 5 miejsc to
    policjant może zabrać Tobie dowód rejestracyjny i zakazać dalszej
    jazdy ...

    Dlaczego ?

    Dlatego że samochód jest niezgodny z homologacją ...

    Tak samo na normalnej stacji diagnostycznej samochód nie ma szansy na
    przegląd ze względu na niezgodności w dokumentacji ..
    Oczywiście są stacje które przymykają na wszystko oko , byle klient by
    zapłacił i aby klientów było jak najwięcej ...

    Skończyło się że kratki nie zdjąłem ...
    Do zdjęcia kratki potrzebny jest droższy przegląd , potem "demontaż" w
    firmie która się tym "zajmuje" , zmiana dokumentów ...
    Sporo roboty i kasy ...

    Ja liczyłem to było by to około 500zł ..

    Najtaniej wychodzi zrobić to po zakupie samochodu aby za jedynym razem
    zmienić dokumenty i zrobić przegląd ;)

    Ja stwierdziłem że to za dużo kasy i dałem sobie spokój ...

    Jedynie co zrobiłem to spiłowałem część kratki i kratka była o połowę
    niższa :)
    A demontaż zajmował u mnie chwilę ...

    Gorzej jak się ma kratkę montowaną tak że nie ma możliwości jej
    prostego demontażu ..