  • 11. Data: 2011-02-22 11:23:07
    Temat: Re: Czy faktycznie...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-22 12:05, John Smith pisze:
    > Ktoś wybrał i ponakładał na siebie zdjęcia konkretnego obiektu.
    > Równie dobrze mógłby wybrać zdjęcia nieba, i się dziwić, że po nałożeniu
    > dalej widać niebo.

    Nie, przeleć po pamiątkach na naszych klasach czy facebookach - same klony.

    --
    pozdrawia Adam
    /strzeż się banków - dorwą cię i zrobią z ciebie vipa!/

  • 12. Data: 2011-02-22 11:24:05
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 11:39:05 +0100, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Nie, tu chodzi o sposób ujęcia, a nie fakt sfotografowania czegoś tam
    >popularnego. Większość ludzi widzi ''pocztówką''.
    Może niejasno napisałem, skoro obiekt X jest widziany z placu Y to
    99,99% zrobi zdjęcie z tego placu i jeszcze kadrując centralnie, bo
    tak im się wbiły w pamięć oglądane zdjęcia. To musi się zacząć
    powatarzać. Aby naprawdę zdjęcie było inne, to trzeba obecnie się
    postarać ;)
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 13. Data: 2011-02-22 11:30:01
    Od: "Anna Niedowiarek" <a...@o...pl>

    Szanowny Adamie,
    jak sam stwierdziłeś, "większość ludzi widzi pocztówką", jest w tym wiele
    prawdy. Wzmiankowany artykulik wraz z przykładami ukazuje właściwość Twojej
    tezy, przełożonej na język artystki. Nie ma w tym nic dziwnego, sam bowiem
    napisałeś o "przelatywaniu" galerii w Internecie. Większość z tych galerii
    (jeżeli założymy odpowiednie sito) to tzw. wspomnienia z wakacji, czyli "ja
    tu byłam". W zalewie zdjęć nie jest trudno wybrać te, które pasują do
    założeń "artysty". W tym przypadku liczy się nie sposób ujęcia tematu
    (wycieczkowy czy też "pocztówkowy"), ale zamysł "artysty, który zwraca uwagę
    na McDonaldyzację społeczeństw.
    Co do patrzenia "pocztówkowego" to pragnę Ci przypomnieć poradniki wydawane
    przez firmę KODAK i (oraz) wielkie biura turystyczne, które pokazywały jak
    fotografować zabytki i miejsca w odwiedzanych krajach i miastach. Podawały o
    której godzinie jest najlepsze światło, gdzie stanąć, by był dobry kadr i
    jaka ogniskowa by było "fajnie".
    Wyobraź sobie teraz wycieczkę amerykanów w Rzymie. Wszyscy z jednego biura
    podróży i wszyscy z aparatami. Jakie zdjęcia przywiozą do domu? Co pokażą na
    FB, NK i Twitterze? ;-)
    Kłania się też teoria prawdopodobieństwa.

    Z pozdrowieniami,
    Anna N.

    "Janko Muzykant" wrote in message news:ik03o1$i0l$1@news.onet.pl...

> [...]

    Nie, tu chodzi o sposób ujęcia, a nie fakt sfotografowania czegoś tam
    popularnego. Większość ludzi widzi ''pocztówką''.

    /kiedy będziesz dobrym fotografem? gdy stwierdzisz, że nie potrzeba aparatu/

  • 14. Data: 2011-02-22 11:31:20
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Trzy minuty w stadzie czy w samotności - to wciąż trzy minuty :)

    Trzy minuty w kolejce do kibelka, to tez teoretyczne trzy minuty.
    Ah, ten relatywizm. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu niecierpiacy zwiedzania "ze stonka"...

  • 15. Data: 2011-02-22 11:31:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Anna Niedowiarek napisa?(a):

    > Wyobraź sobie teraz wycieczkę amerykanów w Rzymie. Wszyscy z jednego biura
    > podróży i wszyscy z aparatami. Jakie zdjęcia przywiozą do domu? Co pokażą na
    > FB, NK i Twitterze? ;-)

    Znawcy szybko wybiora z takich zdjec te, na ktorych uklad szumu i mydla
    jest niezwykly... ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 16. Data: 2011-02-22 11:36:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-22 12:31, Vituniu pisze:

    > Trzy minuty w kolejce do kibelka, to tez teoretyczne trzy minuty.
    > Ah, ten relatywizm. :)

    A jakie fajne zdjęcia można zrobić, o wiele ciekawsze niż pamiątkowe
    sztampy.

    --
    pozdrawia Adam
    /''m'' jak megalomania/

  • 17. Data: 2011-02-22 11:44:37
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant napisał(a):

    > A jakie fajne zdjęcia można zrobić, o wiele ciekawsze niż pamiątkowe
    > sztampy.

    Jak zrobiłem zdjęcie mojej córki (chyba miała 2 - 3 lata) siedzącej za
    kierownicą traktora, to mnie rodzina zwymyślała, że po cholerę takie
    głupoty, nawet twarzy za dobrze nie widać.

    No, wtedy nie było cyfry, więc każde 'niepotrzebne' zdjęcie bolało.

    Więc jak ktoś już jest koło zabytku, to koniecznie chce mieć co najmniej
    jedno zdjęcie sztampowe, żeby nie zmarnować pobytu.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 18. Data: 2011-02-22 11:56:23
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 22.02.2011 12:24, Grzegorz Krukowski wrote:

> [...]
    > tak im się wbiły w pamięć oglądane zdjęcia. To musi się zacząć
    > powatarzać. Aby naprawdę zdjęcie było inne, to trzeba obecnie się

    Nie doceniacie dawnych architektów. Projektowali cały układ często i
    jakby wymuszali sposób widzenia danego budynku. Naprawdę ciężko inaczej
    ująć Tadż Mahal, bo tak zostało zaprojektowane. Ujęcie całego zespołu
    architektonicznego wymaga ustawienia się na osi zabytku. Więc trudno
    zrobić zdjęcie całości inaczej niż zamierzał architekt, co dowodzi jego
    fachowości :)

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 19. Data: 2011-02-22 12:11:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Trzy minuty w stadzie czy w samotności - to wciąż trzy minuty :)

    - Może mi Pan cyknąć fotkę?
    - I mi też!!!
    - I jeszcze ja!!!!
    :-)

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2011-02-22 12:25:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 12:30:01 +0100, "Anna Niedowiarek"
    <a...@o...pl> wrote:

    >założeń "artysty". W tym przypadku liczy się nie sposób ujęcia tematu
    >(wycieczkowy czy też "pocztówkowy"), ale zamysł "artysty, który zwraca uwagę
    >na McDonaldyzację społeczeństw.

    No dobrze, ale co w sytuacji, jak układ kadru jest wymuszony
    czynnikami zewnętrznymi? Po prostu w zamyśle projektanta było
    wymuszenie określonego odbioru dzieła i tak zaaranżował przestrzeń, że
    tylko z określonej pozycji prezentuje się ona najlepiej = przekazuje
    to co miało przekazywać?

    Drugą sprawą jest ,,nieuczciwość'' artystki polegająca na wybiórczym
    doborze zdjęć. Przeciętny turysta robiący przeciętne zdjęcie
    przeciętnego zabytku ma na celu tylko i wyłącznie pokazanie ,,tu
    byłem''. Tam nie ma za grosz artyzmu, za to bliżej buhalterii, aby jak
    najdokładniej pokazać gdzie się było, i wcale nierzadko, aby w domu w
    spokoju zabytak obejrzeć. Takie podejście b. często automatycznie
    określa kadr, co przy masowości daje taki efekt jak został pokazany. I
    nie trzeba do tego dodawać uwag z pozycji ,,ą, ę''.

> [...]
    >FB, NK i Twitterze? ;-)
    >Kłania się też teoria prawdopodobieństwa.

    Jest też ,,plus'' ;) Wystarczy parę metrów półki aby naoglądać się
    tyle, że 100 lat temu życia i pieniędzy by na to nie starczyło.