  • 11. Data: 2018-09-02 18:40:11
    Temat: Re: Czy alufelgi od 2000 Audi A6 podejdą do 2004 Passata V6?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 2 Sep 2018 11:18:00 -0500, Pszemol napisał(a):

    > V8 4,2L - spalanie 17.65MPG czyli na nasze jakieś 13.33 l/100km:
    > http://www.fuelly.com/car/audi/a6_quattro/2000?engin
    econfig_id=73&bodytype_id=1&submodel_id=5

    > V6 2,8L - spalanie 16.97MPG to jest jakieś 13.86 l/100km:
    > http://www.fuelly.com/car/audi/a6_quattro/2000?engin
    econfig_id=54&bodytype_id=1&submodel_id=5

    > Spalanie zależy od wielkości/ciężaru samochodu i mocy silnika,
    > a też od tego czy masz ołów w bucie i przyspieszasz agresywnie
    > czy nieagresywnie a nie od ilości cylindrów.

    Porównujesz jakieś abstrakcyjne w Polsce wynalazki. Tu jak kupujesz forda
    focusa, to wybierasz między trzycylindrowym 1.0 ecoboost z
    czterocylindrowym 1,6 1.6 Ti-VCT. A i tak wygrywa paserati B5 1,9TDI
    szwagra. W Polsce większość firm sprzedających nowe samochody nie ma w
    ofercie żadnego V8, a V6 jest egzotykiem sprowadzanym na indywidualne
    zamówienia. By nie być gołosłownym: Fiat, Ford, Peugeot, Renault, Kia,
    Hyundai, Opel.
    Jeżdżą w Polsce i porządne samochody, ale to raczej margines, niż reguła.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 12. Data: 2018-09-02 20:19:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-01 o 22:24, RadoslawF pisze:
> [...]
    >>> 5 PLN. Żeby pozwolić sobie na jeżdżenie benzynowym V8, to trzeba być

    > Twój jeden to jest to dużo?
    > Czy tylko bredzisz przy okazji zarzucając to innym?
    >

    > Pozdrawiam

    Wsród moich znajomych mamy kilkanaście podobnych V-ek z pojmnością ponad
    4l. Nic to nadzwyczajnego, ale tak dla szarego kowalskiego wszystko
    powyżej 3l V6 to omatkobosko

    Lewis

  • 13. Data: 2018-09-02 22:15:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-02 o 20:19, Lewis pisze:

> [...]
    >>
    > Wsród moich znajomych mamy kilkanaście podobnych V-ek z pojmnością ponad
    > 4l. Nic to nadzwyczajnego, ale tak dla szarego kowalskiego wszystko

    Szwagier ma trzy garbusy a wśród jego znajomych prawie każdy ma garbusa.
    To ma z definicji oznaczać ze garbusy to popularne u nas pojazdy
    czy tylko to że szwagier jest w grupie zaprzyjaźnionych posiadaczy
    takich aut?
    Przemyśl i nie rób z tego co ma wybrana grupa popularnego standardu.

    A dla szarego kowalskiego "omatkobosku" wywołuje już prawie wszystko
    powyżej litra osiemset, a przynajmniej moje dwa litry z małą turbinką
    się łapią.
    A oferty aut nowych na szarego kowalskiego to praktycznie od litra
    do litra czterysta, nieśmiertelne zdawało by się 1,6 powoli znika
    z ofert.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2018-09-02 23:00:25
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    P.B. <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Hyundai, Opel.
    > Jeżdżą w Polsce i porządne samochody, ale to raczej margines, niż reguła.

    Mowisz o rezultatach świadomej polityki europejskiej traktowania samochodow
    z silnikami o pojemnosci >= 2000cc zupełnie inaczej niż samochodow z
    silnikami 1999cc lub mniej.
    Arbitralna i nieco sztuczna granica wpływająca na kupujących i producentów
    poprzez ustawianie wysosci akcyzy na import, podatkow czy wysokosci
    obowiazkowych ubezpieczeń.
    Sprawia to ze VAGi z silnikami V8/4.2L czy V6/2,8L są bardziej popularne w
    USA niż w Polsce.

    Ale to zupełnie inny temat - silnik V6 czy V8 nie bedzie palił 50% czy 100%
    więcej od silnika czterocylindrowego tylko dlatego ze ma większą pojemność
    skokową czy też większą ilość cylindrów.

    Mały silniczek czterocylindrowy bedzie musiał zapintalać 3-4 tys obrotow w
    miescie i niekomfortowo glośne 5000 na autostradzie podczas gdy moj
    3-litrow silnik bedzie w mieście ledwie pykal 1300-1500 a na autostradzie
    robił te 120-140km/h przy leniwym 2500-2700 obrotow.
    Ten mały silniczek będzie dużo więcej kosztował gdy będziesz chciał więcej
    mocy bo będziesz musiał mieć bóg wie jakie sprężarki turbo i będzie się 2-3
    razy szybciej zużywał kręcąc się dwa razy szybciej na tej samej trasie i
    tej samej szybkości.

    A kultura pracy i zapas mocy gdy zajdzie tego potrzeba w takim V6 czy V8
    jest bez porównania...

  • 15. Data: 2018-09-03 08:01:12
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 2 Sep 2018 21:00:25 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > A kultura pracy i zapas mocy gdy zajdzie tego potrzeba w takim V6 czy V8
    > jest bez porównania...

    Nie musisz mnie przekonywać, że duże auto z wielkim silnikiem jest fajne.
    Tak, jest fajne, ale w Europie, a w szczególności w Polsce jest drogie i
    bywa mało praktyczne. Podobnie jest z automatycznymi skrzyniami biegów - to
    na szczęście chyba pomału się zmienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 16. Data: 2018-09-03 08:22:23
    Od: z...@g...com

    Ja miałem czterolitrowe duże auto i powiem szczerze że szału nie było, dupy nie
    urywało. Teraz jeżdżę dwulitrowymi autami hdi i dla mnie to jest rewelacja.

  • 17. Data: 2018-09-03 08:44:07
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-09-01 o 02:48, Pszemol pisze:

    > Dużo takich audiców 4,2 litra V8 jeździ po Polsce?
    > 310 HP musi chyba fajnie zwijać asfalt pod kołami???

    Kuzynki facet ma A8 4,2l quattro i całkiem żwawo to się odpycha.
    A zagazowane to ma nawet sensowne koszta utrzymania.

  • 18. Data: 2018-09-03 20:19:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.09.2018 o 08:22, z...@g...com pisze:
    > Ja miałem czterolitrowe duże auto i powiem szczerze że szału nie było, dupy nie
    urywało. Teraz jeżdżę dwulitrowymi autami hdi i dla mnie to jest rewelacja.

    Chodzi Ci o koszty paliwa, koszty eksploatacji, to że wtedy nie miałeś
    turbiny a masz teraz czy o co?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2018-09-03 20:23:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.09.2018 o 21:52, P.B. pisze:
> [...]
    > zamożnym, jak na polskie warunki. Dwulitrowa, czterocylindrowa benzyna, to
    > w Polsce duży sinik. Wszystko powyżej, to potwory. Niestety.

    1) Mój mechanik ma A6 4,2
    2) Facet poznany dopiero co na weselu też A6 4,2
    3) Po drugiej stronie ulicy parkuje Mustang 3,7
    4) W mojej wsi jest mechanika "aut amerykańskich", same V6 i V8 stoją
    ciągle na placu

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz