  • 41. Data: 2016-12-25 12:15:02
    Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Dec 2016 10:49:20 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na
    > siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W
    > autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z
    > nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni.

    Monitoring, płatność kartą, weryfikowane konta klientów.
    Zero anonimowości...

  • 42. Data: 2016-12-25 12:40:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-25 12:15, Tomasz Pyra wrote:
    > Monitoring, płatność kartą, weryfikowane konta klientów.
    > Zero anonimowości...

    Zasiusianie fotela cieżko wykryc monitoringiem. Uwalaną gównem dupę tym
    bardziej. Pewno można zainstalować jakieś czujniki, ale wpływu na to kto
    wejdzie do auta nie masz, a liczba ludzi którzy mają dośc kasy by płacić
    wszelkie kary rośnie. Do autonomicznych taksowek wymagany jest pewnien
    poziom kultury osobistej. Z tym może być problem.

  • 43. Data: 2016-12-25 13:04:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.12.2016 o 10:21, s...@g...com pisze:

    > Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane
    przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą
    do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
    > Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale
    zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem,

    Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy
    nie będą się poruszać na pałę, tylko ktoś te zasady będzie tworzył i
    (prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność
    między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie
    jest tańszy od stawiacza znaków.

    > oświetlenia ulic

    To jest jakiś argument. Choć z drugiej strony - w miastach będzie
    wymagane z innych względów a w trasie i tak nie ma. Więc nie - jednak nie.

    > a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy

    Chcesz powiedzieć że kierownica jest znacząco droższa od serwa?

    > i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci.

    Muszę cię zmartwić - kamery w nocy widzą słabo. Tam gdzie chcesz, żeby
    widziały dobrze - doświetla się - jak nie w świetle widzialnym to w
    podczerwieni. Ponadto dopóki będą ludzie to oświetlenie pojazdów będzie
    wymagane - bezgłośny, nieoświetlony pojazd to słaby pomysł;) A i
    oświetlenie stanowi pomijalny koszt transportu - nawet fajne kseononowe
    światła nie są w ogólnym rozrachunku bardzo drogie. A jak już zakładasz,
    że coś "wystarczy", to wystarcza zwykły reflektor na H7 - keseony są
    drogie, bo ludziki chca za nie płacić:P

    > Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.

    Drogówka to może nawet i zarabiać na siebie;) Urzędników - nie martw się
    - jest ich coraz więcej, mimo komputerów, automatyzacji, łączności o
    jakiej kiedyś się nie śniło i dostępu do informacji, który wszedł na
    zupełnie nowy poziom. Oni od tego nie znikną - oni się tym żywią:P

    I tu dochodzimy do tego czy państwom zależy na tanim transporcie. Bo
    trzeba pamiętać, że optymistycznnie (dla obywatela) to większość rządów
    zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki.
    A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd.
    Więc...

    Tak wiem - koszty wypadków - na pewno duże, ale jak czytałem ostatnie
    wyliczenia, to zaczyna to przypominać #strata_kazika;) To co dla
    obywatela jest tragedią dla państwa mnoże być czystym zyskiem. W tych
    wypadkach niekoniecznie giną sami młodzi inżynierowie i neurochirurdzy.

    Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co
    mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to
    skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć.

    Shrek

  • 44. Data: 2016-12-25 14:05:14
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 12:41:04 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > wszelkie kary rośnie. Do autonomicznych taksowek wymagany jest pewnien
    > poziom kultury osobistej. Z tym może być problem.

    Podejrzewam, że szybko nastąpi ujednolicenie norm i standardów co pozwoli na pracę
    niezależnych od producentów aut, firm wynajmujących te samochody. Te firmy będą miały
    rozproszone (podobnie jak teraz anteny sieci komórkowych) "garaże", gdzie po
    zakończeniu kursu auto będzie wracało na ekspresowy przegląd, sprzątanie,
    "zatankowanie" i będzie gotowe, gdy kolejny klient po nie "zadzwoni".
    Ponad standardowe zanieczyszczenie będzie obciążało konto abonenta, który oddał auto.

  • 45. Data: 2016-12-25 14:52:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Dec 2016 13:04:29 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > (prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność
    > między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie

    Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
    ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.

> [...]
    > zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki.
    > A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd.

    No to jest ciekawa sprawa z jeszcze innego względu - czy zależy na niej
    branży motoryzacyjnej?

    Bo autonomiczne samochody oznaczają optymalizację ich użycia - czyli
    globalnie mniej pojazdów, mniejsze przebiegi, mniej stłuczek, pewnie też
    mniej awarii itp.
    Brzmi jak mniejsze zapotrzebowanie na produkty koncenrów branży
    motoryzacyjnej.

    No chyba że pociągnie to kolejną rewolucję skutkującą tym, że optymalizacja
    przemieszczania się, stworzy możliwość dojeżdżania dalej z czego ludzie
    chętnie skorzystają.

    > Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co
    > mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to
    > skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć.

    Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją.
    Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody.

    Bo tu nawet jeśli nie atakując słabości konkretnego oprogramowania
    samochodów, to zawsze zostaje atak na całą infrastrukturę.
    Choćby ulokowanie szpiegów tam gdzie samochodami się steruje, tam gdzie
    wysyła się do nich aktualizacje oprogramowania.

    Nawet gdyby miało oznaczać to fizyczny atak służb specjalnych na te
    miejsca.
    Możliwość nagłego przeprogramowania potencjalnie milionów autonomicznych
    pojazdów na terytorium wroga, możliwość przeprowadzenia nimi ataku na
    wybrane cele, czy conajmniej spowodowania totalnego paraliżu transportu w
    całym kraju, blokując drogi.

  • 46. Data: 2016-12-25 17:29:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.12.2016 o 14:52, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
    > ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.

    Nijak się nie skaluje. Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał
    łącznościi, to ten czujnik i kanał łączności musi być nieważne ile
    pojazdów tam będzie jeździć.

    > Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją.
    > Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody.

    To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia -
    potencjalnych możliwości już jest bez liku.

    Shrek

  • 47. Data: 2016-12-25 19:58:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców.

    Obym tego nie doczekał.
    Taka wersja motoryzacji dla megamelepetów nie ma praktycznie żadnych
    zalet w stosunku do podróży pociągiem.
    Może po mieście, żeby na ten pociąg dojechać. ;-)

  • 48. Data: 2016-12-25 22:37:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik s...@g...com

> [...]

    przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy
    później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
    ---
    Ale koszty nie-taksówek są zerowe bo ponoszą je korzystający z nich w
    znacznej części dla satysfakcji z możliwości decydowania o prowadzeniu itp
    itd, więc taksówki będą musiały z nimi jeździć jeszcze długo.

    Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i
    rannych, ale zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł
    kierujących ruchem, oświetlenia ulic a w samochodach zbędny będzie układ
    kierowniczy i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci. Projektanci
    samochodów przestaną być ograniczani koniecznością zaplanowania miejsca
    pracy dla kierowcy, czyli wnętrza samochodów będą przypominać chyba wnętrza
    obecnych przyczep kempingowych.
    Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.
    ---
    A kiedy i gdzie tak będzie ? :-) W niebie jak umrę czy później :-)

  • 49. Data: 2016-12-25 22:43:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik slavo

    > okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
    > już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.

    Wielu z nas jeździ bo lubi osobiście kierować. Gdy będą dozwolone do ruchu
    tylko autonomiczne, to pewnie wygodniej będzie kupić sobie abonament na
    "mercedesa" lub "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w
    ciągu 10 minut po naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po
    zawiezieniu nas na miejscu wysiądziemy i nie będziemy się zajmować szukaniem
    parkingu.
    Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością przejechanych
    kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę.
    ---
    Nigdy tak nie będzie, że komunikacja miejska będzie podjeżdżała w 10 minut w
    każde miejsce. Cały ruch masowy jest problemowy ze względu na
    niekompensowanie ruchu o pewnych porach. Niewątpliwie coś jest w tym, że
    takie taksówki powstaną, ale to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś
    nie przejęła funkcji zwykłej pracy, używa się telekomunikacji powszechnie,
    ale pracownicy dalej dojeżdżają.

  • 50. Data: 2016-12-25 22:45:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z
    nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni.
    Hehe, ale realistyczny argument :-) z tym, że ... da się wykrywać zapachy i
    różne zachowania i ... można myć te pojazdy carcherem i kontruować
    oczywiście pod to :-)