  • 31. Data: 2016-12-23 10:41:59
    Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:04fafc11-01c5-4f5b-89e1-d9c8957dc0d5@go
    oglegroups.com...
    >To nie niechec producentow tylko rzadow.

    Z rzadami to roznie bywa - niektore sa programowo za.
    Holandia bodajze. No ale Holandia zadnych samochodow nie produkuje :-)

    >Samochod elektryczny dla mas spowoduje duze bezrobocie.
    >Akumulatory produkuja automaty, sterowanie silnika tez robia
    >automaty.

    A spalinowych nie robia automaty ? Przynajmniej w duzej czesci ?

    >Stopien skomplikowania silnika elektrycznego zblizony do rozrusznika.
    >Brak skrzyni biegow.
    >Z 95% pracownikow robiacych przy silniku i skrzyni biegow przestanie
    >byc potrzebnych.

    Za to beda potrzebni w innych dziedzinach.
    A propos - silnikow elektrycznych sie nie uzwaja recznie ?

    >Do tego zatrudnieni w uslugach.
    >Remont kapitalny silnika elektrycznego to wymiana dwoch lozysk
    >kulkowych.

    Ale remontow silnikow spalinowych juz sie nie robi.
    Za to potrzebni beda fachowcy od naprawy elektroniki :-)

    >Zadnych uszczelek pod glowica ani uszczelniaczy na zaworach nie ma.
    >Co zrobic z ludzmi ktorzy do tej pory produkowali samochody
    >spalinowe.
    >Dac kazdemu odprawe zeby sobie kawiarnie zalozyzl?
    >To kawiarni bedzie za duzo. Na razie samochod elektryczny to slepa
    >uliczka.

    To sie nazywa sprawiedliwosc spoleczna - oni pojda na zasluzony
    zasilek, a lenie z zasilku dostana skierowanie do fabryki silnikow
    elektrycznych :-)

    J.

  • 32. Data: 2016-12-23 13:41:17
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
    > jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości
    > ludzi
    > już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.
    > ---
    > Jakie to ma zalety nad normalnym taxi ?

    Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.
    ---
    W jakim stopniu opłacalność dla świadczącego usługi taksówkowe może
    przenieść się na klientów ?

  • 33. Data: 2016-12-23 13:44:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    To nie niechec producentow tylko rzadow. Samochod elektryczny dla mas
    spowoduje duze bezrobocie. Akumulatory produkuja automaty, sterowanie
    silnika tez robia automaty. Stopien skomplikowania silnika elektrycznego
    zblizony do rozrusznika. Brak skrzyni biegow. Z 95% pracownikow robiacych
    przy silniku i skrzyni biegow przestanie byc potrzebnych. Do tego
    zatrudnieni w uslugach. Remont kapitalny silnika elektrycznego to wymiana
    dwoch lozysk kulkowych. Zadnych uszczelek pod glowica ani uszczelniaczy na
[...]
    Przecież nie ma żadnych przeszkód prawnych by produkować samochody
    elektryczne poza właśnie samym monopolem producenckim.

  • 34. Data: 2016-12-23 14:41:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z wyjatkiem Holandii bredzisz.

  • 35. Data: 2016-12-23 17:39:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 23 Dec 2016 13:41:17 +0100, re napisał(a):

> [...]
    > ---
    > W jakim stopniu opłacalność dla świadczącego usługi taksówkowe może

    Spadek kosztu wykonania usługi, na konkurencyjnym rynku, prawie na pewno
    spowoduje spadek cen.

  • 36. Data: 2016-12-23 18:09:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > przenieść się na klientów ?

    Spadek kosztu wykonania usługi, na konkurencyjnym rynku, prawie na pewno
    Ale w jakim stopniu ? Przecież klient dojeżdżający własnym samochodem już
    jeździ bez tego kosztu. Taksówka nie ten koszt przebija.

  • 37. Data: 2016-12-25 10:21:23
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:44:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach
    > co zwykli kierowcy.

    Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane
    przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą
    do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
    Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale
    zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem,
    oświetlenia ulic a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy i zewnętrznego
    oświetlenia w obecnej postaci. Projektanci samochodów przestaną być ograniczani
    koniecznością zaplanowania miejsca pracy dla kierowcy, czyli wnętrza samochodów będą
    przypominać chyba wnętrza obecnych przyczep kempingowych.
    Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.

  • 38. Data: 2016-12-25 10:32:36
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:07:29 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
    > już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.

    Wielu z nas jeździ bo lubi osobiście kierować. Gdy będą dozwolone do ruchu tylko
    autonomiczne, to pewnie wygodniej będzie kupić sobie abonament na "mercedesa" lub
    "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w ciągu 10 minut po
    naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po zawiezieniu nas na miejscu
    wysiądziemy i nie będziemy się zajmować szukaniem parkingu.
    Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością przejechanych
    kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę.

  • 39. Data: 2016-12-25 10:49:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-22 20:33, Tomasz Pyra wrote:
    > Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.

    Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na
    siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W
    autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z
    nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni.

  • 40. Data: 2016-12-25 11:03:02
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-25 o 10:21, s...@g...com pisze:

> [...]
    przypominać chyba wnętrza obecnych przyczep kempingowych.
    > Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.

    I w pewnym momencie, skynet przejmie nasz glob. Staniemy się zbędni,
    zostaniemy wycięci w pień.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl