  • 31. Data: 2010-12-27 19:33:39
    Temat: Re: Czy UPSy z firmy APC ładują aku do 14,4V?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Pszemol pisze:
    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Zgadzam się w 100% - lepiej ciągnąć kablami te 300W ~= 460VA
    > czyli jakieś 2A niż 20A lub więcej na 24Voltach. Straty mniejsze!
    tylko w piwnicy nie mam nadzoru nad sprzętem....
    cholera wie jak sie zachowa z takimi akumulatorami..

    ToMasz

  • 32. Data: 2010-12-27 19:34:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Wstaw dwa 12Ah zamiast dwóch 7Ah - mają odpowiednie wymiary.
    Mylisz upsa apc smart700inet z 1000inet - w 700 sa 2x 7Ah i większe do
    środka nie wejdą. W su1000inet są 2x12Ah, a mozna wstawić 2x18Ah tak
    samo jak w 1400inet który jest identyczny mechanicznie jak su1000inet,
    tylko 1000 ma słabszy falownik, i brak wentylatora.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 33. Data: 2010-12-27 19:37:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-27 20:33, ToMasz pisze:
    > tylko w piwnicy nie mam nadzoru nad sprzętem....
    > cholera wie jak sie zachowa z takimi akumulatorami..
    Bardzo dobrze wiadomo jak się zachowa z większymi akumulatorami - będzie
    pracował dobrze.
    Za to marnie wiadomo jak się zachowa ups z długimi przewodami (choćbyś
    tam dał 2x 10mm^2) - w szpilkach płyną tam setki amperów, i choć "ty
    tylko użyjesz te 300W" to nie zmieni to faktu że w momencie
    załączenia/testowania falownika spadki na kablach powiedzą upsowi że aku
    masz do wymiany... (albo jeszcze ciekawsze cuda będą się działy).

    Jedyna rzecz która mnie niepokoi to to, że chcesz użyć akumulatora
    kwasowo-ołowiowego (samochodowego, rozruchowego) do upsa, który jest
    pomyślany do akumulatorów żelowych.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 34. Data: 2010-12-27 19:43:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > Po drugie Back to się domyślam że chodzi o APC Back Ups, a te (choć z
    > najtańszej serii apc) to jednak porządne sprzęty przez inżynierów
    > projektowane, a nie ever/pentagram/noname projektowane przez chińskich
    > księgowych.

    Jednak mój APC Back-UPS 350VA ma tam TL780-15C bez radiatora...

  • 35. Data: 2010-12-27 19:45:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jedyna rzecz która mnie niepokoi to to, że chcesz użyć akumulatora
    > kwasowo-ołowiowego (samochodowego, rozruchowego) do upsa,
    > który jest pomyślany do akumulatorów żelowych.

    Chemia jest inna? Te żelowe to też kwasowo-ołowiane są przecież.
    Napięcia przy ładowaniu powinny być chyba te same?

  • 36. Data: 2010-12-27 21:34:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    [...]

    > Jedyna rzecz która mnie niepokoi to to, że chcesz użyć akumulatora
    > kwasowo-ołowiowego (samochodowego, rozruchowego) do upsa, który jest
    > pomyślany do akumulatorów żelowych.

    Litości - teraz już idziesz totalnie po bandzie. Twoim zdaniem
    akumulator żelowy nie jest akumulatorem kwasowo-ołowiowym?
    Dla akumulatora samochodowego prądy, jakie pobiera UPS to pryszcz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2010-12-27 21:47:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Litości - teraz już idziesz totalnie po bandzie. Twoim zdaniem
    > akumulator żelowy nie jest akumulatorem kwasowo-ołowiowym?
    Jak najbardziej jest, tyle że kwas jest zżelowany (lub w AGM- w jakieś
    inne kombinacje wprowadzony) Akumulator żelowy przede wszystkim zawiera
    żel a nie ciecz+opary, by ciecz nie parowała, nie gazuje (no chyba że
    ktoś ostro przesadzi) itd. A akumulatory "samochodowe" z ciekłym
    elektrolitem gazują, te okreslone jako "bezobsługowe co prawda gazy
    skraplają i wracają do obiegu, ale zawsze mają zaworki bezpieczeństwa i
    część oparów zawsze się wydostaje. Zwłaszcza awaryjne przeładowanie
    >14.7v (>2.45V na ogniwo) jest groźne - bo zaczyna się wydzielać i
    przez zaworek wydostanie się wodór, a w żelowym - nic, tylko najwyżej
    aku spuchnie i zostanie uszkodzone. Trzeba o tym wiedzieć, stawiając
    sobie akumulator samochodowy przy upsie pod biurkiem.

    > Dla akumulatora samochodowego prądy, jakie pobiera UPS to pryszcz.
    Prądy (nawet te pracy przy pełnej mocy) to aku samochodowego nie
    wzruszą, skoro prady rozruchowe ma >400A, ale reżim pracy (głębokość
    rozładowania przy długiej pracy bez prądu, długość pozostawania w silnym
    rozładowaniu, przy wolnym ładowaniu prądem ~1A) mogą mieć zły wpływ na
    żywotność.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 38. Data: 2010-12-27 22:15:34
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:7...@p...pl,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> nastukał:
    > Litości - teraz już idziesz totalnie po bandzie. Twoim zdaniem
    > akumulator żelowy nie jest akumulatorem kwasowo-ołowiowym?
    > Dla akumulatora samochodowego prądy, jakie pobiera UPS to pryszcz.

    z tego co wiem, to aku samochodowe nie lubią długotrwałych i niskoprądowych
    rozładowań.
    w odpowiednich warunkach można zasiarczyc aku.

    --
    VSS

  • 39. Data: 2010-12-27 22:21:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello VSS,

    > z tego co wiem, to aku samochodowe nie lubią długotrwałych i niskoprądowych
    > rozładowań.
    > w odpowiednich warunkach można zasiarczyc aku.

    Takie warunki nie występuję w UPSach. Natomiast występują w
    samochodach i jakoś akumulatory wytrzymują długie lata.

    Praca akumulatora w UPSie, to błogie lenistwo w stanie buforowym. I
    bardziej obawiałbym się zmniejszenia pojemności wynikającego z
    krystalizacji ołowiu niż zasiarczenia. Ale dobre UPSy co jakiś czas
    wykonują testowe rozładowanie - wystarczy, żeby akumulator się nie
    rozleniwił.

    Chemia akumulatora "żelowego" i mokrego jest identyczna. Cudów tu nie
    ma.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2010-12-27 22:49:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "VSS" <v...@g...pl> wrote in message news:ifb364$3k6$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > z tego co wiem, to aku samochodowe nie lubią długotrwałych
    > i niskoprądowych rozładowań.
    > w odpowiednich warunkach można zasiarczyc aku.

    To akurat prawda. Ale zamiast samochodowego, rozruchowego
    można użyć aku z łódki, takiego przeznaczonego do "deep cycle".
    Z grubymi płytami ołowianymi zamiast gąbczastych elektrod.