  • 31. Data: 2013-03-29 12:18:17
    Temat: Re: Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-03-29 08:57, J.F. pisze:
    > Wykupic pakiet internetowy :-)
    >
    > Taka juz rola smartfona - telefon a zapewniac lacznosc, wiec producenci sie
    > na tej lacznosci skupiaja. I coraz czesciej transmituja bez pytania.
    > Android tu chyba prym wiedzie ..

    Mija się z celem, jako smartfon to ten aparat potrzebny mi jest tylko na
    wyjazdy w teren, gdzie mogę go użyć jako pozycjoner i telefon zarazem. A
    na dodatek mam w nim także kartę Aero2.

    > A to jakis model dwukartowy ?

    Tak, jest to Alcatel OT 993D.

    > skasowac haslo do internetu i poszukac opcji "pytaj o haslo".
    > Zakladajac ze operator nie poszedl ci na reke i nie skasowal hasla po
    > swojej stronie :-)
    > Kasowac APN do internetu po uzyciu.
    > Kupic sobie modem wifi do aero2 i skleic razem. No i ladowac.
    >
    > Albo kupic sobie iphona - widziales aby Pszemol narzekal ze mu nabil wysoki
    > rachunek w Meksyku czy w Polsce ? :-)
    >
    > J.

    Samo skasowanie nic nie daje, APN jest przechowywany gdzieś w pamięci.
    Wystarczy że kliknę na resetuj ustawienia to i tak zaraz wracają
    fabryczne ustawienia, są to APNy kilku operatorów telefonii komórkowej,
    m.in. Orange pl.

    Co masz na myśli z tym modemem do Aero2?

    Przemol to burżuj. ;-)

  • 32. Data: 2013-03-29 12:23:59
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-03-29 11:03, J.F. pisze:

    > Tu nie o metody chodzi, tylko o filozofie.

    Wiesz co, z filozofią to może nie zaczynaj - pytałem konkretnie o
    metody.

    > Smartfony sie lacza z internetem przy byle okazji, czy to same, czy
    > aplikacje. Wszystko oczywiscie dla dobra i ku uciesze posiadacza.
    > Kto tego nie chce ... niech sie dobrze zastanowi przed zakupem.

    Nie o tym była mowa - chodziło o możliwości "samoistnego"
    włączania sobie transferu przez aplikacje, mimo wyłączonego
    transferu danych.

    > P.S. To chyba to
    > http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=899
    515

    Od Gingerbread nie działa.

    > I jeszcze bys musial wiedziec co zainstalowane, czyli najpierw powaznie nad
    > systemem przysiasc i rozne narzedzia potestowac.

    Raczysz żartować.

    > Prosciej pakiet dokupic.

    Idąc tropem "twojej" filozofii to każdy pakiet może się skończyć...

  • 33. Data: 2013-03-29 12:30:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Moje pytanie było zasadne i zupełnie na miejscu, a niestety Twoja
    > odpowiedź nosiła znamiona (tylko się nie obraź) głupkowatości. Dziękuje za
    > linki, ale ja nie tego oczekuję na grupie dyskusyjnej.

    A my jesteśmy wróżkami i wiemy jaki masz telefon, jakie masz zainstalowane
    aplikacje, co masz włączone a co nie ... to są podstawowe dane żeby
    cokolwiek zrobić bo może się okazać że masz jakąć lewą apkę która omija
    zabezpieczenia i nabija transfer albo czy jakaś paka nie ma ukrytego
    przełącznika on/off dla transferu gdzieś w głębokich odchłaniach
    ustawień.dla tego warto najpierw poczytać np. w/w fora (XDA jest największym
    zbiorem informacji na świecie o androidzie), nasza krajowa wersja też nie
    jest najgorsza ale nie na wszystko są odpowiedzi.

  • 34. Data: 2013-03-29 12:41:26
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Nie słuchaj Chrisa, raz palnął głupotę i teraz próbuje w tym brnąć.

    Najpierw pokaż gdzie coś żle napisałem i niezgodnie z prawdą a potem pisz
    takie bzdury.

  • 35. Data: 2013-03-29 12:49:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 11:12:48 +0100, Kamil napisał(a):
    > Problrm leży w sieci, która zamówiła oprogramowanie. Nie wyobrażam sobie
    > nieuczciwych działań bez świadomego udziału operatora. Widziałem przypadek
    > starszej osoby. Telefon w Erze na abonament. Co miesiąc do kazdej faktury
    > dopisywali po kilka zł za rzekomo wysłane ponad limit SMSy. Część z nich
    > była wysyłana podobno o 3/4 nad ranem.

    Ale to niekoniecznie tak.
    Moze sie wnuczek bawil, wlaczyl cos, wysylalo samo.
    Moze babcia sie do konkursu zapisala, na billingu podobnie wyglada, a
    codziennie zarlo.
    Moze siec calkiem jawnie wlaczyla jakies uslugi, ktore zgodnie z
    regulaminem i umowa nalezalo wypowiedziec, bo po tygodniu przestaja byc
    bezplatne.
    Moze wreszcie jakis blad w programie - calkowicie nieswiadomy, bo ze z
    pierwszych dwoch przypadkow siec sie cieszy, to jestem pewny, ale ma
    podstawy udawac nieswiadomosc :-)

    > Reklamację operator
    > olał. Dopiero podanie im wyliczenia na jaka kwotę okradają setki tysięcy
    > abonetów i groźba zwrócenia się do prokuratury podziałała natychmiast. W
    > ciągu pół godziny człowiek miał kilka telefonów z przeprosinami, obietnicami
    > anulowania ukradzionych kwot i naprawieniu "błędu" w oprogramowaniu.
    > Proponuję zrobić to samo w tym przypadku.

    Moze zadziala ... a moze nie. Kupil pan smartfona w sklepie, a wiec nie u
    nas, my wcisnelismy panu piekny pakiet internetowy, a reszta nas nie
    interesuje ... skoro zgodna z cennikiem.

    J.

  • 36. Data: 2013-03-29 13:28:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Mar 2013 12:23:59 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> [...]
    > Nie o tym była mowa - chodziło o możliwości "samoistnego"
    > włączania sobie transferu przez aplikacje, mimo wyłączonego

    A kolega Trybun co ma ?

    > Raczysz żartować.

    A co - bierzesz do reki smartfona i tak od razu mowisz jakie programy tam w
    tle dzialaja ?

    > Idąc tropem "twojej" filozofii to każdy pakiet może się skończyć...

    Oczywiscie. Operatorzy jakby to wiedza i wprowadzaja "lejek" (czy jak kto
    woli "kryze"), aby nie zdenerwowac klienta nadmiernym rachunkiem.
    Lepiej co miesiac 10zl, niz 100, ale tylko raz :-)

    Tak czy inaczej - Android zyje wlasnym zyciem.

    J.

  • 37. Data: 2013-03-29 14:35:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Mar, 20:28, Trybun <i...@y...com> wrote:

    > Ale w jaki sposób? Zaznaczam że jest to telefon kupiony w sklepie, bez
    > jakiejkolwiek modyfikacji operatora.

    widocznie operator narzucil te opcje zainstalownym aplikacjom..

    sprawdz moze
    https://play.google.com/store/apps/details?id=msd.n2
    g.n3g&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm1zZ
    C5uMmcubjNnIl0.

    co sie dzieje.

  • 38. Data: 2013-03-29 14:49:26
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    krzysztofsf nabazgrał(a):

    > widocznie operator narzucil te opcje zainstalownym aplikacjom..
    > sprawdz moze

    Ale on ma niebrandowany i operator nic nie narzuca (chyba)

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=msd.n2
    g.n3g&feature=search_r
    > esult#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm1zZC5uMmcubjNnIl0.
    > co sie dzieje.

    Nowy Android ma coś takiego wbudowane i można tam wyłączyć transfer danych.
    http://img12.imageshack.us/img12/2854/screenshot2013
    032914430.png

  • 39. Data: 2013-03-29 15:17:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-29 13:28, J.F. pisze:
    >>> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=899
    515

    > A kolega Trybun co ma ?

    ICS

    > A co - bierzesz do reki smartfona i tak od razu mowisz jakie programy tam w
    > tle dzialaja ?

    Banalne - klikasz ustawienia->użycie danych i heja. Nie potrzeba
    dogłębnych badań nad systemem prowadzić. Można też aplikację do tego
    doinstalować...

    > Oczywiscie. Operatorzy jakby to wiedza i wprowadzaja "lejek" (czy jak kto
    > woli "kryze"), aby nie zdenerwowac klienta nadmiernym rachunkiem.
    > Lepiej co miesiac 10zl, niz 100, ale tylko raz :-)

    Tyle, że to zupełnie nie na temat. Operatorzy wprowadzają takie
    możliwości, ponieważ ludzie różne rzeczy robią.

    > Tak czy inaczej - Android zyje wlasnym zyciem.

    Niech sobie żyje (co i tak jest nadużyciem tego określenia), ale nadal
    nie wyjaśniłeś w jaki sposób sam sobie włącza transfer danych, wbrew
    decyzji użytkownika.

  • 40. Data: 2013-03-29 15:39:06
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

    > Banalne - klikasz ustawienia->użycie danych i heja. Nie potrzeba
    > dogłębnych badań nad systemem prowadzić. Można też aplikację do tego
    > doinstalować...

    Dokładnie tak to wygląda na 4.1.2i można tam też wyłączyć transfer danych.