  • 41. Data: 2009-05-23 16:25:04
    Temat: Re: Czy Leica to czysty lans?
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    adam pisze:

    > Dżizas, znowu to samo...
    > Nie ma żadnego uzasadnienia dla tego obiektywu.
    > Te same efekty można uzyskać Noctiluxem za marne 6 tysięcy dolarów.
    > Pewnie można i innym za parę tysięcy.

    http://www.militaria.pl/leatherman/multitool_leather
    man_charge_del_rey__p4858.xml?cat=209

    To jest chyba rekord lansu.140000 (sto czterdzieści tysięcy) złotych za
    limitowaną wersję narzędzia, które bez cudów, jednakowo użyteczne,
    kosztuje 550 złotych.

    Ile może być warte 18 karatowe złoto, którym dodatkowo pokryto tę wersję
    i specjalne drewniane pudełko? 10 kzł? 20?

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 42. Data: 2009-05-23 16:41:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jan Rudziński:

> [...]
    >

    > To jest chyba rekord lansu.140000 (sto czterdzieści tysięcy) złotych za
    > limitowaną wersję narzędzia, które bez cudów, jednakowo użyteczne,

    Ale to jest specjalna wersja ze złotem! Płacisz za rękodzieło w kształcie
    toola.

    A ten obiektyw to robienie kultu z normalnego, zwykłego egzemplarza. To tak
    jakby _zwykłego_ Leathermana Charge sprzedawać za 20 000 zł bo wsadzono go
    do drewnianego pudełka i dołączono książeczkę z historią firmy.

    > Ile może być warte 18 karatowe złoto, którym dodatkowo pokryto tę wersję
    > i specjalne drewniane pudełko? 10 kzł? 20?

    To nie ma znaczenia.

    http://zegarki.info.pl/241/grande-complication
    http://zegarki.info.pl/241/grande-complication

    Myślisz że zmiana materiału ze złota na platynę kosztuje 100 000 zł?

    Towar luksusowy to towar luksusowy i rządzi się swoimi prawami. Ale mnie
    chodzi o to, że tylko Leica wpadła na pomysł żeby uczynić towarem luksusowym
    zwykły obiektyw. To coś jak "legendarny Pancolar" od ekrowy.

  • 43. Data: 2009-05-23 16:50:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" napisał

> [...]
    >
    > Ile może być warte 18 karatowe złoto, którym dodatkowo pokryto tę wersję i
    > specjalne drewniane pudełko? 10 kzł? 20?

    Nie, to jest niemożliwe : ))))
    Aż sprawdziłem czy ktoś się nie kropnął o dwa zera - fakt, 40 tysięcy
    dolarów !
    No pięknie : )

    Ale to również nie jest coś co da się zbyć łatwo sarkastycznym "ile to może
    być warte..."
    http://www.t3.com/news/leatherman-25-years-luxury-ar
    gentum-multi-tool-collection?=36305
    http://www.leatherman.com/argentum/collection/

    Teraz widze też inny aspekt pojawiania się takich gadżetów - wszyscy będą o
    tym gadać, kłócić się i brand Leica czy Leatherman będą na ustach wszystkich
    : )))))
    Nawet jeśli nikt tego nie kupi, koszt życia brandu w przestrzeni
    informacyjnej będzie nie do przecenienia ; )

    adam

  • 44. Data: 2009-05-23 16:53:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał
    > Towar luksusowy to towar luksusowy i rządzi się swoimi prawami. Ale mnie
    > chodzi o to, że tylko Leica wpadła na pomysł żeby uczynić towarem
    > luksusowym
    > zwykły obiektyw.

    Jak zwykły ?
    Ma złotą dupę ; )

    adam

  • 45. Data: 2009-05-23 16:57:51
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin pisze:

    > http://zegarki.info.pl/241/grande-complication
    > http://zegarki.info.pl/241/grande-complication

    Pomyliłeś linki - oba wskazują na to samo.

> [...]
    > chodzi o to, że tylko Leica wpadła na pomysł żeby uczynić towarem luksusowym
    > zwykły obiektyw. To coś jak "legendarny Pancolar" od ekrowy.

    Czy takie zegarki jeszcze nosi się na ręku (np. w celu samoidentyfikacji
    przed partnerami handlowymi - jestem poważny) czy już są trzymane pod
    kluczem?

    Ja miałbym kłopoty - od pierwszego roku studiów nie noszę zegarka i
    musiałbym się jakoś inaczej zaobrączkować.

  • 46. Data: 2009-05-23 17:16:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze adam:

    > Teraz widze też inny aspekt pojawiania się takich gadżetów - wszyscy będą o
    > tym gadać, kłócić się i brand Leica czy Leatherman będą na ustach wszystkich
    > : )))))

    Ale zrozum że marka Leatherman NIE JEST obiektem lansu, to po prostu
    popularna firma robiąca multitoole. Leica to inna para kaloszy. Cyfrową
    Leikę kupuje się wyłącznie dla Lansu, bo do niczego innego się to nie
    nadaje. Leica np. bierze LX3 i sprzedaje go pod swoją marką za wyższą cenę.

  • 47. Data: 2009-05-23 17:17:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jan Rudziński:

    http://zegarki.info.pl/240/grande-complication

    > Czy takie zegarki jeszcze nosi się na ręku (np. w celu samoidentyfikacji
    > przed partnerami handlowymi - jestem poważny) czy już są trzymane pod
    > kluczem?

    Też się nosi. Ale nie w celu wywierania presji w negocjacjach, to są zegarki
    dla bogatych pasjonatów którzy kupuję je dla samej chęci ich posiadania.

    > Ja miałbym kłopoty - od pierwszego roku studiów nie noszę zegarka i
    > musiałbym się jakoś inaczej zaobrączkować.

    Zegarek to coś takiego jak pasek czy buty.

  • 48. Data: 2009-05-23 22:14:34
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > Leikę kupuje się wyłącznie dla Lansu, bo do niczego innego się to nie
    > nadaje. Leica np. bierze LX3 i sprzedaje go pod swoją marką za wyższą

    Od momentu gdy ów Leatherman zaprezentował pierwszy kolekcjonersko
    zorientowany gadżet chcąc nie chcąc (zakładam, że świadomie "chcąc") stał
    się obiektem lansu. Jako marka.
    Do tego momentu był zaledwie producentem narzędzi, od tego momentu to TEN
    Leatherman co ma multitoola za 40 koła ; )

    W zasadzie każdy producent z branży foto (i niemal jakiejkolwiek innej)
    mógłby sobie pozwolić na taki ruch. Dobrze przemyślany rzecz jasna bo nie
    sądzę aby Canona 20D + 50/1.8 mogło cokolwiek uszlachetnić ; )

    adam

  • 49. Data: 2009-05-23 23:21:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze adam:

    > Od momentu gdy ów Leatherman zaprezentował pierwszy kolekcjonersko
    > zorientowany gadżet chcąc nie chcąc (zakładam, że świadomie "chcąc") stał
    > się obiektem lansu. Jako marka.

    Bzdura i nieprawda. Ten tool został przyjęty z uśmieszkiem na twarzy "w
    środowisku" i nijak nie wpłynął na postrzeganie marki jako firmy robiącej
    narzędzia do pracy w garażu.

  • 50. Data: 2009-05-23 23:27:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze adam:

    > W zasadzie każdy producent z branży foto (i niemal jakiejkolwiek innej)
    > mógłby sobie pozwolić na taki ruch. Dobrze przemyślany rzecz jasna bo nie
    > sądzę aby Canona 20D + 50/1.8 mogło cokolwiek uszlachetnić ; )

    Choć w sumie na jednym polu Leica jest nadal normalną firmą - robią świetne
    obiektywy do 4/3, szczególnie 25/1.4 ;>