  • 11. Data: 2013-03-17 18:19:22
    Temat: Re: Czy Camera Raw występuje w różnychwariantach?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-17 16:53, T...@s...in.the.world pisze:

    > Jest jeszcze jedno - Camera Raw wyswietla sie roznie w zaleznosci od
    > uzytego programu. Znaczy, np. inaczej w Photoshopie, a inaczej w
    > Photoshopie Elements. Poderzewam, ze tez inaczej w roznych wersjach
    > samego Photoshopa.

    Właśnie tak podejrzewam z niedowierzaniem jednocześnie, że aż takie
    różnice są to. Zupełnie inne opcje a nazwa programu i producent ten sam...

    Marek

  • 12. Data: 2013-03-17 19:31:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-17 17:59, Janko Muzykant pisze:

    > Akurat masz zmianę na lepsze, nowe algorytmy odzysku podprzepaleń (bo
    > przepaleń nie da się odzyskać - tam nic nie ma) są lepsze, poza tym
    > zniknęły problemy z mocno zakrzywianymi kontrastami (takie nieciekawe
    > ''aureolki'' na krawędziach)

    Odzyskiwanie nie działało tak, że starało się z przepaleń coś wydobyć
    lecz analizowało obraz wokół i uzupełniało fragmenty nieistniejące.
    Autor książki, którą cytowałem twierdzi, że była to jedna z najczęściej
    używanych opcji przez niego w pracy zawodowej.

    > Ale możesz wymusić kompatybilność wsteczną, tylko nie pamiętam dokładnie
    > gdzie, coś z profilami Adobe 2003 czy jakoś tak, nie mogę tego znaleźć,
    > raz tylko ''kliknęło mi się''. Jednakże nie ma sensu.

    Zgadza się - nie zamierzam nawet.

    Marek

  • 13. Data: 2013-03-17 19:49:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-17 19:31, Marek pisze:
> [...]
    > Autor książki, którą cytowałem twierdzi, że była to jedna z najczęściej
    > używanych opcji przez niego w pracy zawodowej.

    To była interpolacja krzywych zamkniętych, program analizował ''białe''
    plamy i domalowywał gradient wedle tego, co miał na obszarach
    granicznych. Oczywiście to jest fantazja, a nie odzysk danych, ale
    wygląda dobrze (zamiast nienaturalnego białego kółka w kształcie słońca
    mamy coś, co nie ma granic i ma sprawiać wrażenie, że mocno świeci).
    Obecnie działa to nadal, tylko lepiej.
    Jest jeszcze inny rodzaj odzysku - gdy brak jednego bądź dwóch kanałów.
    Wtedy mamy dane luminancji, a kolor opracowuje się jak wyżej. Mogą wyjść
    przekłamania, ale w praktyce jest znacznie lepiej niż gdyby to tak zostawić.

    --
    pozdrawia Adam
    /być dziś trendy to nie być trendy dlatego mój dentysta jest szczerbaty/

  • 14. Data: 2013-03-17 20:40:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-17 19:49, Janko Muzykant pisze:

    > To była interpolacja krzywych zamkniętych, program analizował ''białe''
    > plamy i domalowywał gradient wedle tego, co miał na obszarach
    > granicznych.
    > Oczywiście to jest fantazja,

    Miałem podobną wizję działania tej funkcji. Hmmm... algorytm wydaje się
    na pierwszy rzut oka być skutecznym w takich "awaryjnych" sytuacjach.

    > a nie odzysk danych, ale
    > wygląda dobrze (zamiast nienaturalnego białego kółka w kształcie słońca
    > mamy coś, co nie ma granic i ma sprawiać wrażenie, że mocno świeci).
    > Obecnie działa to nadal, tylko lepiej.

    Gdzie? Jak ? :-) Chyba nie spot remowal? To narzędzie w Camera Raw jest
    beznadziejne. Tylko w szczególnych sytuacjach ma zastosowanie.

    > Jest jeszcze inny rodzaj odzysku - gdy brak jednego bądź dwóch kanałów.

    Mówimy o przepaleniu w 2 kanałach i gdy w trzecim jest wszystko ok? Nie
    widziałem miksowania kanałów w Camera Raw :(

    > Wtedy mamy dane luminancji, a kolor opracowuje się jak wyżej. Mogą wyjść
    > przekłamania, ale w praktyce jest znacznie lepiej niż gdyby to tak
    > zostawić.

    No ale i tak gorzej (mniej precyzyjnie) niż dwa kliknięcia w opcję,
    której nie ma. No i wymaga to zabawy na poziomie innym niż Camera Raw?

    A tak na marginesie - może będziesz wiedział w czym rzecz. Balans bieli
    w trybie "as shot" jest różny w różnych programach. Programy pokazują
    inną temperaturę i "tint". Sądziłem, że te dane osadzone są w pliku
    graficznym a więc wszystkie aplikacje nie powinny wnosić własnych wizji
    w tym trybie. Czy to normalka?

    Marek

  • 15. Data: 2013-03-17 22:18:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

> [...]
    > pliku graficznym a więc wszystkie aplikacje nie powinny wnosić
    > własnych wizji w tym trybie. Czy to normalka?

    Balans bieli to sztuczne pojęcie, pochodna wartości wszystkich pikseli.
    Programy mogą sobie to liczyć nieco inaczej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2013-03-18 00:20:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-17 20:40, Marek pisze:
    > Gdzie? Jak ? :-) Chyba nie spot remowal? To narzędzie w Camera Raw jest
    > beznadziejne. Tylko w szczególnych sytuacjach ma zastosowanie.

    W polskim ''światła'', nie wiem jak to zwą w angielskim. Oczywiście jest
    to sprzężone z ''białe'', ''ekspozycja'' i ''przejrzystość''.

    > Mówimy o przepaleniu w 2 kanałach i gdy w trzecim jest wszystko ok? Nie
    > widziałem miksowania kanałów w Camera Raw :(

    Nie ma, to działa ''samo''.

> [...]
    > inną temperaturę i "tint". Sądziłem, że te dane osadzone są w pliku
    > graficznym a więc wszystkie aplikacje nie powinny wnosić własnych wizji

    Tak, bo to żadna tam wartość bezwzględna, a interpretacja według
    lokalnie ustalonego punktu odniesienia.

    Jak dla mnie, nowy acr/lightroom jest najlepszym interpretatorem rawów
    na rynku. Brakuje tylko regulacji promieni zasięgu działań, zwłaszcza
    ''przejrzystości'' i tę jasność niepotrzebnie wywalili. No i interfejs
    wciąż sztywny, marnuje się pełno miejsca, a można by wsadzić tam część
    użytecznych zakładek zamiast klikać po nich co chwilę.

    --
    pozdrawia Adam
    /a może teraz coś przerażającego? RMF ma już dziesięć milionów słuchaczy.../

  • 17. Data: 2013-03-18 19:26:21
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 18 Mar 2013 00:20:18 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    [...]
    > Jak dla mnie, nowy acr/lightroom jest najlepszym interpretatorem rawów
    > na rynku.

    Owszem, ale bardzo brakuje prawdziwego interfejsu do pluginów, a nie
    "external edit". Dlaczego? Wtedy można by zrobić workflow z prawdziwego
    zdarzenia z możliwością niedestrukcyjnej (historycznej) edycji obrazu, a
    być może nawet edycji historii.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 18. Data: 2013-03-18 20:15:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-18 19:26, Sylwester Zarębski pisze:

> [...]
    > "external edit". Dlaczego? Wtedy można by zrobić workflow z prawdziwego
    > zdarzenia z możliwością niedestrukcyjnej (historycznej) edycji obrazu, a

    W ogóle, GUI brakuje. I wejścia na mój ''wynalazek'' sterujący...

    --
    pozdrawia Adam
    /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

  • 19. Data: 2013-03-27 13:39:18
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 18 Mar 2013 20:15:08 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > W ogóle, GUI brakuje. I wejścia na mój ''wynalazek'' sterujący...

    O właśnie, o tym pokrętełkowym wynalazku chciałem dwa posty temu napisać
    :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz