  • 1. Data: 2013-03-16 10:56:34
    Temat: Zdjęcia i GPS
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Wiem, że nikon ma jakieś bajery z GPSem, ale kosztuje to jakieś bajońskie
    kwoty i dodatkowo trzeba jakieś moduły do aparatu przykręcać.

    Szukam pomysłu żeby czasem móc normalnie w androidzie jakiś soft odpalić do
    oznaczania trasy GPSem i potem sobie w domu "skleić" ze zdjęciami
    (zakładając zsychnronizowane zegary w telefonie i aparacie).

    Że to się powinno dać, to jestem wręcz przekonany :) Pytanie natomiast, jak
    to ugryźć w praktyce?

    Idealnie byłoby gdyby na podstawie ścieżki z GPSa jakiś magiczny program
    doklejał mi do exifa współrzędne miejsca... :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2013-03-16 11:21:35
    Temat: Re: Zdjęcia i GPS
    Od: GrzegorzW <g...@n...pl>

    W dniu 2013-03-16 10:56, Kapsel pisze:

> [...]
    >
    > Idealnie byłoby gdyby na podstawie ścieżki z GPSa jakiś magiczny program
    > doklejał mi do exifa współrzędne miejsca... :)

    GPicSync

  • 3. Data: 2013-03-16 11:31:54
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-03-16 11:21, GrzegorzW pisze:

    > GPicSync
    + Geosetter

  • 4. Data: 2013-03-16 11:53:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-16 10:56, Kapsel wrote:
    [...]
    > Szukam pomysłu żeby czasem móc normalnie w androidzie jakiś soft odpalić do
    > oznaczania trasy GPSem i potem sobie w domu "skleić" ze zdjęciami
    > (zakładając zsychnronizowane zegary w telefonie i aparacie).
    Program do zapisu śladu GPS na androidofonie:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    ogle.android.maps.mytracks&hl=en

    Program do "sklejania" śladu z fotkami: http://www.geosetter.de/en/

> [...]

    > Idealnie byłoby gdyby na podstawie ścieżki z GPSa jakiś magiczny program
    > doklejał mi do exifa współrzędne miejsca... :)
    To proste. :-D Programem My Tracks nagrywasz ślad, eksportujesz tak
    zapisany ślad do pliku w formacie GPX, zgrywasz plik na peceta i w końcu
    magiczny program GeoSetter pobiera współrzędne z tego pliku GPX i
    dokleja je do EXIF-ów w fotkach. Ważne jest aby w aparacie mieć możliwie
    jak najdokładniej ustawiony czas ponieważ owo sklejanie odbywa się
    właśnie na podstawie czasu.

  • 5. Data: 2013-03-16 12:00:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-16 11:31, MK wrote:
    > W dniu 2013-03-16 11:21, GrzegorzW pisze:
    [...]
    > + Geosetter
    A po co jeszcze Geosetter skoro oba programy są przeznaczone to tego samego?

  • 6. Data: 2013-03-16 12:34:24
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Sat, 16 Mar 2013 11:53:12 +0100, JDX napisał(a):

> [...]
    > dokleja je do EXIF-ów w fotkach. Ważne jest aby w aparacie mieć możliwie
    > jak najdokładniej ustawiony czas ponieważ owo sklejanie odbywa się

    Kwestię istotności dopasowania czasu już wydedukowałem wcześniej :)

    Dzięki Panowie za podpowiedzi softu. W sumie jakbym zasiadł to googla to
    bym pewnie dotarł, ale z niewiadomej przyczyny wydawało mi się, że
    "odkryłem" coś nowego ;P

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2013-03-16 14:09:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kapsel" <k...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Kwestię istotności dopasowania czasu już wydedukowałem wcześniej :)

    Dodam, że wątek niżej właśnie opisałem metodę automatycznego
    ustawiania sekundowej dokładności czasu wszystkich zdjęć. ;)

    [mr.]

  • 8. Data: 2013-03-16 19:40:34
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > Dzięki Panowie za podpowiedzi softu. W sumie jakbym zasiadł to googla to
    > bym pewnie dotarł, ale z niewiadomej przyczyny wydawało mi się, że
    > "odkryłem" coś nowego ;P

    A jest program który poda wspólrzędne fotografowanego obiektu a nie
    fotografa? Np. na podstawie ogniskowej i wpółrzędnych podejścia...

  • 9. Data: 2013-03-16 20:47:12
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-03-16 19:40, Marcepan pisze:

    > A jest program który poda wspólrzędne fotografowanego obiektu a nie
    > fotografa? Np. na podstawie ogniskowej i wpółrzędnych podejścia...

    A niby jak miałby to zrobić? Co Ci da parametr ogniskowej, jak taki
    program nie będzie wiedzieć czy fotografowany obiekt znajduje się np. 50
    czy 100 m od fotografa. Pomijam już fakt, że ów magiczny program
    najpierw musiałby ustalić o jaki obiekt chodzi :)

    --
    marcin

  • 10. Data: 2013-03-16 22:24:59
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > Pomijam już fakt, że ów magiczny program najpierw musiałby ustalić o jaki
    > obiekt chodzi :)

    To nie problem. Już teraz istnieje "aparat fotograficzny" który bazuje na
    twierdzeniu że już wszystko zostało sfotografowane lepszym sprzętem i w
    lepszych warunkach i sam nie robi żadnych zdjęć lecz po prostu ściąga z
    sieci te najbardziej popularne, pozyskane z tego konkretnego miejsca na
    świecie. Wystarczy tylko przejrzeć, skadrować i zapisać.