-
41. Data: 2015-05-05 13:05:01
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Tuesday, May 5, 2015, 12:54:57 PM, you wrote:
>>> Tak to właśnie jest robione w niektórych starszych samochodach,
>>> kiedy
>>> jeszcze nie było możliwości zamontowania radiowych czujników w
>>> kołach. Tak
>>> np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest
>>> prędkość
>>> obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest
>>> utrzymująca
>>> się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na tyle
>>> duża że nie
>>> da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją, zapala się
>>> lampka
>>> ostrzegawcza od kół.
>>Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
>>przy spadku ciśnienia.
> A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow % mierzyc,
> ale to pewnie za dokladnie ...
System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
42. Data: 2015-05-05 13:10:38
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F.,
>>>Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
>>>przy spadku ciśnienia.
>> A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow %
>> mierzyc,
>> ale to pewnie za dokladnie ...
>System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
>napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
>zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.
A jak ktos tak jezdzi, ze ma duze uslizgi, to mu ostrzezenie nie
zaszkodzi :-)
J.
-
43. Data: 2015-05-05 13:13:44
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Tuesday, May 5, 2015, 1:10:38 PM, you wrote:
>>>>Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
>>>>przy spadku ciśnienia.
>>> A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow %
>>> mierzyc,
>>> ale to pewnie za dokladnie ...
>>System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
>>napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
>>zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
> No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
> uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
> uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.
Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
obfitującym w źródła błędów pomiaru.
> A jak ktos tak jezdzi, ze ma duze uslizgi, to mu ostrzezenie nie
> zaszkodzi :-)
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
44. Data: 2015-05-05 13:34:37
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: Marek <f...@f...com>
On Mon, 04 May 2015 23:42:43 +0200, Waldek <m...@n...dam> wrote:
> Pewnie miał na myśli takie cóś ;)
> http://sklep.auto-bajer.pl/nakretki-na-wentyle-z-wsk
aznikiem-cisnienia-2-0-atmosfery-bary-srebrne-kpl-4s
zt-actp5024h2.html
Nie, na pewno chodziło o kontrolę (wyświetlanie) ciśnienia jakimś
ekraniku w kabinie. Nie wgłębiałem się później w temat ale widać
wyrobiłem sobie błędne wyobrażenie jak to wygląda, kolejne mega
rozczarowanie w postęp miniaturyzacji...
--
Marek
-
45. Data: 2015-05-05 17:48:55
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F.,
>>>System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
>>>napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
>>>zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
>> No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
>> uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
>> uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.
>Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
>1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
>obfitującym w źródła błędów pomiaru.
No coz, krotkie guglanie znalazlo
http://www.my-gti.com/321/volkswagen-tyre-pressure-m
onitoring-system-tpms
gdzie kluczowe jest jedno zdanie.
A potem www-nrd.nhtsa.dot.gov/Pubs/811681.pdf
At the time of publication there are two vehicle
manufacturers, Volkswagen and Audi, which utilize indirect systems in
production vehicles. The first
vehicle with an indirect system that met the requirements of FMVSS No.
138 was the model year 2009
Audi A6. In 2010 and 2011 both Audi and Volkswagen began to include
indirect systems on several
models including the Audi A3, A4, A5, A6, A8, Q5, and Q7and Volkswagen's
Golf, GTI, and Jetta.
Aczkolwiek dalej mozna wyczytac ze w rocznikach 2008-2011 nie bylo
zadnego systemu posredniego.
I nie wiem - wymagania 4 opon przerosly VAG, czy po prostu nie trafil
sie zaden nowy pojazd z tym systemem.
Ciekawostka:
3.1: Summary
Based on the results of this survey, it is estimated that 71.1 percent
of all passenger vehicles of model
year 2004-2011 in the United States have at least one tire that is
underinflated by at least one psi
relative to the recommended pressure, and that 12.4 percent have at
least one tire that is severely
underinflated (more than 25% below the vehicle manufacturer's
recommended cold tire pressure). The
percentage of model year 2004-2007 passenger vehicles with at least
one tire severely underinflated
was 23.1 percent for vehicles without TPMS and 11.8 percent for
vehicles with direct TPMS. Based on
these rates, TPMS is estimated to be 55.6-percent effective at
preventing severe underinflation
Ale to jest o "direct".
I tak do konca nie wiem - system zawiodl w wykrywaniu, czy kierowca
olal lampke :-)
ciekawa jest tabelka 4 - w systemach gdzie jest wyswietlane cisnienie
w oponach zdarzylo sie 5.67% niedopompowan.
W systemach z jedna lampka ostrzegawcza - 7.93%. W systemach z 4
lampkami ostrzegawczymi 11.67%.
Kierowca jak widzi "trzy kola dobre" to jedzie dalej, czy jak padnie
jeden czujnik, to dzieki jednej wspolnej lampce jest wieksza szansa,
ze kierowca sprawdzi wszystkie opony, takze ta z uszkodzonym
czujnikiem ?
Z tabelki 5 mozna zas wyczytac, ze systemy posrednie z rocznikow
2004-2007 byly zauwazalnie gorsze niz systemy bezposrednie. Ale lepsze
niz zadne. Widac dzialaly.
J.
-
46. Data: 2015-05-05 17:56:09
Temat: Re: Czujnik cisnienia
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
>Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
>1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
>obfitującym w źródła błędów pomiaru.
i jeszcze
http://www.vehicledynamicsinternational.com/news.php
?NewsID=40206
NIRA has recently benefited from Volkswagen Group's decision
to fit indirect TPMS to all of its mainstream vehicles to meet
the demands of ECE R64 in Europe and FMVSS 138 in the USA,
where the VW Jetta - fitted with the NIRA system - recently
passed its NHTSA TPMS certification testing.
W lape dali, czy jednak sie daje zmierzyc ?
J.