eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzujnik cisnienia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 41. Data: 2015-05-05 13:05:01
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, May 5, 2015, 12:54:57 PM, you wrote:

    >>> Tak to właśnie jest robione w niektórych starszych samochodach,
    >>> kiedy
    >>> jeszcze nie było możliwości zamontowania radiowych czujników w
    >>> kołach. Tak
    >>> np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest
    >>> prędkość
    >>> obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest
    >>> utrzymująca
    >>> się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na tyle
    >>> duża że nie
    >>> da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją, zapala się
    >>> lampka
    >>> ostrzegawcza od kół.
    >>Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
    >>przy spadku ciśnienia.
    > A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow % mierzyc,
    > ale to pewnie za dokladnie ...

    System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
    napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
    zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 42. Data: 2015-05-05 13:10:38
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
    >>>Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
    >>>przy spadku ciśnienia.
    >> A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow %
    >> mierzyc,
    >> ale to pewnie za dokladnie ...
    >System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
    >napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
    >zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.

    No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
    uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
    uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.

    A jak ktos tak jezdzi, ze ma duze uslizgi, to mu ostrzezenie nie
    zaszkodzi :-)

    J.


  • 43. Data: 2015-05-05 13:13:44
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, May 5, 2015, 1:10:38 PM, you wrote:

    >>>>Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
    >>>>przy spadku ciśnienia.
    >>> A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow %
    >>> mierzyc,
    >>> ale to pewnie za dokladnie ...
    >>System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
    >>napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
    >>zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
    > No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
    > uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
    > uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.

    Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
    1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
    obfitującym w źródła błędów pomiaru.

    > A jak ktos tak jezdzi, ze ma duze uslizgi, to mu ostrzezenie nie
    > zaszkodzi :-)


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 44. Data: 2015-05-05 13:34:37
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 04 May 2015 23:42:43 +0200, Waldek <m...@n...dam> wrote:
    > Pewnie miał na myśli takie cóś ;)




    > http://sklep.auto-bajer.pl/nakretki-na-wentyle-z-wsk
    aznikiem-cisnienia-2-0-atmosfery-bary-srebrne-kpl-4s
    zt-actp5024h2.html

    Nie, na pewno chodziło o kontrolę (wyświetlanie) ciśnienia jakimś
    ekraniku w kabinie. Nie wgłębiałem się później w temat ale widać
    wyrobiłem sobie błędne wyobrażenie jak to wygląda, kolejne mega
    rozczarowanie w postęp miniaturyzacji...

    --
    Marek


  • 45. Data: 2015-05-05 17:48:55
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
    >>>System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
    >>>napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
    >>>zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
    >> No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
    >> uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
    >> uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.
    >Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
    >1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
    >obfitującym w źródła błędów pomiaru.

    No coz, krotkie guglanie znalazlo
    http://www.my-gti.com/321/volkswagen-tyre-pressure-m
    onitoring-system-tpms
    gdzie kluczowe jest jedno zdanie.

    A potem www-nrd.nhtsa.dot.gov/Pubs/811681.pdf

    At the time of publication there are two vehicle
    manufacturers, Volkswagen and Audi, which utilize indirect systems in
    production vehicles. The first
    vehicle with an indirect system that met the requirements of FMVSS No.
    138 was the model year 2009

    Audi A6. In 2010 and 2011 both Audi and Volkswagen began to include
    indirect systems on several

    models including the Audi A3, A4, A5, A6, A8, Q5, and Q7and Volkswagen's
    Golf, GTI, and Jetta.

    Aczkolwiek dalej mozna wyczytac ze w rocznikach 2008-2011 nie bylo
    zadnego systemu posredniego.
    I nie wiem - wymagania 4 opon przerosly VAG, czy po prostu nie trafil
    sie zaden nowy pojazd z tym systemem.


    Ciekawostka:
    3.1: Summary

    Based on the results of this survey, it is estimated that 71.1 percent
    of all passenger vehicles of model

    year 2004-2011 in the United States have at least one tire that is
    underinflated by at least one psi

    relative to the recommended pressure, and that 12.4 percent have at
    least one tire that is severely

    underinflated (more than 25% below the vehicle manufacturer's
    recommended cold tire pressure). The

    percentage of model year 2004-2007 passenger vehicles with at least
    one tire severely underinflated

    was 23.1 percent for vehicles without TPMS and 11.8 percent for
    vehicles with direct TPMS. Based on

    these rates, TPMS is estimated to be 55.6-percent effective at
    preventing severe underinflation

    Ale to jest o "direct".
    I tak do konca nie wiem - system zawiodl w wykrywaniu, czy kierowca
    olal lampke :-)

    ciekawa jest tabelka 4 - w systemach gdzie jest wyswietlane cisnienie
    w oponach zdarzylo sie 5.67% niedopompowan.
    W systemach z jedna lampka ostrzegawcza - 7.93%. W systemach z 4
    lampkami ostrzegawczymi 11.67%.

    Kierowca jak widzi "trzy kola dobre" to jedzie dalej, czy jak padnie
    jeden czujnik, to dzieki jednej wspolnej lampce jest wieksza szansa,
    ze kierowca sprawdzi wszystkie opony, takze ta z uszkodzonym
    czujnikiem ?


    Z tabelki 5 mozna zas wyczytac, ze systemy posrednie z rocznikow
    2004-2007 byly zauwazalnie gorsze niz systemy bezposrednie. Ale lepsze
    niz zadne. Widac dzialaly.


    J.


  • 46. Data: 2015-05-05 17:56:09
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
    >1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
    >obfitującym w źródła błędów pomiaru.

    i jeszcze

    http://www.vehicledynamicsinternational.com/news.php
    ?NewsID=40206

    NIRA has recently benefited from Volkswagen Group's decision
    to fit indirect TPMS to all of its mainstream vehicles to meet
    the demands of ECE R64 in Europe and FMVSS 138 in the USA,
    where the VW Jetta - fitted with the NIRA system - recently
    passed its NHTSA TPMS certification testing.

    W lape dali, czy jednak sie daje zmierzyc ?

    J.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: