  • 11. Data: 2014-03-18 22:59:44
    Temat: Re: Czego jeszcze nie wyłączyłem ?
    Od: Sebastian <m...@j...pl>

    W dniu 2014-03-18 19:50, Waldek Godel pisze:
    .
    .
    .

    > I zastanów się po co telefon włącza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
    > ładowarki

    Nie mam i nie chce mieć "sprytnego" telefonu z adroidem, WMP czy innym
    "wynalazkiem", ale tak z ciekawości, po co włącza tą lokalizacje przy
    podpinaniu ładowarki?

    --
    Sebastian

  • 12. Data: 2014-03-18 23:42:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Mar 2014 22:59:44 +0100, Sebastian napisał(a):

    > Nie mam i nie chce mieć "sprytnego" telefonu z adroidem, WMP czy innym
    > "wynalazkiem", ale tak z ciekawości, po co włącza tą lokalizacje przy
    > podpinaniu ładowarki?

    Nie wiem, pewnie chce wiedzieć czy do dobrego gniazdka jest wpięty

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2014-03-19 09:41:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Gałka napisa?(a):

    > Moje starania okazały się bezowocne. Wczoraj koło 11 telefon przesłał dwa
    > pakiety po 512k i dziś koło 8 znów dwa pakiety po 512k.

    Jak konkretnie to monitorowałeś?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 14. Data: 2014-03-19 10:01:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Mar 2014 21:17:05 +0100, atm napisał(a):

    > A to nie tak, ze Android byl zawsze najgorszy w tej kwestii wg Ciebie?

    Androida da się czasem zrootować i zablokować to i owo. WM się nie da.

  • 15. Data: 2014-03-19 12:05:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "DanW" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Plus.

    > Tylko jak wyłączyłem całkowicie transmisję to MMS-y też nie wychodziły -
    > jeśli korzystasz to uważaj

    Z MMS-ów nie korzystam, ale nie wykluczam, że kiedyś mogę mieć potrzebę
    skorzystania w terenie z internetu więc całkowite wyłączenie u operatora
    odrzucam.
    Gdyby dało się tym w pełni świadomie sterować to 2gr za 1MB mnie nie
    przeraża.
    P.G.

  • 16. Data: 2014-03-19 12:52:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Piotr Gałka napisa?(a):

    > Jak konkretnie to monitorowałeś?

    Loguję się do "Plus online" i tam można znaleźć "Wykaz Bieżącego Użycia".

    Nie interesowały mnie te aspekty umowy, bo zakładałem, że internet wyłączę
    (dwa lata temu jak tylko zauważyłem, że po internecie coś chodzi poza moją
    świadomością to bez problemu (Galaxy mini 2) wyłączyłem i przestało.
    Dziś się przyjrzałem dokładniej umowie - wychodzi, że 512k to jest minimum
    naliczane za jedną sesję. Czyli jak telefon wyśle 1bajt i dostanie 1 bajt
    odpowiedzi to już się naliczy 512k + 512k bo chyba wyślij/odbierz naliczają
    osobno (gdzie te czasy gdy program exe mógł mieć 6k).

    Wczoraj w telefonie znalazłem aplikację Data Sense (nie w ustawieniach)
    która według opisu pozwala monitorować ilość przesyłanych danych i blokować
    po przekroczeniu ustalonego (miesięcznego, lub jednorazowego (ten trzeba by
    odnawiać co 60 dni - wariatkowo)) limitu.
    Widziałem ją już w niedzielę, ale nic nie ustawiałem bo po co mam ustawiać
    jakieś limity skoro wyłączam wszystko całkiem. Problem jest z nią taki, że
    minimalne ustawienie to 1M (nie pozwala zapisać 0 i nie ma przecinka aby
    wpisać 0.001). I dodatkowo uprzedza, że jej obliczenia mogą być inne niż
    operatora.
    Już wiem, że operator liczy każdą sesję za minimum 512k. Czyli zakładając
    skrajne warunki ta aplikacja nic nie da jak telefon będzie robił sesje i
    wysyłał po 1 bajcie dopóki nie uzbiera mu się 1M bajtów.
    Wczoraj włączyłem limit miesięczny 1M (nic innego w ustawieniach (poza
    głośnością i rodzajem dzwonków) nie zmieniałem). Dziś jak na razie telefon
    nic nie wysłał. Logika mówi, że raczej nie z powodu tego włączonego limitu.
    Mam zamiar go wyłączyć aby zobaczyć jak się bez tego ograniczenia zachowuje.

    W niedzielę gdzieś tam widziałem w telefonie jakieś opisy, że telefon
    przesyła im informację o mojej lokalizacji w czasie gdy wykonuję jego
    konfigurowanie i dlatego postulują aby nie wyłączać opcji automatycznej
    lokalizacji. Kompletnie nie rozumiem po co im wiedzieć gdzie mnie akurat
    naszło konfigurować telefon. Trzeba może jakiś wiejski wychodek z
    serduszkiem jeszcze gdzieś znaleźć i tam go konfigurować - niech se potem
    analizują co to za miejsce.
    A jakby tak umówić (na konfigurację) kilkaset osób (nie razem - po kolei) do
    takiego wychodka to by mieli zagwostkę - jakieś wejście do podziemnej tajnej
    fabryki :).

    Zauważyłem też dużą chęć telefonu do trzymania wszystkiego w chmurze. Nawet
    zdjęcia. Od razu mi się kojarzą te 3 helikoptery USA zniszczone moździerzem
    po tym jak jakiś żołnierz wrzucił na fejsa fotkę (namiary GPS w pliku jpg) -
    teraz już nie musi wrzucać - sama gdzieś się z telefonu ulatnia.
    P.G.

  • 17. Data: 2014-03-19 12:54:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@m...info> napisał w wiadomości

    > Jeśli rzeczywiście powyłączałeś wszystko tak jak piszesz i dalej coś
    > przechodzi to mogę jedynie polecić dodanie APN do Internetu z jakimiś
    > nieprawidłowymi ustawieniami (w Ustawieniach sieciowych jeśli dobrze
    > pamiętam).

    Nie kojarzę pojęcia APN, ale koncepcję rozumiem.
    P.G.

  • 18. Data: 2014-03-19 12:59:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > I zastanów się po co telefon włącza lokalizację przy KAŻDYM podpięciu
    > ładowarki

    Sprawdziłem - mój tego fjuczera nie ma - nie włącza (przynajmniej według
    tego co pisze na ekranie, co może się mieć nijak do prawdy).
    P.G.

  • 19. Data: 2014-03-19 13:02:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie wiem, pewnie chce wiedzieć czy do dobrego gniazdka jest wpięty

    A może Google robi akcję inwentaryzacji wszystkich gniazdek na świecie :).
    A bardziej serio - znajomość struktury sieci energetycznych może być dla
    kogoś interesująca.
    P.G.

  • 20. Data: 2014-03-20 00:04:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl>

    > Miały być inne, ale w ostatniej chwili .....
    > Sprzedawca twierdził, że ludzie owszem narzekali na poprzednie wersje
    > windowsów, ale te są stabilne i łatwe w obsłudze.
    > Argumentem za było też to, że podobno (jeszcze nie szukałem) Nokia daje
    > gratis mapy, które można pobrać i potem już bez internetu z nich
    > korzystać.

    Ale to ... w niektórych innych systemach tym bardziej można je pobrać