eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCzego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290? › Re: Czego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290?
    From: "Vituniu" <v...@p...fm>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czego będzie brakowało po przejściu z Canona S2IS na Sony Alpha 290?
    Date: Tue, 4 Jan 2011 12:26:59 +0100

    > Różne próby z moim S2IS wyczyniałem. Czasami potrafi zrobić ładne
    > zdjęcia ale czasami widząc zdjęcia z lustrzanek zazdroszczę ostrości,

    A z ta ostroscia, to nie jest przypadkiem tak, ze obiekt na zdjeciu
    z lustrzanki WYDAJE Ci sie ostrzejszy bo masz bezposrednie
    porownanie do rozmytego tla?

    Bo IIRC to S2 IS (podobnie jak wiekszosc kompaktow) rysuje
    calkiem ostro i to praktycznie niezaleznie od przyslony, podczas gdy
    wiekszosc obiektywow "lustrzankowych" ma swoje narowy i "ostre"
    robia sie dopiero po przymknieciu.

    > ładnie uchwyconej małej głębi ostrości - o to w S2 jest ciężko.

    Jak juz pisano - o to bedzie znacznie latwiej. Niemniej:
    - warto sprawdzic ceny jasniejszych obiektywow w danym systemie
    - czasem mala glebia ostrosci jest prawdziwym utrapieniem ;)

    > Fajnie by było mieć też nieco większy wyświetlacz (S2 ma 1,8").

    OK, ale:
    - w znakomitej wiekszosci lustrzanek bedzie on nieruchomy
    - w A290 (o ktora pytasz) nie ma LV, wiec bedzie sluzyl tylko
    do podgladu gotowego zdjecia

    > Dobrze by było też mieć nie gorszą jasność obiektywu (f/2.7 - f/3.5 w
    S2).

    Zacznij wiec od sprawdzenia cen takich obiektywow.
    W S2 IS masz 36-432mm f/2.7-3.5
    Od razu zapomnij o czyms takim dla lustrzanki ;)

    Ale mozesz miec podobna "lufe" w postaci takiego
    Tamrona 18-250mm f/3.5-6.3 za jakies 1400,-
    albo znacznie krotszego, za to jasnego i zbierajacego niezle
    opinie Tamrona 17-50 f/2.8 za okolo 1300,-

    Kwestia tego jaki zakres ogniskowych Ci potrzebny i
    za jaka jasnosc obiektywu jestes sklonny zaplacic.

    Na poczatek pozostalbym przy "kicie", ewentualnie rozwazyl
    czy w budzecie zmiesci sie ktorys Nikon z ichnim 18-105VR.

    Chyba, ze przewidujesz mozliwosc uzywania starych
    obiektywow manualnych (bez AF, czasem bez pomiaru
    swiatla), wtedy moze Pentax?

    A teleobiektyw zawsze zdazysz dokupic, jesli uznasz,
    ze faktycznie jest Ci niezbedny.

    > Czytając opinie o nowszych hybrydach typu Canon SX20, SX30,
    > itp. wydaje mi się jednak, że na lepszą jakość zdjęć nie mam co liczyć

    No poniekad racja. :)

    > i więcej nie inwestuję :) Czy to realne?

    Zalezy jak bardzo Cie wezmie ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu

    PS: