  • 1. Data: 2010-06-23 12:43:51
    Temat: Cos dla milosnikow jeszcze bardziej "ananlogowej" cyfry ;-)
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    Karty jednorazowego zapisu - już nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    zdjęcia na cyfrze traktować jak negatywy ;-)))

    http://www.dpreview.com/news/1006/10062301sandiskwor
    msd.asp

    de Fresz

  • 2. Data: 2010-06-23 18:42:19
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-23 14:43, de Fresz wrote:
    > Karty jednorazowego zapisu - już nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    > zdjęcia na cyfrze traktować jak negatywy ;-)))
    >
    > http://www.dpreview.com/news/1006/10062301sandiskwor
    msd.asp

    Karta z konkretnym zastosowaniem :)
    Ciekaw jestem tylko jak aparaty radzą sobie przy nośnikach jednokrotnego
    zapisu, tj. czy chociażby system plików jest na to gotowy?

    Teraz conajwyżej można mieć karty tylko do odczytu - np sd mają przełączniki.

    Dawniej były maviki - te na płyty CD musiały zapisywać w taki sposób.
    Dyskietkowe już niekoniecznie. Swoją drogą czy ktoś sobie dzisiaj wyobraża
    cyfrówkę na dyskietki (i to że mała karta pamięci kosztowała majątek?).

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2010-06-23 18:43:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:
    > Karty jednorazowego zapisu - już nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    > zdjęcia na cyfrze traktować jak negatywy ;-)))
    >
    > http://www.dpreview.com/news/1006/10062301sandiskwor
    msd.asp

    Też sobie mogę zablokować "pipek" klejem ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 4. Data: 2010-06-23 18:46:11
    Od: K <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <hvsvi7$69i$1@inews.gazeta.pl> de Fresz wrote:
    > Karty jednorazowego zapisu - już nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    > zdjęcia na cyfrze traktować jak negatywy ;-)))

    Kwestia ciekawsza jest ta deklarowana trwalosc. Fajnie by bylo, gdyby
    firma dawal poswiadczona prawnie - czy jak to sie zwie - 100 letnia
    gwarancje, a w przypadku utraty danych wyplacala rekompensate w
    wysokosci, powiedzmy 100.000 dolarow.

    --
    K ______ http://robertkresa.com

  • 5. Data: 2010-06-23 19:02:04
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    K napisał:

> [...]
    > firma dawal poswiadczona prawnie - czy jak to sie zwie - 100 letnia
    > gwarancje, a w przypadku utraty danych wyplacala rekompensate w

    Pewnie jest tak jak w przypadku CD/DVD. Deklarowana trwałość w warunkach
    laboratoryjnych nawet 300 lat. Testy wprowadzające odrobinę
    wariacji w warunki przechowywania, spodziewana trwałość - 30 lat.

    m.

  • 6. Data: 2010-06-23 20:34:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    dominik napisal:
    > Dyskietkowe już niekoniecznie. Swoją drogą czy ktoś sobie dzisiaj wyobraża
    > cyfrówkę na dyskietki (i to że mała karta pamięci kosztowała majątek?).

    Wyobraża. W roku 2000 miałem HP Photosmarta C200 i CF 16 MB.
    Nie pytaj, ile kosztował ;) ale z tego powodu wytrzymywałem
    noszenie na plecach Thinkpada T21, na którego na bieżąco
    zrzucałem zdjęcia. Nawiasem mówiąc czytnik był fajny, bo
    to był adapter na PCMCIA.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2010-06-23 21:02:13
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > cyfrówkę na dyskietki (i to że mała karta pamięci kosztowała majątek?).

    moja pierwsza cyfrówka to była Mavica :) Targałem ją + pudełko 13-14
    dyskietek. Najbardziej wkurzało zgrywanie tego w domu. Zdjęcia i filmiki
    mam do dzisiaj. Ale kiepska jakość to była.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 8. Data: 2010-06-23 21:24:26
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-23 23:02, V-Tec wrote:
    > moja pierwsza cyfrówka to była Mavica :) Targałem ją + pudełko 13-14
    > dyskietek. Najbardziej wkurzało zgrywanie tego w domu. Zdjęcia i filmiki
    > mam do dzisiaj. Ale kiepska jakość to była.

    No bo kiedyś Ci od analogów to mieli rację że cyfra to się nie umywa :)
    dawno i nieprawda :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 9. Data: 2010-06-24 06:23:44
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał dominik na pl.rec.foto.cyfrowa do nas:

    > Teraz conajwyżej można mieć karty tylko do odczytu - np sd mają przełączniki.

    Ale ten przełącznik w SD jakiś dziwny jest.
    Do autostartu CHDK ustawia się go w pozycji 'blokada zapisu',
    a Canon spokojnie czyta/pisze/kasuje tak "zabezpieczoną" kartę.

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz
    (> - - ^.^_, http://wiki.smutek.pl

  • 10. Data: 2010-06-24 07:15:57
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hvutln$dng$1@chlor.kofeina.net>,
    wiktor [wiki] matlakiewicz nabazgrał:

    > Ale ten przełącznik w SD jakiś dziwny jest.
    > Do autostartu CHDK ustawia się go w pozycji 'blokada zapisu',
    > a Canon spokojnie czyta/pisze/kasuje tak "zabezpieczoną" kartę.

    Nie ma w tym nic dziwnego - przecież to tylko dodatkowy bit informacji
    przekazywany systemowi operacyjnemu... Przez czytnik. Wykrywanie pozycji
    tego dynksa jest tam robione mechanicznie, jak w dyskietkach. Więc jak
    system ma to gdzieś, albo w ogóle czytnik nie ma nic do wykrywania pozycji
    tego suwaka, to nic nie stoi na przeszkodzie by pisać.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie