  • 31. Data: 2010-08-19 09:14:10
    Temat: Re: Co? dla Przemysława K. - likwidacja budek usankcjonowana prawnie
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-08-19 10:36, J.F. pisze:
    > On Thu, 19 Aug 2010 00:08:12 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    > komorkowej ?

    też

    > I na ile istotne ? Bo troche mnie to dziwi, czemu tak skoncentrowane ?

    Pochodzę z tych czasów, kiedy o wszystkich rzeczach istotnych dla
    bezpieczeństwa, nie mówiło się publicznie i nie oglądało cih planów w
    internecie :-)

    > Albo i nie - tu kiedys dawano przyklad mostu, ktory koncentrowal
    > wszyskie kable z okolicy.

    Bywa, choć nie powinno. Ale zwykle bywa tak do pierwszej poważnej
    awarii, katastrofy kolejowej, lotniczej...

  • 32. Data: 2010-08-19 09:21:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 10:47:20 +0200, a...@p...pl wrote:
    >Po mojemu, to kazdy duzy operator telekomunikacyjny (kablowy,
    >komorkowy) powinien byc jakos zobligowany do stawiania takich
    >automatow.

    Tylko po co ? No, ja przez osatnie 5 lat z automatu korzystalem
    czesto, bo sobie upodobalismy takie jedno miejsce bez zasiegu
    komorkowego.
    Czesto = raz na rok tam bylem, po czym sie okazalo ze moje stare karty
    telefoniczne nie funguja, wiec korzystanie ograniczylo sie do zdjecia
    sluchawki ze sciany.

    W momencie gdy ilosc komorek przekracza ilosc obywateli - po co ci
    gesta siec automatow ? Owszem, na stacjach benzynowych moga byc, jak
    sie komus komorka popsuje.

    >Teraz jest to TP i dostaje za to jakas kase, ale......nie
    >do konca chce sie jej swiadczyc takie uslugi. Mysle, ze kto inny
    >wzialby te kase i jemu by sie jakos to oplacalo.

    Tylko kto ma te kase dac ? Ja, ty ?

    Tak czy inaczej - na monety wymagaja obslugi. A na karty czy inne ..
    chyba lepiej zeby byl jeden powszechny operator telefonow a nie kazdy
    sobie i nigdy nie masz wlasciwej karty.

    A tak powoli to mozna by nawet pomyslec zeby rozmowy z automatow byly
    bezplatne :-)

    J.

  • 33. Data: 2010-08-19 09:53:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > sobie i nigdy nie masz wlasciwej karty.
    >
    > A tak powoli to mozna by nawet pomyslec zeby rozmowy z automatow byly

    Dawno temu ten światły pomysł zrealizowano w Meksyku. Miejscowe żule
    nie mogły już rozbijać automatów w poszukiwaniu monet, a ogólne koszty
    operatora spadły.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2010-08-20 18:29:49
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > W momencie gdy ilosc komorek przekracza ilosc obywateli - po co ci
    > gesta siec automatow ? Owszem, na stacjach benzynowych moga byc, jak
    > sie komus komorka popsuje.

    I to stacja ten automat komórkowy stawia jak klienci potrzebują a nie
    sztuczne zapotrzebowanie.

  • 35. Data: 2010-08-21 11:13:26
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-18 13:49, D@niel pisze:

    > Ale i tak uważam, że jakaś (choćby okrojona) sieć automatów
    > telefonicznych powinna zostać, na wypadek np. padnięcia sieci
    > komórkowych (i ogólnie łączności radiowej) z powodu silnych zakłóceń
    > typu burza słoneczna itp.

    Zapewne nie zdajesz sobie sprawy z tego, że dla radioamatorów takie
    burze słoneczne są tym, czym wysokie fale dla surferów. ;) Niespotykana
    w normalnych warunkach propagacja.

  • 36. Data: 2010-08-21 11:22:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-18 23:46, J.F. pisze:

    > Uzalezniamy sie, trzeba wprowadzic obowiazkowe wylaczenia pradu :-)

    Wiesz, z drugiej strony... Widzę teraz, że mnóstwo ludzi zakłada sobie
    kolektory słoneczne. Szczególnie na wsiach ma to sens - nawet nie musi
    się zaraz zwracać. Wygoda rekompensuje wydatek kilku tysięcy złotych -
    nie trzeba w upalne, letnie dni palić w piecu CO marnując drewno/węgiel
    tylko po to, żeby wziąć prysznic. A tak ciepła woda po prostu jest. ;)
    Moim zdaniem następnym krokiem będą właśnie moduły fotowoltaiczne.
    Ludzie zorientują się, że skoro można mieć darmową ciepłą wodę ze
    światła słonecznego, to czemu nie prąd? :)

  • 37. Data: 2010-08-21 12:26:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-19 10:17, Przemysław Kowalik pisze:

    > OT - problem jest poważniejszy: nasze cywilizowane (BTW dziwnie to
    > brzmi w odniesieniu do naszej buraczano-kartfoflanej krainy, ale
    > jednak) życie

    Można się śmiać, jednak jeśli się nad tym zastanowić to i tak przez te
    dwie ostatnie dekady sporo zmieniło się u nas na lepsze jeśli idzie o
    infrastrukturę. Mówimy o kraju, w którym przez pół wieku hulała komuna...

    > zależy od kilku scentralizowanych instalacji. Mamy wodociągi zamiast
    > własnych studni

    Mieszkam na terenie wiejskim, w pobliżu dużej aglomeracji. Studnie
    jeszcze gdzieniegdzie się widuje. Nawet u mnie, koło domu stoi taka.
    Tylko pompa odmówiła posłuszeństwa dawno temu. Nikt jej nie remontował
    (bo i po co, skoro jest wodociąg) ale odwiert tam jest. Więc w razie
    potrzeby pewnie dałoby się to uruchomić.

    > światło z prądu z elektrowni zamiast świeczek czy lamp naftowych

    Na ścianach wiszą u mnie w paru miejscach lampy naftowe. Oryginalne,
    używane pięćdziesiąt lat temu, przed elektryfikacją okolicy (a nie
    atrapy z Allegro). Jakoś nigdy nie było potrzeby, żeby napełniać je
    naftą i używać - gdy brakuje prądu wystarczy latarka + zestaw baterii.
    Chociaż przy ostatnim zimowym blackoucie, gdy pojawiło się widmo
    dłuższego braku prądu ten pomysł przyszedł mi na myśl. ;)

    > gotowanie na gazie z rury albo na prądzie z kabla zamiast pieca na
    > węgiel czy chrust, ogrzewanie z ciepłowni albo gazowe znów zamiast
    > pieca itd.

    Powiedz to komuś z mojej okolicy. :) Niby aglomeracja w pobliżu, ale
    ciepłownia zdecydowanie za daleko. Każdy pali tutaj w piecu CO chcąc
    mieć ogrzewanie i ciepłą wodę. Niektórzy zakładają kolektory słoneczne -
    to jednak krok w stronę uniezależnienia się od infrastruktury.

  • 38. Data: 2010-08-22 08:14:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Aug 2010 14:26:35 +0200, Atlantis wrote:
> [...]
    >(bo i po co, skoro jest wodociąg) ale odwiert tam jest. Więc w razie
    >potrzeby pewnie dałoby się to uruchomić.

    Praktyka dowodzi ze wode organizuje sie najlatwiej - podjezdza
    cysterna, i wielotysieczne osiedle ustawia sie z wiadrami w kolejce.

    Oczywiscie komfortu zycia gdy z kranu cieknie ciepla woda, albo gdy
    po zimna trzeba 10 pieter schodzic nie da sie porownac :-)

    >Na ścianach wiszą u mnie w paru miejscach lampy naftowe. Oryginalne,
    >używane pięćdziesiąt lat temu, przed elektryfikacją okolicy (a nie
    >atrapy z Allegro).

    Stluczesz szklo i sie skonczy :-) I o nafte tez coraz trudniej.
    A na allegro sa chyba i dzialajace lampy ?

    Dobre sa tez lampy gazowe.

    >Jakoś nigdy nie było potrzeby, żeby napełniać je
    >naftą i używać - gdy brakuje prądu wystarczy latarka + zestaw baterii.

    Akumulatory i ladowarka sloneczna :-)

    >Powiedz to komuś z mojej okolicy. :) Niby aglomeracja w pobliżu, ale
    >ciepłownia zdecydowanie za daleko. Każdy pali tutaj w piecu CO chcąc
    >mieć ogrzewanie i ciepłą wodę.

    Nawet tuz pod EC stawki moga zachecac do wlasnego pieca.
    Wiecej sie placi "za przylaczenie do sieci" niz za samo cieplo.
    I to przez caly rok.

    Ale nie wyobrazacie sobie chyba milionowego miasta jak chodzi i chrust
    zbiera ?

    J.

  • 39. Data: 2010-08-22 20:14:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com> writes:

    > Teraz 45 tys. nierentownych aparatów musi utrzymywać TP.
    >
    > - Korzystanie z części jest zupełnie znikome. Całkowicie wyparły je
    > telefony komórkowe - mówi Mariusz Loch z Telekomunikacji Polskiej. W
    > okresie styczeń - maj 2010 roku Polacy wydzwonili przez automaty 8,6
    > mln minut - 18 proc. mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

    To jest circa about JEDNA minuta dziennie per budkę...

    MJ

  • 40. Data: 2010-08-22 21:16:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > To jest circa about JEDNA minuta dziennie per budkę...

    A ta JEDNA minuta, to dużo czy mało? Telekomunikacja Polskia chyba
    uważa, że jak ktoś rozmawia z domu średnio dwie minuty dziennie,
    to jest gaduła i powinien być wdzięczny TP, że ta ma dla niego taki
    abonament.

    Warto też zauważyć, że kilka milionów klientów TP musi utrzymywać
    nierentowne (dla nich) linie stacjonarne, tylko dlatego, że są one
    im niezbędne do tego, żeby ktoś był łaskach dostarczyć przez nie
    Internet.

    -- Jarek

    PS
    W British Telecom, jak zabierali się z likwidację, to żalili się,
    że mają niewiele ponad jedną minutę MIESIĘCZNIE per budkę.