  • 41. Data: 2010-08-25 17:25:00
    Temat: Re: CoĹ? dla Janka
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał:

    >[...]
    > A wracając do tematu - czy nie byłeś czasem autorem nazwy metody
    > porównania gęstości matryc jako "teorii sitka"? :) Bez armaty, a każdy
    > łatwo sobie może wyobrazić, że w danej technologii wraz z przyrostem
    > Mpix przyrasta również powierzchnia "drutów granicznych".

    Na pewno nie ja. Wydaje mi się, że określenia tego użył w swoich 'wykładach
    gościnnych' Marek Lewandowski - ale czy on był tej nazwy autorem czy
    zaczerpnął ją od kogoś innego - nie wiem.
    Tak pzry okazji - zachęcam wszystkich ktorzy nie czytali wykładów Marka
    Lewandowskiego na naszej grupie do ich poszukania googlami (powinny być w
    archiwach, chyba gdzieś na jakiejś stronie też były) - naprawdę warto -
    pomagają wiele zagadnień na styku fotografii i fizyki zrozumieć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 42. Data: 2010-08-25 17:27:15
    Temat: Re: CoÄš? dla Janka
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    [...]
    > Marku, ale to nie zmienia się fizyka. Zmienia się nasza o niej wiedza.
    > Sam zresztą piszesz w pierwszym zdaniu. Nasza dotychczasowa wiedza.

    Widzę, że trzeba wrócić ab ovo - do owego ponoć felernego zdania:

    "ale w kwestii Hi-ISO i szumów praw fizyki się nie obejdzie bez
    ściągania technologii z XXII wieku. ;-) "

    Primo: emotikona jest? Jest. :))

    Secundo: rozbiór logiczny zdania - wszystko odbywa się na licencji
    języka polskiego. ;-) Który nota bene nie jest ani językiem
    programowania, ani zapisem analizy matematycznej. :) Zatem frazę: "praw
    fizyki się nie obejdzie bez ściągania technologii" należy rozumieć w
    najprostszy sensowny sposób ("brzytwa Ockama"):

    - praw fizyki TUTAJ ZASTOSOWANYCH się nie obejdzie, bez ściągania...
    itd., et cetera, et cetera ad infinitum. ;-)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_et_cetera

    pozdrawiam serdecznie

    Mariusz [mr.]

  • 43. Data: 2010-08-25 17:32:10
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    >[...]
    wierzono,

    > Marku, ale to nie zmienia się fizyka. Zmienia się nasza o niej wiedza.
    > Sam zresztą piszesz w pierwszym zdaniu. Nasza dotychczasowa wiedza.
    > [...]

    Dokładnie - zmienia się nasz stan wiedzy o fizyce i czasem to, co uważaliśmy
    za prawo fizyki okazuje się tym prawem nie być lub wymagać uściślenia.
    Mówiąc inaczej - wprawdzie same prawa fizyki są niezmienne, ale to, co na
    danym etapie naszej wiedzy uznajemy za prawa fizyki czasem ulega zmianom:-)

    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2010-08-25 17:33:09
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Brzytwa_Ockhama

  • 45. Data: 2010-08-25 17:37:08
    Temat: Re: Coś dla Janka
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> zwrócił błąd:

    > No jasne fizyka się zmieniła.
    > Wiedza jaką ludzkość posiadła została zweryfikowana, zmieniona.

    Co prawda nie w XIX wieku, ale fizyka, w sensie praw fizyki (bo jednak
    słowo "fizyka" oznacza naukę a nie prawa) może się zmieniać, kiedyś się
    prawdopodobnie zmieniły, i może w przyszłości się zmienią. Tego aktualna
    fizyka nie wyklucza.

    --
    SK

  • 46. Data: 2010-08-25 17:38:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <t...@i...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > zmienia. Natomiast same procesy fizyczne, no to już zależy od układu
    > odniesienia. Jeżeli przyjmiemy ten układ jako nieskończony w
    > czasoprzestrzeni, no to same procesy fizyczne są pewnie pewną stałą
    > pulą i się nie zmieniają, niezależnie czy człowiek je poznał czy nie.
    > Jeżeli tę czasoprzestrzeń zamkniemy powiedzmy do kuli ziemskiej i
    > najbliżej otaczającego i poznanego ją kosmosu no to oczywiście w takim
    > wypadku "prawa fizyki" mogą się zmieniać, gdyż wraz ze zmianą warunków
    > w otoczeniu może zaistnieć proces, który człowiek uważał za

    I, żeby dokończyć, dziś nawet nie wiemy, czy chociażby tzw. stałe
    fizyczne są faktycznie stałe (i prędko się tego nie dowiemy), a skoro
    wszystko jest względne i jeszcze nie do końca zbadane, to musielibyśmy
    zrezygnować z używania słowa fizyka (bo desygnat nieznany).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Desygnat

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 47. Data: 2010-08-25 17:41:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <t...@i...pl> wrote:

    [...]
> [...]

    fizyczne są faktycznie stałe (i prędko się tego nie dowiemy), a skoro
    wszystko jest względne i jeszcze nie do końca zbadane, to musielibyśmy
    zrezygnować z używania terminu prawa fizyki (bo desygnat nieznany).

  • 48. Data: 2010-08-25 19:58:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-25 18:40:52 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > A tu właśnie nie, bo defekty
    > szkła zachowały swoją skal

    W tym miejscu popełniasz błąd. Akurat łatwiej zrobić małe szkło o tej
    samej jakości jak duże.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2010-08-25 20:00:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-25 19:14:49 +0200, mt <t...@i...pl> said:

    > gdyż wraz ze zmianą warunków w otoczeniu może zaistnieć proces, który
    > człowiek uważał za niemożliwy.

    UWAŻAŁ

  • 50. Data: 2010-08-25 20:04:27
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-25 19:27:15 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > praw fizyki TUTAJ ZASTOSOWANYCH się nie obejdzie, bez ściągania...
    > itd., et cetera, et cetera ad infinitum. ;-)

    Niech będzie i tak. Ale to naciąganie.
    Jedyne do czego mogę przyłożyć swoją klawiaturę, to stwierdzenie że:
    Nie znamy jeszcze praw fizyki, które muszą być zastosowane....