  • 51. Data: 2010-08-26 17:40:23
    Temat: Re: Coś dla Janka
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 25 sierpnia 2010 14:05, Sergiusz Rozanski wyraził następujacą

    > Niekoniecznie, jest sens badawczy co da zwiększenie gęstości pixli w
    > funkcji szumu/detali itd.

    Ale w tym wypadku nie ma sensu, gęstość pikseli w małpkach jest większa więc
    tam mogą sobie to zbadać.

    Jedyne osiągnięcie to przetwarzanie tak dużego obrazu w "czasie
    rzeczywistym" i jeśli już któreś, to właśnie te "muskuły" prężą.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 52. Data: 2010-08-27 14:43:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-25 16:44, Marek Wyszomirski pisze:

    > To nie fizyka się zmieniła, a znajomość jej praw przez człowieka. Same prawa
    > pozostały niezmienione.

    Jeśli dobrze rozumiem w twoim ujęciu fizyka to nie nauka, tylko hipotetyczny zbiór
    praw, które rządzą światem? Ale gdzie dowód, że coś takiego istnieje naprawdę? :)

    W świetle faktu, że teorie fizyczne jakie sformułowaliśmy i testowaliśmy do tej pory
    nie są ani pełne, ani nawet spójne, pogląd taki jest najwyżej wyznaniem wiary :)

  • 53. Data: 2010-08-27 14:51:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-25 14:14, JA pisze:

    > No raczej nie, albo jest to błędne sformułowane zdanie.

    A moja anglistka twierdzi że właśnie JA ma rację :)

    Tzn jest to najbardziej naturalna składnia, choć mogłoby być
    "...didn't announced any..." ale brzmiałoby sztucznie.

  • 54. Data: 2010-08-27 17:05:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał:

    > Jeśli dobrze rozumiem w twoim ujęciu fizyka to nie nauka, tylko
    hipotetyczny zbiór
    > praw, które rządzą światem? Ale gdzie dowód, że coś takiego istnieje
    naprawdę? :)

    Twierdzisz, że zjawiskami fizycznymi nie rządzą żadne niezmienne prawa?

> [...]
    do tej pory
    > nie są ani pełne, ani nawet spójne, pogląd taki jest najwyżej wyznaniem

    Nie sądzę. Prawa fizyki istnieją i są niezmienne, zmienia się tylko nasza
    znajomość tych praw. Stopniowo poznajemy je i umiemy opisać coraz
    dokładniej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 55. Data: 2010-08-29 18:18:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-27 16:43:04 +0200, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

    > Jeśli dobrze rozumiem w twoim ujęciu fizyka to nie nauka, tylko
    > hipotetyczny zbiór
    > praw, które rządzą światem? Ale gdzie dowód, że coś takiego istnieje
    > naprawdę? :)

    Czyli co?
    To że woda płynie z góry na dół (w warunkach grawitacji), to oczywiście
    przypadek. Na Marsie będzie inaczej?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2010-08-29 19:38:45
    Temat: Re: CoĹ? dla Janka
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Czyli co?
    > To że woda płynie z góry na dół (w warunkach grawitacji), to
    > oczywiście przypadek. Na Marsie będzie inaczej?

    No ale fizyka newtonowska też się kiedyś wydawała niewzruszona, a
    jej zasady "ostateczne".

    [mr.]

  • 57. Data: 2010-08-29 20:08:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    > [...]
    > Czyli co?
    > To że woda płynie z góry na dół (w warunkach grawitacji), to oczywiście
    > przypadek. Na Marsie będzie inaczej?
    > [...]

    Po co zaraz lecieć na Marsa? Woda może popłynąć do góry również i na Ziemi.
    Np. jeśli wykonamy eksperyment z wypuszczaniem wody w naczyniu wypełnionym
    rtęcią:-)

    A tak poważnie - uważam, ze masz rację - zmienia się tylko nasza wiedza o
    prawach fizyki ktore są niezmienne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 58. Data: 2010-08-30 06:49:53
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-29 21:38:45 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > No ale fizyka newtonowska też się kiedyś wydawała niewzruszona, a
    > jej zasady "ostateczne".

    _Wydawała_

  • 59. Data: 2010-08-30 11:46:49
    Temat: Re: CoÄš? dla Janka
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-08-30 14:27:52 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Jakie prawa fizyki obowiązują w czarnych dziurach? w osobliwościach?
    > w kwazarach? poza horyzontem zdarzeń? A jakie prawa fizyki obowiązywały
    > 10 miliardów lat temu, a jakie będą za następne 10? Dokładnie te same?
    > Aby na pewno? A jakie na to dowody? Jedna wielka niewiadoma.
    A jaki jest dowód na to, że będzie inaczej?
    W czarnej dziurze obowiązują prawa fizyki właściwe dla niej. I jak
    dotąd nie udowodniono, że prawa fizyki się zmieniają.

    > I na to jesteśmy skazani, koniec kropka, naprawdę szkoda dalej bić
    > pianę, ludzki umysł nie został nawet stworzony do tego, bo móc to w
    > całości ogarnąć.
    Co do tego umysłu i jego przeznaczenia.
    Masz na to jakieś dowody? W jakim procencie, szacunkowo wykorzystujemy
    nasze umysły?

  • 60. Data: 2010-08-30 12:27:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > _Wydawała_

    Pisałem już o tym - jeśli się z tym nie pogodzimy terminowi "prawa
    fizyki" zabraknie desygnatu.

    QED
    EOT

    pozdrawiam