  • 11. Data: 2010-03-30 12:36:13
    Temat: Re: Co zamiast 18-55 Nikkora?
    Od: GK <g...@g...pl>

    Ptas pisze:

    > Zdjecia sa w wiekszosci przeswietlone. Histogram znacznie za bardzo po
    > prawej i pusto po klewej. Troche mniej naswietlac, ciut w obrobic i
    > bedzie znacznie lepiej. Jakies calkiem mydlane tez nie sa ale to juz
    > inny temat :)
    >
    > Pozdr
    >
    > Ptas

    Robione na automatyce, nie obrabiane, nie kadrowane.
    Dzięki za uwagi.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 12. Data: 2010-03-30 12:37:26
    Od: GK <g...@g...pl>

    PR pisze:

    > Witam!
    > Mam D80 i Nikkor 16-85 - polecam taki zestaw :-)
    > Do fotografii podrozniczej mi wystarcza w 100%.
    > PR

    A nie jest trochę za ciemny?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 13. Data: 2010-03-30 12:52:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 13:56:01 +0200, GK napisał(a):

    > Ostatnie fotki. Jak patrze na galerie innych osób to nie jestem z moich
    > fotek zadowolony. Nie mam na myśli kadru, bo ten wiem, nie jest
    > idealny, bardziej robiłem ilość licząc, że coś się wybierze, czasu też
    > nie było zbyt wiele aby chodzić i czekać na odpowiedni kadr. Chodzi
    > właśnie o kontrast, światło, brakowało mi często szerszego kąta.
    >
    > http://www.grego.interbit.com.pl/album/index.php?cat
    =3

    Ja tam dyletant jestem, ale po spojrzeniu w galerię to problemy z
    obiektywem są na szarym końcu listy, jak mi się wydaje... zbyt wierzysz
    automatyce naświetlania, przydałoby się też je trochę obrobić, może
    wyostrzyć przed wstawieniem do galerii :)

  • 14. Data: 2010-03-30 12:54:44
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    TheGuru pisze:

    > a może przeanalizował i dlatego chce zmienić
    dalej wątek pokazuje że nie...

    > ja po zamianie kilta na tamrona 17-50 zauważyłem wzrost kontrastu,
    szokujący wzrost kontrastu??? żartujesz. Może kit miałeś zatłuszczony...

    > ostrości
    byc może ...
    > i ogólnej jakości.
    takie słowa to wiesz, nic nie znaczą
    i ja wiem, i on ona oni wiedzą ...

    > co gdyby tak było?

    Tu albo na forum nikona, pytający 'jaki jasny obiektyw mam kupić'
    (patrz, jednak gdzie usłyszał i słówkami sypał) 'bo mi zdjęcia za ciemne
    wychodzą' ...

  • 15. Data: 2010-03-30 12:59:24
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    GK pisze:

    > A nie jest trochę za ciemny?

    Jakem jasny obywatel (mam pokrycie zakresu w 2.8 ) to w podrózy ważne by
    było dla mnie nie mieszac ciagle na bagnecie. 16-85, 18-105 lub 18-200
    wg humoru i kieszeni.

  • 16. Data: 2010-03-30 13:03:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-30 11:56:58 +0200, GK <g...@g...pl> said:

    > Przydało by się coś lepszego, na co wymienić ten obiektyw?

    Na to, na co Cię stać.

    Dopóki nie określisz czego Ci dokładnie trzeba (trochę szerzej,
    bardziej tele czy jaśniej) i nie podasz ile jesteś skłonny na to wydać,
    to równie dobrze następne szkło możesz wybrać drogą losowania.

    de Fresz

  • 17. Data: 2010-03-30 13:07:47
    Od: GK <g...@g...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

> [...]
    > automatyce naświetlania, przydałoby się też je trochę obrobić, może
    > wyostrzyć przed wstawieniem do galerii :)

    To nie jest galeria publiczna, nie miałem zamiaru pokazywać tych fotek
    nikomu poza paroma osobami z rodziny czy znajomych, a dopiero co
    wróciłem i nie bawiłem się w obróbkę.
    Poza tym, może naiwnie sądziłem, że fotki w galeriach innych osób są
    dokładnie takie jakie zostały zrobione, bez obróbki i kadrowania...
    Ale z Waszych wypowiedzi wnoszę zupełnie coś przeciwnego.
    Moje za to takie są, pokazują dokładnie to co złapał obiektyw.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 18. Data: 2010-03-30 13:26:20
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Moje za to takie są, pokazują dokładnie to co złapał obiektyw.

    a mówiłeś, że chcesz go zmienić...

  • 19. Data: 2010-03-30 13:30:10
    Od: GK <g...@g...pl>

    TheGuru pisze:

    > a mówiłeś, że chcesz go zmienić...

    Bo chętnie bym kupił lepsze szkło. 18 w dół to trochę za mało. Myślę nad
    tym 16-85...

  • 20. Data: 2010-03-30 13:32:59
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > dalej wątek pokazuje że nie...

    z wątku wynika że rodzina by chciała lepszej jakości pamiątki z wakacji.

    > szokujący wzrost kontrastu??? żartujesz. Może kit miałeś zatłuszczony...
    jak już cytujesz do dokładnie bo nie wiem czy ze mną rozmawiasz czy ze sobą
    polemikę prowadzisz

    > takie słowa to wiesz, nic nie znaczą
    > i ja wiem, i on ona oni wiedzą ...

    znaczą.
    patrzysz i widzisz. jeszcze nie wgryzłeś się w szczegóły ale ogólny odbiór
    jest inny