  • 41. Data: 2010-03-31 09:04:53
    Temat: Re: Co zamiast 18-55 Nikkora?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anonymouse pisze:
    > Masz dwie możliwości:
    > 1. Tańsza Nikon 35mm1.8 (mniejszy i lżejszy niż obiektyw w propozycji
    > nr 2)
    > 2. Droższa Sigma 30mm1.4

    I jeszcze kamień z ziemi świętej, byle duży, akurat na podróż świetna
    propozycja :)
    Czasem chęć bycia oryginalnym zasłania chęć bycia użytecznym :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2010-03-31 10:25:11
    Od: GK <g...@g...pl>

    Ptas pisze:

    > Zdjecia sa w wiekszosci przeswietlone. Histogram znacznie za bardzo po
    > prawej i pusto po klewej. Troche mniej naswietlac, ciut w obrobic i
    > bedzie znacznie lepiej. Jakies calkiem mydlane tez nie sa ale to juz
    > inny temat :)
    >
    > Pozdr
    >
    > Ptas

    A coś można zrobić z histogramem w D80 poza oczywiście późniejszą
    obróbką? Nie grzebałem w parametrach aparatu, więc prawdę mówiąc nie
    wiem. Oczywiście nie mam też na myśli ustawiania korekcji podczas
    fotografowania. Tak naprawdę to nigdy za bardzo nie grzebałem w
    ustawieniach swojego Nikona. Co można w nich zmienić, poprawić, aby
    fotki lepiej wychodziły?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 43. Data: 2010-03-31 11:11:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    GK pisze:

> [...]
    > fotografowania. Tak naprawdę to nigdy za bardzo nie grzebałem w
    > ustawieniach swojego Nikona. Co można w nich zmienić, poprawić, aby

    Skoro piszesz, że brakuje ci kontrastu i ostrości, a nie chcesz obrabiać,
    to ustaw mocniejsze wyostrzenie i wyższy kontrast w aparacie, a zapewne
    też i większe nasycenie barw przypadnie ci do gustu, i fotki będą pikne!
    To żadne "oszustwo" - przecież parametry defaultowe w aparacie nie są
    jedynie słuszne czy "prawdziwe", tylko po prostu takie, jak sobie akurat
    inżynierowie/marketingowcy wymyślili.

    BTW tak czy siak, fotki na web wypadało by jeszcze finalnie podostrzyć przy
    przeskalowywaniu w dół.

  • 44. Data: 2010-03-31 11:57:09
    Od: GK <g...@g...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

> [...]
    > inżynierowie/marketingowcy wymyślili.
    >
    > BTW tak czy siak, fotki na web wypadało by jeszcze finalnie podostrzyć przy

    Ok, dzięki za podpowiedzi. Oglądałem ostatnio trochę fotek w różnych
    galeriach i po prostu bardzo odbiegały od moich: ostrością, kontrastem,
    kolorami. Teraz już wiem, że pewnie były obrabiane a ja naiwnie
    myślałem, że takie zostały zrobione...
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 45. Data: 2010-03-31 12:38:28
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 31 Mar, 09:48, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Dlaczego dwie?

    Bo mają własny silnik, są inne ale wymagają śrubokręta. Co prawda w
    D80 chyba to nie przeszkadza, a w pewnej chwili coś może strzelić
    Nikonowi do głowy i nie wypuści już nowej puszki ze śrubokrętem. Więc
    lepiej kupić obiektyw z silnikiem.

    > Przynajmniej z dziesiec jak nie dwadziescia mozliwosci...
    > bo stalka jest bardziej cool ?

    Bo jak pokazują poniższe przykłady stała ogniskowa 40-50mm wystarcza,
    a zoom z podobnym światłem kosztuje majątek, no i w systemie Nikona
    raczej nie ma zoomów ze światłem mniejszym niż 2.8

    Leica MiniLux 40mm/2.8
    http://www.pbase.com/uktaiwan/leica_mini
    http://www.pbase.com/uktaiwan/070510bamauk_day1
    http://www.pbase.com/uktaiwan/trip_uk_papamama
    http://www.pbase.com/cameras/leitz/minilux

    Yashica Electro 35
    GSN 45mm/1.7
    http://www.pbase.com/cameras/yashica/electro_35_gsn
    GT
    http://www.pbase.com/cameras/yashica/electro_35_gt
    GS
    http://www.pbase.com/cameras/yashica/electro_35_gs
    GL 40mm/1.7
    http://www.flickr.com/search/?q=yashica+electro+35+g
    l&w=all&s=int&referer_searched=1
    CC 35mm/1.8
    http://www.flickr.com/search/?s=int&w=all&q=yashica+
    electro+35+cc&m=text

    Canon Canonet G III 17 40mm/1.7
    http://www.pbase.com/cameras/canon/canonet_giii_17

    Inne 35, 40, 50mm
    http://www.pbase.com/cameras/leitz/35_14_summilux_m
    http://www.pbase.com/cameras/leitz/35_2_summicron_m
    http://www.pbase.com/cameras/leitz/35_2_summicron_m_
    aspherical
    http://www.pbase.com/cameras/leitz/50_1_noctilux
    http://www.pbase.com/cameras/leitz/50_14_summilux_m
    http://www.pbase.com/cameras/voigtlander/nokton_35mm
    _f12_aspherical
    http://www.pbase.com/cameras/voigtlander/nokton_40_1
    4
    http://www.pbase.com/cameras/voigtlander/nokton_50_1
    5

  • 46. Data: 2010-03-31 12:41:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Zwiększ kontrast w menu.

    Równie dobrze pomóc może korekta ekspozycji -1/3EV

    --
    Mirek

  • 47. Data: 2010-03-31 13:54:55
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > galeriach i po prostu bardzo odbiegały od moich: ostrością, kontrastem,
    > kolorami. Teraz już wiem, że pewnie były obrabiane a ja naiwnie myślałem,

    Aparat tez obrabia i jak pisano mozna te ustawienia zmieniac (nasycenie,
    etc). Twoje fotki sa blade bo sa przeswietlone. Sprobuj fotografowac z mala
    korekta w dol: 1/3, moze 2/3 ev. Wtedy histogram 'pojedzie' w lewo, zdjecia
    beda wygladac bardziej kolorowo i soczyscie. Potestuj bo odpowiedzi ogolnej
    nie ma. Warto moze poczytaco ekspozycji, o tym jak pracuje swiatlomierz, jak
    swiadomie dbac o ekspozycje.

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 48. Data: 2010-04-01 10:39:06
    Od: "PR" <P...@p...pl>

    > A nie jest trochę za ciemny?

    Witam!

    Robilem nocne zdjecia w miescie i bylo OK.
    Obiektyw ma stabilizacje wiec przy czasie 1/10 s z reki na ogniskowej 16
    zdjecia wychodzily nieporuszone.
    No i sa statywy w razie czego.

    Jedynie moglby byc mniejszy i lzejszy.
    Przy odwrotnie zalozonej oslonce zmiana ogniskowej jest problematyczna.
    No i moglby byc troche tanszy.
    Reszta to same zalety.

    Odnosnie ustawiania body - fajnie tlumaczy to Rockwell w swym poradniku
    http://www.kenrockwell.com/nikon/d80/users-guide/d80
    -users-guide.pdf
    Pozdro!
    PR

    PS. Szukam sobie Nikkora 28 f/2.8 AI-s do zdjec podrozniczych.