  • 91. Data: 2011-06-24 19:39:47
    Temat: Re: Co robiÄ? po nieprzyjÄ?ciu mandatu?
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    news:iu1oro$eqp$1@news.onet.pl...

    > A Ty skąd wiesz, że stawiennictwo było obowiązkowe? Napisałem, zgodnie z
    > prawdą, jaka jest domyślna zasada.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Czy to tak trudno przyznać się do błędu? - w sprawach karnych REGUŁĄ jest,
    ze sąd nakazuje stawiennictwo oskarżonemu/obwinionemu. Stąd to standardowe,
    cytowane przeze mnie pouczenie zamieszczane regularnie na wezwaniach na
    rozprawę.
    Nieobecność nieusprawiedliwiona podlega sankcjom.
    Ale aby nie doszło do zablokowania procesu w zdażających się przypadkach,
    gdy oskarżony/obwiniony się nie stawia mimo wezwania, ustawodawca w
    cytowanym artykule stworzył możliwość i w takiej nietypowej sytuacji do
    prowadzenia procesu i osądzenia sprawy. W żadnym jednakże przypadku nie jest
    to regułą, przeciwnie, regułą jest obowiązkowa obecność
    obwinionego/oskarżonego!

  • 92. Data: 2011-06-25 11:15:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-24 19:39, p 47 pisze:

> [...]
    > jest, ze sąd nakazuje stawiennictwo oskarżonemu/obwinionemu. Stąd to
    > standardowe, cytowane przeze mnie pouczenie zamieszczane regularnie na

    Zacytowanie pouczenia nie stanowi, że stawiennictwo jest obowiązkowe.
    Aby tak było, na wezwaniu powinna być zamieszczona informacja
    "stawiennictwo obowiązkowe". W przytoczonym wzorze tego nie ma, nie
    można więc uznać, że sąd zobowiązał obwinionego do osobistego
    stawiennictwa, nawet jeśli zacytował:

    "w przypadku niestawiennictwa obwinionego sąd jest uprawniony do wydania
    polecenia zatrzymania i doprowadzenia obwinionego pod przymusem przez
    organ Policji (art 75par.2 kpk). (...) Usprawiedliwienie nieobecności z
    opwodu choroby może nastąpić przez złożenie zaświadczenia lekarza
    sądowego (art 117 par.2a kpk."

    To nie ma podstaw do zastosowania ww. sankcji.

    Ponadto powyższy cytat jest mocno wątpliwy, ponieważ dotyczy spraw z
    kodeksu karnego, a nie wykroczeń. Może sąd używa błędnych wzorów?
    Bardziej wiarygodnie wyglądałoby zacytowanie:

    "§ 4. W razie nieusprawiedliwionej nieobecności obwinionego, któremu
    doręczono wezwanie na rozprawę, przeprowadza się rozprawę zaocznie,
    chociażby nie był on przesłuchany w toku czynności wyjaśniających, chyba
    że sąd uzna udział obwinionego za konieczny i rozprawę odroczy, po
    ewentualnym przeprowadzeniu postępowania dowodowego, w szczególności po
    przesłuchaniu świadków, którzy stawili się na rozprawę. Jeżeli jednak
    obecność obwinionego jest konieczna, a nie stawił się on bez
    usprawiedliwienia, sąd może zarządzić jego zatrzymanie i przymusowe
    doprowadzenie przez Policję."

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2011-06-25 12:06:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2011 11:15, Liwiusz pisze:

    > Ponadto powyższy cytat jest mocno wątpliwy, ponieważ dotyczy spraw z
    > kodeksu karnego, a nie wykroczeń. Może sąd używa błędnych wzorów?

    Raczej TW p47 ma problem z odróżnieniem wykroczenia od przestępstwa i
    uporczywie myli jedno z drugim ;)

  • 94. Data: 2011-06-25 15:11:55
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > (art 117 par.2a kpk."
    >
    > To nie ma podstaw do zastosowania ww. sankcji.

    Oczywiście,- nie ma podstaw do zastosowania sankcji TYLKO w powyższej,
    opisanej w ostatnim zdaniu pouczenia sytuacji, tj. wówczas, gdy nieobecność
    obwinionego jest USPRAWIEDLIWIONA!

    > Ponadto powyższy cytat jest mocno wątpliwy, ponieważ dotyczy spraw z
    > kodeksu karnego, a nie wykroczeń. Może sąd używa błędnych wzorów?

    Sąd nie używa błędnych wzorców i nie dotyczy to cytowane przeze mnie
    pouczenie kodeksu karnego, a właśnie postępowania w sprawie o wykroczenie,
    co widać choćby z tego, że w pouczeniu mowa o OBWINIONYM , a nie oskarżonym!

> [...]
    > obecność obwinionego jest konieczna, a nie stawił się on bez
    > usprawiedliwienia, sąd może zarządzić jego zatrzymanie i przymusowe

    Własnie także treść pouczenia, które wyżej przytoczyłeś poddana rozbiorowi
    logicznemu w pełni potwierdza moją tezę, że obecność obwinionego na
    rozprawie jest OBOWIĄZKOWA, a sąd ma prawo przeprowadzić rozprawę in
    absentia jedynie w wypadku NIESPRAWIEDLIWIONEJ nieobecości obwinionego!,
    lub spowodować jego przymusowe doprowadzenie

  • 95. Data: 2011-06-25 15:15:33
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    wiadomości news:4e05b341$1@news.home.net.pl...

    > Raczej TW p47 ma problem z odróżnieniem wykroczenia od przestępstwa i
    > uporczywie myli jedno z drugim ;)

    A mówi się, że skazani kryminaliści znają się na prawie!;-)) Tymczasem
    Andrzej Ława, mimo że prawomocnie skazany wyrokiem SR w Grodzisku Mazowiecki
    za czyn o charakterze chuligańskim najwidoczniej nie ma pojęcia, jaka jest
    różnica między oskarżonym a obwinionym, i to mimo, ze przecież sam
    występował w tym charakterze (i to 2-krotnie!)

  • 96. Data: 2011-06-25 15:52:24
    Temat: Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jun 2011, Kamil wrote:

    > Na pewno jest to tolerancją podana w "km/h" czy może w "%"?
    > Jeżeli w "km/h" - to przy jakiej prędkości jest owo "+/-3km/h"?
    > Bo raczej na pewno nie jest to "stała tolerancja".
    > Wyobraź sobie tolerancję błędu przy pomiarze prędkości np. 20km/h a przy
    > pomiarze prędkości 300km/h :)

    Nie mam pojęcia.
    Ale biorąc pod uwagę, że pomiar radarem polega na określeniu różnicy
    częstotliwości sygnału odbitego, pytaniem jest co stanowi źródło
    istotnych błędów pomiaru.
    Bo jeśli składowe proporcjonalne do docelowej wartości mierzonej
    są nieistotne (a mogą być), to tym 299++Mm/s błąd "proporcjonalny"
    od żółwich 300 kmp/h :P już nie robi różnicy.

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2011-06-25 16:19:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 15:52:24 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie mam pojęcia.
    > Ale biorąc pod uwagę, że pomiar radarem polega na określeniu różnicy
    >częstotliwości sygnału odbitego, pytaniem jest co stanowi źródło
    >istotnych błędów pomiaru.

    na przyklad generator zrodlowy. Roznica jest proporcjonalna nie tylko
    do predkosci, ale i czestotliwosci nadajnika.
    Obecnie nie ma problemu, ale dawniej to nie tak latwo bylo zapewnic
    stabilnosc.

    J.

  • 98. Data: 2011-06-25 16:37:42
    Od: Stachu Gdansk <s...@g...com>

    W dniu 2011-06-23 00:49, Tomasz Pyra pisze:
    > Bo co ciekawe - znalazłem też opinię że strażnicy mogą robić w kwestii
    > mandatów co im się tylko podoba, nie podlegają za to praktycznie żadnej
    > odpowiedzialności. Są jedynie pracownikami i jako tacy jedynie
    > dyscyplinarnie odpowiadają przed swoim szefem-komendantem.

    To tyczy się chyba wszystkich zatrudnionych na umowę o pracę? Nie tylko
    służby od wypisywania mandatów za złe zaparkowanie i wypicie piwka pod
    chmurką.

  • 99. Data: 2011-06-25 17:05:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2011 15:15, p 47 pisze:

> [...]
    > pojęcia, jaka jest różnica między oskarżonym a obwinionym, i to mimo, ze
    > przecież sam występował w tym charakterze (i to 2-krotnie!)

    Spadaj, zakłamany ubeku.

  • 100. Data: 2011-06-25 19:48:13
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-25 15:15, p 47 pisze:

    > A mówi się, że skazani kryminaliści znają się
    > na prawie!;-)) Tymczasem Andrzej Ława, mimo że
    > prawomocnie skazany wyrokiem SR w Grodzisku
    > Mazowiecki za czyn o charakterze chuligańskim

    Znaczy co? Rzucał papierki od cukierków na ziemię?

    > najwidoczniej nie ma pojęcia, jaka jest
    > różnica między oskarżonym a obwinionym, i to
    > mimo, ze przecież sam występował w tym
    > charakterze (i to 2-krotnie!)

    W jakim charakterze występował dwukrotnie?
    Oskarżonego czy obwinionego?

    --
    JK