  • 11. Data: 2011-01-31 00:40:03
    Temat: Re: Cisnienie sprezania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-30 22:24, news-gazeta pisze:

    > Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3
    > bar i momentalnie spadał z powrotem do zera.

    Czyli tak naprawdę nie wiadomo jakie masz tam ciśnienie, ale wiadomo że
    mniejsze niż w innych.
    Gdyby zawór zwrotny na manometrze trzymał jak należy, to pewnie
    nadmuchałoby więcej.

    Możesz spróbować nabić na manometrze 5bar kompresorem (albo innym
    cylindrem) i wtedy "dopompować" w tym czwartym cylindrze - zobaczysz
    wtedy czy jest powyżej tych 5 bar.
    Możesz też po prostu psiknąć WD-40 w zaworek zwrotny manometru - może
    zacznie być czulszy.

    > Najpierw myslalem ze
    > wypalony albo zawieszony zawor - ale zbiła mnie z tropu ta próba z
    > olejem.

    A ile tego oleju dałeś? I jaką pojemność i stopień sprężania ma silnik?

    Bo jak to "troszkę" oleju to np. 20ml, a cylinder ma np. 30ml objętość
    komory spalania, to sama objętość oleju podbije ciśnienie kompresji
    trzykrotnie.

  • 12. Data: 2011-01-31 01:04:05
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    news-gazeta <n...@n...pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Pomiar w silniku benzynowym pokazał: 10,5 ; 10 ; 9,5 ; 0
    > Ostatni cylinder nie nabija cisnienia.
    > Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie
    > momentalnie nabił do 20 bar.
    >
    > Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?
    >
    > Pozdrawiam - Darek.
    Mślę że napiszesz co się stało. Co my wróżki jesteśmy. Ja bym jeszcze raz
    sprawdził ciśnienie manometrem. Jak znowu wyjdzie nic albo dużo mniej na IV to
    głowica bez względu na pzrepowiednie i tak do zdjęcia. Na mój gust, jak
    powtórny pomiar będzie podobny, przepalila się uszczelka pomiędzy cylindrami.
    Historia zna takie przypadki. To co robileś to w silniku można uznać za pomiar
    statyczny. W czasie pracy wszystko dzieje się tak szybko że ma jeszcze szansę
    zrobić jakieś ciśnienie żeby zasac do cylindra mieszanke i ją spalić. A że
    sprawość w takim ukladzie robi się do dupy to jest sląby i więcej pali. W tej
    chwili bez względu na IV cylinder widać ze silnik jest w kiepskim stanie za
    duża rożnica pomiędzy I i III.

  • 13. Data: 2011-01-31 04:12:48
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-30 21:19, news-gazeta pisze:
> [...]
    > Ostatni cylinder nie nabija cisnienia.
    > Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie

    Z tego co sie orientuje to 20 bar jest wartoscia fizycznie niemozliwa do
    osiagniecia w benzyniaku.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 14. Data: 2011-01-31 08:00:36
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > Z tego co sie orientuje to 20 bar jest wartoscia fizycznie niemozliwa do
    > osiagniecia w benzyniaku.
    Chyba że gar zalał się płynem chłodniczym i poprostu zmniejszyło komorę....

    --
    Wojtek

  • 15. Data: 2011-01-31 08:36:42
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-31 08:00, Wojtek pisze:
    > Chyba że gar zalał się płynem chłodniczym i poprostu zmniejszyło komorę....

    Ale pierwszy pomiar dal okolice zera. Przy takiej nieszczelnosci plyn
    czy olej uzyty do uszczelnienia natychmiast wydmuchaloby na dol i po 2-3
    obrocie znowu bylyby okolice zera.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 16. Data: 2011-01-31 09:08:49
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?

    Tak jak powiedział Tomasz, błędnego pomiaru. Zanim zdejmiesz
    głowicę proponuję powtórzyć pomiary. Pracujący tłok nawet
    bez pieścieni wytwarza ciśninie >0...

  • 17. Data: 2011-01-31 10:01:48
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > "jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla. "
    > ogarniasz?

    ty nie ogarniasz tematu

  • 18. Data: 2011-01-31 16:01:06
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2011-01-31 09:08, Robert_J pisze:

    > Tak jak powiedział Tomasz, błędnego pomiaru. Zanim zdejmiesz głowicę
    > proponuję powtórzyć pomiary. Pracujący tłok nawet bez pieścieni wytwarza
    > ciśninie >0...

    pytanie w temacie mam, jak sprawdzić kompresje w silniku z elektroniczną
    przepustnicą (bez linki) należy zdjąć przepustnicę na czas pomiaru?

    --
    krzysiek82

  • 19. Data: 2011-01-31 16:05:43
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2011-01-31 16:07, MarcinJM pisze:
    > Przeciez podczas krecenia powinna normalnie sie otwierac.

    ale się nie otwiera, u mnie w z18xe otwiera się momentalnie po tym jak
    silnik się uruchomi, jak się nie uruchomi jest zamknięta.

    --
    krzysiek82

  • 20. Data: 2011-01-31 16:07:03
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>