  • 1. Data: 2011-01-30 21:19:41
    Temat: Cisnienie sprezania
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Witam.
    Pomiar w silniku benzynowym pokazał: 10,5 ; 10 ; 9,5 ; 0
    Ostatni cylinder nie nabija cisnienia.
    Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie
    momentalnie nabił do 20 bar.

    Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2011-01-30 21:21:51
    Temat: Re: Cisnienie sprezania
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin news-gazeta

> [...]
    > znowu pomiar - cisnienie momentalnie nabił do 20 bar.
    >
    > Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?

    Prawdopodobnie pierścienie.

  • 3. Data: 2011-01-30 21:37:08
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Prawdopodobnie pierścienie.

    raczej bledu w wykonaniu pomiaru. niemozliwe zeby z zera uszczelnil az tak
    bardzo sam olej.

  • 4. Data: 2011-01-30 22:05:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-30 21:19, news-gazeta pisze:
> [...]
    > Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie
    > momentalnie nabił do 20 bar.
    >
    > Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?

    Przy takiej różnicy, to chyba tylko braku pierścieni tłokowych.
    Jesteś pewien że to było zero, a nie np. 2bary?

  • 5. Data: 2011-01-30 22:09:24
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Przy takiej różnicy, to chyba tylko braku pierścieni tłokowych.
    > Jesteś pewien że to było zero, a nie np. 2bary?

    o tym samym pomyslalem. przeciez niemozliwoscia jest zeby bez oleju bylo
    zero a z olejem komprecha 2x wieksza niz nominal. no chyba ze zalal mazutem
    czy smołą. jezeli mial 2 bary to pewno uszczelke wydmuchalo.

  • 6. Data: 2011-01-30 22:24:53
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    sth pisze:

    > o tym samym pomyslalem. przeciez niemozliwoscia jest zeby bez oleju bylo
    > zero a z olejem komprecha 2x wieksza niz nominal. no chyba ze zalal
    > mazutem czy smołą. jezeli mial 2 bary to pewno uszczelke wydmuchalo.

    Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3
    bar i momentalnie spadał z powrotem do zera. Najpierw myslalem ze
    wypalony albo zawieszony zawor - ale zbiła mnie z tropu ta próba z
    olejem. Faktycznie momentalnie podbił do 20 barów. Powinienem jeszcze
    raz zrobić próbe?
    Bardzo ważny element - zdecydowałem się na sprawdzenie ciśnienia
    sprężania bo samochód jest słaby oraz znika płyn chłodniczy w powolnym
    tempie.
    Nie ma żadnej mazi w zbiorniczku ani nic w oleju.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2011-01-30 22:47:25
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3 bar
    > i momentalnie spadał z powrotem do zera.

    uszkodzony zaworek w manometrze. nie moze spadac po podbiciu.
    jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla.

  • 8. Data: 2011-01-30 23:43:24
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-01-30 22:47, sth wrote:

    > uszkodzony zaworek w manometrze. nie moze spadac po podbiciu.
    > jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla.

    niekoniecznie
    ja miałem bardzo małą nieszczelność w chłodnicy - płyn uciekał tylko pod
    ciśnieniem (maksymalnie rozgrzany) i od razu się ulatniał w postaci pary...

  • 9. Data: 2011-01-30 23:50:19
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > niekoniecznie
    > ja miałem bardzo małą nieszczelność w chłodnicy - płyn uciekał tylko pod
    > ciśnieniem (maksymalnie rozgrzany) i od razu się ulatniał w postaci
    > pary...

    a jaki to ma zwiazek z tematem ?

  • 10. Data: 2011-01-31 00:26:12
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-01-30 23:50, sth wrote:

    > a jaki to ma zwiazek z tematem ?

    "jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla. "
    ogarniasz?