    Date: Mon, 31 Jan 2011 00:40:03 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cisnienie sprezania

    W dniu 2011-01-30 22:24, news-gazeta pisze:

    > Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3
    > bar i momentalnie spadał z powrotem do zera.

    Czyli tak naprawdę nie wiadomo jakie masz tam ciśnienie, ale wiadomo że
    mniejsze niż w innych.
    Gdyby zawór zwrotny na manometrze trzymał jak należy, to pewnie
    nadmuchałoby więcej.

    Możesz spróbować nabić na manometrze 5bar kompresorem (albo innym
    cylindrem) i wtedy "dopompować" w tym czwartym cylindrze - zobaczysz
    wtedy czy jest powyżej tych 5 bar.
    Możesz też po prostu psiknąć WD-40 w zaworek zwrotny manometru - może
    zacznie być czulszy.

    > Najpierw myslalem ze
    > wypalony albo zawieszony zawor - ale zbiła mnie z tropu ta próba z
    > olejem.

    A ile tego oleju dałeś? I jaką pojemność i stopień sprężania ma silnik?

    Bo jak to "troszkę" oleju to np. 20ml, a cylinder ma np. 30ml objętość
    komory spalania, to sama objętość oleju podbije ciśnienie kompresji
    trzykrotnie.