  • 1. Data: 2012-09-28 10:03:33
    Temat: Ciekawy okres nadchodzi
    Od: Salata <s...@n...interia.nospam.pl>

    Witam,
    tak mnie wzielo na przemyslenia, bo na przelomie roku zaplanowalem sobie
    kupno nowego sprzetu, a ostatnio sie dzieje. Nie jesem przywiazany do
    zadnej marki ani firmy. Nie jestem androidowym purysta ani wyznawca
    apple'a. Korzystam z roznego sprzetu i lubie sie bawic gadzetami.
    Budzet raczej bede mial nieokreslony, bo zamiast laptopa kupuje sobie
    urzadzenie mobilne. Temat tableta mam juz zamkniety. iPad w domu, Nexus
    7 do mnie wkrotce dojedzie. Kwestia, ktora pozostaje teraz, to ktore
    urzadzenie przypadnie zonie, a ona o dziwo preferuje ostatnio androida
    nad prostota iOS.
    Wracajac do tematu. Apple zademonstrowalo nowego iPhone5. Oczywiscie bez
    rewolucji jak zwykle. Zalete ma niewatpliwie najwieksza jakim jest 4"
    ekran. Dla mnie to rozmiar idealny. Jako posiadacz ipoda i ipada mam juz
    troche aplikacji kupionych w sklepie, ale to tez nie predestynuje mnie
    do wyboru sprzetu od a.pl ;) . Odpycha mnie od tego urzadzenia niestety
    wiecej rzeczy, jak wybor oryginalnych akcesoriow, brak wstecznej
    kompatybilnosci z juz posiadanymi, nie wspominajac o stylu budowania
    swojej marki i poziomu hipokryzji jaki firma z Cuppertino reprezentuje.
    Cena nowego sprzetu jest raczej na akceptowalnym poziomie, wiec nie
    wykluczam do konca mozliwosci zakupu tego urzadzenia.
    Drugim zawodnikiem w wyscigu jest zielony robot. Nie mam sprecyzowanego
    urzadzenia, ale najblizej jestem zakupowi Motoroli RAZR M. Wielkosciowo
    telefon mi odpowiada, niestety bateria mimo, ze 2000mAh pozostawia sporo
    do zyczenia. Moze aktualizacja cos zmieni, ale na razie nie jest
    kolorowo. Zreszta aparat w tym telefonie podobno do wybitnych nie
    nalezy. Android do idealnych OS takze nie nalezy. Wkurzaja mnie jego
    wymagania sprzetowe i wieczny brak optymalizacji. 2 rdzenie to minimum,
    a ja pamietam czasy jak na swoim Duronie 600Mhz gonilem winXP z
    wydajnoscia bardziej niz zadowalajaca. Denerwujacy jest takze sklep z
    aplikacjami, gdzie nadal ciezko jest znalezc fajny soft. Pieniedzy na
    zakupy w ich sklepie wydalem calkiem sporo, a nadal brakuje mi paru
    aplikacji. Niestety w wiekszosci przypadkow, programy dostepne na
    androidzie sa gorszej jakosci niz te na ios. W odwodzie stoi Galaxy
    Nexus z ekranem juz troche wiekszym niz te 4 cale. Moze jeszcze SGS3.
    Wczesniej posiadalem SGS2, ktory uwazam za telefon przyjemny, ale daleko
    mu bylo do idealu. TouchWiz byl na poczatku fajny, ale pozniej odkrylem
    jego ulomnosci i nie bylo juz tak kolorowo. Nie zamierzam rootowac
    telefonu ani bawic sie w grywanie nieoficjalnych romow. Ten etap mam juz
    za soba i oczekuje przyjemnej pracy po wyciagniecu telefonu z pudelka
    lub po ewentualnej oficjalnej aktualizacji.
    Nastepny do golenia jest WP8. Interfejs bardzo mi sie podoba, jest
    swiezy i szybki. Zobaczymy jak z bateria, ale nie licze na cud. Ojca HTC
    z WP7.5 dziala na baterii prawie tydzien, ale on uzywa go sporadycznie.
    W moich rekach wytrzymywal okolo 3 dni co jest bardzo dobrym wynikiem.
    Niestety o telefonach z WP8 nic na razie nie mozna powiedziec blizej, bo
    testow urzadzen nie ma. Data premiery tez nie jest znana. Podoba mi sie
    design Nokii i HTC i raczej ku tym urzadzeniom bym sie sklanial. Nie
    odpowiada mi wielkosc Lumi 920, ale najpierw trzeba bedzie sie blzej
    przyjzec tej cegielce. 180g masy wlasnej nie przyciaga, ale tez wielkosc
    ekranu jest dalece od idealnego dla mnie. Niestety taki trend i trzeba
    bedzie sie przestawic. Plotki na temat cen telefonu sa rowniez
    niepokojace, bo obecnie jest to cena bardzo zblizona do sprzetu apple, a
    ten widomo lubi sie cenic. Czy cena flagowego modelu nokii bedzie
    odpowiadala jej wartosci to sie wyjasni, jednakze nie wyglada to
    zachecajaco. Z jednej strony licze na przerwanie pasma porazek finskiego
    producenta, a z dugiej strony decyzje podejmowane na najwyzszym
    szczeblu, sa cokolwiek dziwne. Moze jeszcze wroce do N9.
    Czarny koniem w tej calej stawce jest BB. Obecnie pracuje na sluzbowym
    terminalu 9900 i musze powiedziec, ze jestem calkiem zadowolony. Szybki
    i bateria sporo wytrzymuje. Powiedzialbym nawet, ze zadziwiajaco sporo
    biorac pod uwage uzycie telefonu. Zaprezentowany niedawno BB10 jest
    bardzo obiecujacy i podoba mi sie wiekszosc rozwiazan. BB Flow wyglada
    super, HUB przypomnial mi zarzadzanie informacja na swietej pamieci
    Palmie Pre, ktory byl super. Marzy mi sie dotykowy slider podobny do
    Pre, ale Torch jest po prostu zwalisty. Natomiast Balance jest po prostu
    rewelacyjny. Ze nikt wczesniej o tym nie pomyslal. Nikt oprocz apple,
    jak pewnie sie okaze wkrotce ;). Zlosliwosci na bok. Niestety jak na
    razie premiera jest ciagle odkladana, a chcialbym sie pobawic nowym
    telefonem na przelomie roku, co bedzie pewnie niemozliwe.

    Szykuje sie naprawde fajny okres. Nie moge sie juz doczekac.

    Na jakie urzadzenia wy czekacie?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2012-09-28 13:04:01
    Temat: Re: Ciekawy okres nadchodzi
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.09.2012 Salata <s...@n...interia.nospam.pl> napisał/a:
    > Witam,
    <ciach> Co to było? Strumień świadomości? Ale to NTG ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 3. Data: 2012-09-28 13:20:00
    Od: atm <...@v...pl>

    > Wracajac do tematu. Apple zademonstrowalo nowego iPhone5. Oczywiscie bez
    > rewolucji jak zwykle. Zalete ma niewatpliwie najwieksza jakim jest 4"
    > ekran. Dla mnie to rozmiar idealny.

    Bylby dla mnie rowniez idealny, gdyby ekran urosl proporcjonalnie.
    Niestety, kalwiatura w trybie pionowym jest waska jak wczesniej.

    .
> [...]
    > za soba i oczekuje przyjemnej pracy po wyciagniecu telefonu z pudelka
    > lub po ewentualnej oficjalnej aktualizacji.

    Zanim zrezygnujesz z SGS2 zainstaluj na nim Nova Launcher. NIe bedziesz
    chcial juz patrzec ani uzywac Touchwiza.

> [...]
    > przyjzec tej cegielce. 180g masy wlasnej nie przyciaga, ale tez wielkosc
    > ekranu jest dalece od idealnego dla mnie. Niestety taki trend i trzeba

    Ja sie na ten trend nie zgadzam, w zwiazku z czym odpuszcze (raczej ;])
    wszystkie nowe modele powyzej 4.3". Producenci ostatnio nie moga
    zrozumiec, ze niektorzy chcieliby hi-endowe urzadzenie z ekranem 3.9-4.1"

    Waga tez niezla, glupio chodzic z dwiema czekoladami w kieszeni... (ok,
    jedna nieco nadgryziona)

  • 4. Data: 2012-09-28 13:44:04
    Od: atm <...@v...pl>

    > Szykuje sie naprawde fajny okres. Nie moge sie juz doczekac.

    Co do ciekawego okresu:
    -Apple pokazal co chcial pokazac i mnie osobiscie rozczarowal.
    -Android stanal troche w miejscu; urzadzenia roznych producentow
    rozwijaja sie w bardzo podobny sposob, system tez nie oferuje nowych
    niesamowitych funkcji.
    -Jedyny ciekawy akcent na rynku to Nokia + WP8, choc same urzadzenia
    Nokii wizualnie nie przypadly mi do gustu, wolabym juz dokladna kalke
    Lumii 800.

  • 5. Data: 2012-09-28 14:25:54
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    atm nabazgrał(a):

    > -Jedyny ciekawy akcent na rynku to Nokia + WP8, choc same urzadzenia Nokii
    > wizualnie nie przypadly mi do gustu, wolabym juz dokladna kalke Lumii 800.

    Tylko że się nie sprzeda bo kosztuje dużo więcej niż SGS3

  • 6. Data: 2012-09-28 14:44:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 14:25:54 +0200, Chris napisał(a):

    > Tylko że się nie sprzeda bo kosztuje dużo więcej niż SGS3

    150 zł przy cenie na poziomie 2300 zł to jest dużo więcej?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 7. Data: 2012-09-28 14:45:46
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Salata" <s...@n...interia.nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:salata.pmtg.1348819411@news.chmurka.net...

    > Wracajac do tematu. Apple zademonstrowalo nowego iPhone5. Oczywiscie
    > bez rewolucji jak zwykle.

    No jak to bez ?
    Caly internet az huczy od wytykania calej sterty bledow z zabawnymi
    mapami na czele :)

    > Drugim zawodnikiem w wyscigu jest zielony robot. Nie mam
    > sprecyzowanego 2 rdzenie to minimum,

    A kto Ci takich bzdur naopowiadal ?
    No chyba ze chcesz koniecznie czworke, choc ja np. wole dwojke :)

    > Denerwujacy jest takze sklep z aplikacjami, gdzie nadal ciezko jest
    > znalezc fajny soft. Pieniedzy na zakupy w ich sklepie wydalem calkiem
    > sporo, a nadal brakuje mi paru aplikacji.

    I w swietle powyzszego jakze zabawnie brzmi :

    > Czarny koniem w tej calej stawce jest BB. Obecnie pracuje na sluzbowym
    > terminalu 9900 i musze powiedziec, ze jestem calkiem zadowolony.
    > Szybki i bateria sporo wytrzymuje.

    I jestes zadowolony z wszystkich aplikacji ? :) :) :) ktorych tak Ci
    brakuje na Androidzie :)

  • 8. Data: 2012-09-28 14:49:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 14:45:46 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

    > I jestes zadowolony z wszystkich aplikacji ? :) :) :) ktorych tak Ci
    > brakuje na Androidzie :)

    Pewnie nie, bo jak się nie kupuje, to nie widać jak są gó***ne.
    Zdecydowana większość aplikacji w AppWorld jest płatna i to w porównaniu z
    Marketem (a nawet AppStore) - słono.

    Nie wspominając o tym, że sam AppWorld już po paru sekundach wywołuje u
    mnie chęć zabicia się własną pięścią. Albo dokonania masowego brutalnego
    mordu na przypadkowych przechodniach.

  • 9. Data: 2012-09-28 15:33:07
    Od: Salata <s...@n...interia.nospam.pl>

    On 2012-09-28 12:44, atm wrote:

    > Co do ciekawego okresu:
    > -Apple pokazal co chcial pokazac i mnie osobiscie rozczarowal.

    No wlasnie mnie tez. Liczylem na przeskok jaki byl miedzy 3S i 4. Tak
    naprawde nowy iP mogl sie nazywac 4SS

    > -Android stanal troche w miejscu; urzadzenia roznych producentow
    > rozwijaja sie w bardzo podobny sposob, system tez nie oferuje nowych
    > niesamowitych funkcji.

    Zgadzam sie. Wszystko wyglada podobnie u kazdego producenta i od czasu
    2.3.6 nic nowego sie naprawde nie pojawilo.

    > -Jedyny ciekawy akcent na rynku to Nokia + WP8, choc same urzadzenia
    > Nokii wizualnie nie przypadly mi do gustu, wolabym juz dokladna kalke
    > Lumii 800.

    Liczylem tak samo ze lumia 820 bedzie 4" wersja 800. Niestety sie
    zawiodlem srodze. Moze 800 po update do 7.8 bedzie posiadala niezbedne
    mi funkcje to sobie ja kupie za grosze.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 10. Data: 2012-09-28 15:39:00
    Od: Salata <s...@n...interia.nospam.pl>

    On 2012-09-28 12:20, atm wrote:

    > Zanim zrezygnujesz z SGS2 zainstaluj na nim Nova Launcher. NIe bedziesz
    > chcial juz patrzec ani uzywac Touchwiza.

    Juz sie go pozbylem. Eksperymentowalem z roammi i ADW Launcherem i nie
    bylo tak zle. Jednak co bym nie zrobil i tak bateria to max 1 dzien.

    > Ja sie na ten trend nie zgadzam, w zwiazku z czym odpuszcze (raczej ;])
    > wszystkie nowe modele powyzej 4.3". Producenci ostatnio nie moga
    > zrozumiec, ze niektorzy chcieliby hi-endowe urzadzenie z ekranem 3.9-4.1"

    To czy sie zgadzamy czy nie, niestety nie bedzie mialo na nic wplywu.
    Znajoma w pracy wlasnie kupila sobie HOX i w jej rekach telefon wyglada
    jak w moich kindle. Zadowolona jest. Multimedia najwazniejsze i zakupy
    przez przegladarke.

    > Waga tez niezla, glupio chodzic z dwiema czekoladami w kieszeni... (ok,
    > jedna nieco nadgryziona)

    Zamiast w kieszeni trzeba bedzie w torbie nosic. Troche chore. Albo bede
    musial zmienic wszystkie spodnie na bojowki.

    Pozdr
    Marcin