  • 31. Data: 2012-09-30 10:50:25
    Temat: Re: Ciekawy okres nadchodzi
    Od: atm <...@v...pl>

    > takie wyświetlacze istnieją i mają się dobrze w outdorowych gps'ach
    > garmina. W ostrym słońcu wszystko jest idealnie widoczne bez podświetlenia.

    Zgadza sie, jednak w domu nie bedzie SAMOLEDem.
    Poza tym Garminy wciaz maja bardzo male rozdzielczosci, nie jestem
    pewien czy m.in. stad nie wynika ich dobre zachowanie w sloncu.

  • 32. Data: 2012-09-30 11:04:32
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 10:50:25 +0200, atm napisał(a):

    > Zgadza sie, jednak w domu nie bedzie SAMOLEDem.
    > Poza tym Garminy wciaz maja bardzo male rozdzielczosci, nie jestem
    > pewien czy m.in. stad nie wynika ich dobre zachowanie w sloncu.

    problem jest raczej w tym ze nikogo tak naprawde nie interesuje rozwój
    takich wyświetlaczy bo jasność wyświetlacza jest parametrem marketingowym
    którym można sie brandzlować w reklamach. I zasadniczo w jest tańsze i
    mniejszym stopniu pochłania zasoby działu R&D niż dopracowywanie nowej
    technologii.

    Podobnie jak specyfikacja sprzętowa - iOS czy wp7 doskonale działałają na
    procesorach jednordzeniowych tyle ze konsumentów to aksolutnie nie
    interesuje. Ma być multicore i basta.

  • 33. Data: 2012-09-30 11:35:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 11:04:32 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    > Podobnie jak specyfikacja sprzętowa - iOS czy wp7 doskonale działałają na
    > procesorach jednordzeniowych tyle ze konsumentów to aksolutnie nie
    > interesuje. Ma być multicore i basta.

    Na tych są sposoby. Technicznie rzecz biorąc na przykład taki HTC Kaiser
    był nie tylko dwurdzeniowy ale też dwusystemowy. Prosto z pudełka.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 34. Data: 2012-09-30 11:58:30
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.09.2012 11:35, Waldek Godel pisze:

    > Na tych są sposoby. Technicznie rzecz biorąc na przykład taki HTC Kaiser
    > był nie tylko dwurdzeniowy ale też dwusystemowy. Prosto z pudełka.

    wprawdzie to odległa historia, ale napisz proszę coś więcej w tym
    kontekście o Kaiserze

    ToMasz

  • 35. Data: 2012-09-30 15:59:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 11:58:30 +0200, ToMasz napisał(a):

    > wprawdzie to odległa historia, ale napisz proszę coś więcej w tym
    > kontekście o Kaiserze

    Normalnie, cała część radiowa była kontrolowana przez oddzielny rdzeń
    procka, kontrolowany swoim własnym systemem, bazującym zresztą na Linuxie.
    System od tego nazywał się radio-ROM.
    Można było albo flashować razem, dwuczęściową paczką, albo oddzielnie -
    tylko ROM z Windows Mobile albo tylko Radio ROM.
    Wszystkie HTC z Windows Mobile na Qualcommie były technicznie rzecz biorąc
    dwurdzeniowe. A nawet trzyrdzeniowe, bo przecież od Kaisera w górę był
    jeszcze oddzielny rdzeń GPU

  • 36. Data: 2012-09-30 16:20:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 14:59:32 +0100, Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > tylko ROM z Windows Mobile albo tylko Radio ROM.
    > Wszystkie HTC z Windows Mobile na Qualcommie były technicznie rzecz biorąc

    A to nie jest standard w obecnych czasach we wszystkich smartfonach ?

    J.

  • 37. Data: 2012-09-30 17:05:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 16:20:37 +0200, J.F. napisał(a):

    > A to nie jest standard w obecnych czasach we wszystkich smartfonach ?

    Ciężko powiedzieć. Np gejfon ma część chipów radiowych oddzielnie, np. chip
    LTE. Stąd też np. wiadomo, że kościół ogryzka robi bezsensowne kroki, bo
    chip kontrolujący LTE jest w stanie pracować z innymi pasmami LTE niż
    amerykańskie, a mimo to został tylko na amerykańskie pasma zablokowane.
    Miał też oddzielne kontrolery BT i Wifi o ile dobrze pamiętam - trzeba by
    przejrzeć iFixit, tam jest wszystko ładnie pokazane.
    Chyba tylko chipsety Qualcomma są w pełni zintegrowane, tzn wystarczy tylko
    dołożyć pamięć i obwody we/wy, żeby mieć kompletne urządzenie. Z tym że
    100% pewności nie mam.
    Qualcomm może sobie to zintegrować, bo jest właścicielem większości
    patentów radiowych. Samsung ma trochę, a reszta.. niewiele. Nie licząc
    Nokii oczywiście.

  • 38. Data: 2012-09-30 23:24:32
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2012-09-30 08:50, atm <...@v...pl> wrote:

    > Zgadza sie, jednak w domu nie bedzie SAMOLEDem.
    > Poza tym Garminy wciaz maja bardzo male rozdzielczosci, nie jestem
    > pewien czy m.in. stad nie wynika ich dobre zachowanie w sloncu.

    Toshiba Portege R500 (laptop) miała taki wyświetlacz z rozdzielczością
    zupełnie normalną (1280x800 na 12,1"), więc pewnie teraz by się dało zrobić
    taką, jak w zwykłej technologii. Istota technologii to warstwa
    magicznego materiału między wyświetlaczem a podświetleniem.