  • 21. Data: 2010-03-08 00:41:48
    Temat: Re: Cichy dysk poszukiwany
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Cezar" hlr253$r4p$...@i...gazeta.pl

    > jakies 2 lata temu zlozylem sobie blaszaka. Wlozylem dysk samsunga HD322HJ
    > bo w testach wypadaly dobrze pod wzgledem glosnosci.
    > Blaszak stoi w sypialni i nie jest prawie wcale wylaczany.
    > Po jakims czasie (1.5 roku?) Dysk zaczal wydawac jednostajny pisk ...
    > Przypusczam ze jest to czestotliwosc rowna predkosci obrotowej - czyli
    > 5-6kHz

    Szybko. :) Ja mam wolniejszy (7200 obrotów/minutę -- kilkadziesiąt razy
    wolniej niż u Ciebie) dysk Seagate 80 GB -- kręci bezgłośnie kilka lat.
    Nie wiem, dokładnie ile lat, ale kilka lat nieprzerwanej pracy za sobą ma. :)
    A ponieważ na komputerze jest mało RAMek, tłucze głowicami bardzo chętnie.
    Obraca talerzykami bezgłośnie, tłuczenie głowic słychać, ale tylko wówczas,
    gdy szaleje. Normalnej pracy nie słychać -- słychać brzęczenie elektroniki
    komputera. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2010-03-10 19:11:23
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > wówczas,
    > gdy szaleje. Normalnej pracy nie słychać -- słychać brzęczenie elektroniki

    niemozliwe / nie wierze,
    z tym ze u mnie dysk to najglosniejszy element;
    /co w sumie nie dziwne, bo jak caly komp na pasywnym,
    tudziez na naprawde wolnoobrotowych wiatrakach...

    a w wyciszajaca trumienke dysku nie bede pchal -
    - predzej zamienie na 2.5" albo poczekam na spadek cen ssd.