  • 11. Data: 2010-02-21 17:57:19
    Temat: Re: Cichy dysk poszukiwany
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> wrote in message
    news:1ab2qk1txqkq2$.1jo8tgpadmj77.dlg@40tude.net...

    > Takie wysokie piski to raczej nie z łożyska, porównaj do tego
    > http://w402.wrzuta.pl/audio/0aZxD0MtlCw/5khz
    > to jest ton 5 kHz.
    >
    > Takie piski często wydaje elektronika (np. cewki) głównie w zasilaczu,
    > także na płycie gł. lub karcie graf.
    > Odkręć dysk, wyjmij poza obudowę, podłącz, uruchom kompa i przyłóż do
    > niego
    > ucho. Upewnij się czy to na pewno on piszczy.
    >
    > Czytałem kiedyś, że połączenie jakichś Samsungów i zasilaczy Chieftec
    > powoduje piszczenie, ale nie pamiętam czy piszczały dyski czy zasiłki.

    Witam, to napewno szum/pisk obracajacych sie talezy(a). Pracowalem kiedys
    ladnych pare lat w serwisach PC i wiem jak to slychac - szczegolnie w
    dyskach w stanie na krótko przed smiercią ;)
    Ten jeszcze pewnie długo pochodzi ... ale jak juz wcześniej napisałem, to
    jest komputer stojący w sypialni i ma być z założenia cichy.

    c.

  • 12. Data: 2010-02-21 18:01:20
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2010-02-21 11:32, Cezar pisze:
    > jakies 2 lata temu zlozylem sobie blaszaka. Wlozylem dysk samsunga
    > HD322HJ bo w testach wypadaly dobrze pod wzgledem glosnosci.
    > Blaszak stoi w sypialni i nie jest prawie wcale wylaczany.

    A próbowałeś wyciszyć obudowę komputera?
    Dysk przykręcony do obudowy czy leży na jakiś gąbkach?

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 13. Data: 2010-02-21 18:18:07
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, to napewno szum/pisk obracajacych sie talezy(a). Pracowalem kiedys
    > ladnych pare lat w serwisach PC i wiem jak to slychac - szczegolnie w
    > dyskach w stanie na krótko przed smiercią ;)

    U mnie w komputerze piszczał zasilacz modecom feel 350W (4-letni). Po
    wymianie wszytskich kondensatorów elektrolitycznych po stronie wtórnej piski
    ustały. :-)

  • 14. Data: 2010-02-22 01:40:01
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Czytałem kiedyś, że połączenie jakichś Samsungów i zasilaczy Chieftec
    > powoduje piszczenie, ale nie pamiętam czy piszczały dyski czy zasiłki.

    ..i uwierzyles?

  • 15. Data: 2010-02-23 13:59:31
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Pewnie jest to spowodowane luzami na lozysku...
    > Czy zna ktos dysk, ktory nie bedzie sie tak zachowywal po tak krotkim

    Bierz dysk 5400 obrotów, np. Samsung 500 GB. Transfer ma ok 100-110 MB/s,
    jest praktycznie bezszelestny i zimny.

  • 16. Data: 2010-02-23 16:10:20
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Bierz dysk 5400 obrotów, np. Samsung 500 GB. Transfer ma ok 100-110 MB/s,
    > jest praktycznie bezszelestny i zimny.

    Który z dysków Samsunga na 5400 obrotów ma taki transfer?

  • 17. Data: 2010-02-24 16:00:07
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Który z dysków Samsunga na 5400 obrotów ma taki transfer?

    Kupiłem dopiero co w Komputroniku. Nie pamiętam symbolu. Kosztował 200 zł.

  • 18. Data: 2010-02-24 19:41:40
    Od: "TomaszekNH" <d...@o...pl>

> [...]
    > Pewnie jest to spowodowane luzami na lozysku...
    > Czy zna ktos dysk, ktory nie bedzie sie tak zachowywal po tak krotkim

    dyski ssd - juz nie takie drogie (allegro)

  • 19. Data: 2010-02-24 23:44:17
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 24.2.2010, Marcin N napisał(a):

    > Kupiłem dopiero co w Komputroniku. Nie pamiętam symbolu. Kosztował 200 zł.

    No to może sobie przypomnisz? Wystarczy sprawdzić w 'menadżerze urządzeń',
    albo jakimś oprogramowaniem diagnostycznym.
    IMO bzdury piszesz - wiele dysków 7200rpm ma problemy ze średnim
    transferem wynoszącym tyle. Baaa, powątpiewam nawet w maksymalny transfer
    wynoszący 100-110 MB/s dla dysku 5400rpm.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 20. Data: 2010-02-25 16:10:43
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "TomaszekNH" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > dyski ssd - juz nie takie drogie (allegro)

    Te tanie SSD są do niczego.