  • 1. Data: 2010-02-21 10:32:20
    Temat: Cichy dysk poszukiwany
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    Witam,

    jakies 2 lata temu zlozylem sobie blaszaka. Wlozylem dysk samsunga HD322HJ
    bo w testach wypadaly dobrze pod wzgledem glosnosci.
    Blaszak stoi w sypialni i nie jest prawie wcale wylaczany.
    Po jakims czasie (1.5 roku?) Dysk zaczal wydawac jednostajny pisk ...
    Przypusczam ze jest to czestotliwosc rowna predkosci obrotowej - czyli
    5-6kHz
    Pewnie jest to spowodowane luzami na lozysku...
    Czy zna ktos dysk, ktory nie bedzie sie tak zachowywal po tak krotkim
    czasie?

    c.

  • 2. Data: 2010-02-21 11:41:25
    Temat: Re: Cichy dysk poszukiwany
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Cezar wrote:

    > Po jakims czasie (1.5 roku?) Dysk zaczal wydawac jednostajny pisk ...
    > Przypusczam ze jest to czestotliwosc rowna predkosci obrotowej - czyli
    > 5-6kHz

    Wow! Masz dysk ~350 000 obr/min :-)

    Koniecznie podaj producenta, model i cene!

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 3. Data: 2010-02-21 11:42:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Pewnie jest to spowodowane luzami na lozysku...
    > Czy zna ktos dysk, ktory nie bedzie sie tak zachowywal po tak krotkim czasie?

    http://www.komputronik.pl/index.php/category/7839/16
    0GB-256GB.html/type/23/showProducts/1/showall/true

  • 4. Data: 2010-02-21 15:02:49
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote in message

    > Wow! Masz dysk ~350 000 obr/min :-)
    >
    > Koniecznie podaj producenta, model i cene!

    no tak, pokiełbasiły mi się jednostki. W każdym razie częstotliwość jaka się
    wydobywa to własnie ok 6kHz.
    Jest to troche uciazliwe - szczególnie w nocy

    c.

  • 5. Data: 2010-02-21 15:04:55
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości grup

    > http://www.komputronik.pl/index.php/category/7839/16
    0GB-256GB.html/type/23/showProducts/1/showall/true

    Ja wiem, SSD by załatwiło sprawę jednak prosił bym o jakieś propozycje
    zwykłych dysków.

    c.

  • 6. Data: 2010-02-21 16:15:05
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:hlrls7$pdv$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki duży? Różne wielkości z tej samej serii mogą róznie hałasować.

    mam w tej chwili 320GB i taka wielkosc mi spokojnie wystarcza

    c.

  • 7. Data: 2010-02-21 16:15:36
    Od: "MC" <m...@g...pl>

  • 8. Data: 2010-02-21 16:26:52
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > mam w tej chwili 320GB i taka wielkosc mi spokojnie wystarcza

    A wydajny musi być? Samsung HD503HI ma 27 decybeli, ale to zielony. Ok 60-70
    MB/s.

  • 9. Data: 2010-02-21 17:18:48
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 10:32:20 -0000, Cezar napisał(a):

> [...]
    > 5-6kHz
    > Pewnie jest to spowodowane luzami na lozysku...

    Takie wysokie piski to raczej nie z łożyska, porównaj do tego
    http://w402.wrzuta.pl/audio/0aZxD0MtlCw/5khz
    to jest ton 5 kHz.

    Takie piski często wydaje elektronika (np. cewki) głównie w zasilaczu,
    także na płycie gł. lub karcie graf.
    Odkręć dysk, wyjmij poza obudowę, podłącz, uruchom kompa i przyłóż do niego
    ucho. Upewnij się czy to na pewno on piszczy.

    Czytałem kiedyś, że połączenie jakichś Samsungów i zasilaczy Chieftec
    powoduje piszczenie, ale nie pamiętam czy piszczały dyski czy zasiłki.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2010-02-21 17:54:50
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:hlrmhb$ph3$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > A wydajny musi być? Samsung HD503HI ma 27 decybeli, ale to zielony. Ok
    > 60-70 MB/s.

    Nie musi. Problem w tym ze jak ten dysk byl nowy to byl praktycznie
    bezszelestny. Przypuszczam ze jak kupie nowy to tez tak bedzie. Pytanie
    tylko: Na jak dugo?

    c.