  • 21. Data: 2013-05-15 19:44:10
    Temat: Re: "Check engine" ROZWIĄZANIE
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    W dniu 2013-05-11 09:41, Marcin N pisze:
    > (...)
    > Odczytałem ten alarm:
    >
    > P-0139 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)
    >
    > Wygląda na drobne ostrzeżenie, że czujnik tlenu zaspał. Dobrze kombinuję?

    A już pomyślałem, że programiści są dowcipni
    i po pewnym czasie dają znać w ten sposób,
    że pora kupić nowe auto.

    Mnie się ta lampka zapalała jeszcze w okresie
    gwarancyjnym. Na początku bez objawów złej
    pracy, ale potem jednak silnik zaczął się jąkać,
    czyli szarpać. Zgodnie z instrukcją wezwałem
    pomoc gwarancyjną. Przyjechała laweta, wzięli
    samochód i po południu zadzwonili, że już
    naprawili i że mogę odebrać samochód.

    Nie wiem, co zrobili, bo nie bardzo chcieli
    powiedzieć, ale pomogło na tydzień czy miesiąc,
    już nie pamiętam. Po powtórce zacząłem szukać rady
    samodzielnie. Wymieniłem kable wysokiego napięcia
    i cewkę zapłonową. Kiedy to nic nie dało,
    byłem bliski wymiany sondy lambda, ale szczęśliwie
    trafiłem do zorientowanego fachowca. Poradził
    mi, żebym kupił preparat shella do płukania
    układu zasilania. Po dwukrotnym przejeździe
    100 km autostradą, ale z dużą prędkością,
    układ mi przemyło i mam spokój do dziś.

    Tak więc nie zaufanie do gwaranta, a zdrowy
    rozum i wiedza fachowca niegwaranta mi pomogły.

    Jan

  • 22. Data: 2013-05-15 23:27:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jan45" <j...@g...pl>

> [...]
    > układ mi przemyło i mam spokój do dziś.
    >
    > Tak więc nie zaufanie do gwaranta, a zdrowy
    > rozum i wiedza fachowca niegwaranta mi pomogły.

    A mi się nieraz kontrolka oleju zaświeca. Czy może też pomogłoby
    przegonienie po autostradzie ? Ale z dużą prędkością ...

  • 23. Data: 2013-05-16 18:49:05
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    W dniu 2013-05-15 23:27, John Kołalsky pisze:

    > (...)
    > A mi się nieraz kontrolka oleju zaświeca. Czy może też pomogłoby
    > przegonienie po autostradzie ? Ale z dużą prędkością ...

    Ach, co też Pani powie?
    Jan