  • 11. Data: 2013-05-06 10:30:41
    Temat: Re: "Check engine"
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-05-03 17:38, Marcin N pisze:

    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    U mnie check engine swiecilo sie z powodu hmmm jednego bledu czujnika
    "obrotu" kierownicy ;P
    Myslalem, ze to COKOLWIEK innego, diagnozowalem softem, przelecialem
    caly silnik i po pol roku mnie tknelo, zeby zagladnac w inne miejsce -
    konkretnie steering wheel i znalazlem ;P

    --
    japu

  • 12. Data: 2013-05-06 12:07:21
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-05-03 17:38, Marcin N pisze:
    > Jadę sobie spokojnie samochodem za miastem, aż tu nagle zapaliło się
    > światełko "check engine". Zjechałem z drogi, sprawdziłem olej - ok.
    > Pojechałem dalej. Silnik pracuje jak zwykle, wszystko jest jak zwykle,
    > tylko to "check engine" drażni oczy.
    >
    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    Cieki wodne?
    Już uzasadniam. Przez 8 lat jazdy samochodem w/w kontrolka zaświeciła mi
    się 3 razy. Za każdym razem chwilę po ruszeniu z parkingu pobliskiego
    hipermarketu. Oprócz kontrolki żadnych objawów, brak kodów błędów.
    Odstęp pomiędzy zdarzeniami - co najmniej miesiące, a nawet lata.
    Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika problem ustępował.

    Z tymi ciekami oczywiście żartowałem, ale... zagadka pozostała
    nierozwiązana.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2013-05-06 13:58:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-03 17:38, Marcin N pisze:
    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    Wszystko :-)
    Ja pewnego razu musiałem na wstecznym wykopywać się z błota. Nic
    nadzwyczajnego, kilka minut przygazówek.
    Zaświeciło się i nie mogło zgasnąć. To był błąd katalizatora.
    Nie podobało mu się że spaliny się zbyt słabo rozchodzą ;-)
    A takie błędy (mające wpływ na środowisko) to się same nie kasują i
    trzeba było się podpiąć i zapłacić.
    Jak ja nie cierpię tej niedorobionej elektroniki i jej debilnych twórców :-)

  • 14. Data: 2013-05-06 23:25:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 06 May 2013 13:58:47 +0200, z napisał(a):

    > Zaświeciło się i nie mogło zgasnąć. To był błąd katalizatora.
    > Nie podobało mu się że spaliny się zbyt słabo rozchodzą ;-)

    Katalizatory przy jeździe w dużej wodzie świecą się chyba dlatego że
    katalizator, wydech i spaliny są za dobrze chłodzone i katalizator nie
    dochodzi do swojej planowanej wydajności.
    A jak sonda za nim nie wykrywa spadku ilości tlenu to zapala się lampka.

    > A takie błędy (mające wpływ na środowisko) to się same nie kasują i
    > trzeba było się podpiąć i zapłacić.

    Czasami działa odłączenie akumulatora.

  • 15. Data: 2013-05-07 09:06:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-06 23:25, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > dochodzi do swojej planowanej wydajności.
    > A jak sonda za nim nie wykrywa spadku ilości tlenu to zapala się lampka.

    Aż tak nie ugrzązłem. Wody nie było więcej niż podczas jazdy w ulewie.
    Fakt jednak jest faktem że ten błąd sam się nie skasował tak jak
    kasowały się inne błędy kiedy miałem złą mieszankę z powodu padniętej
    jednej cewki zapłonowej.
    Bez sensu. Albo dbamy o ekologię albo nie.

  • 16. Data: 2013-05-07 14:35:11
    Od: Robson <r...@...pl>

    > A co podejrzewacie? Co się psuje w czasie spokojnej jazdy i nie daje
    > żadnych objawów poza zapaloną lampką?

    Żartujesz, prawda? A nie, nie żartujesz... Podaj jeszcze kolor lakieru i
    rozmiar opon, to te z ważniejszych parametrów.
    Jako ciekawostka: w niektórych samochodach z MAP sensorem potrafi się
    zapalić jak za wysoko w góry pojedziesz.

  • 17. Data: 2013-05-10 08:13:28
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

> [...]
    > tylko to "check engine" drażni oczy.
    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    Auto ci się psuje.

  • 18. Data: 2013-05-11 09:41:01
    Temat: Re: "Check engine" ROZWIĄZANIE
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > tylko to "check engine" drażni oczy.
    >
    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    Odczytałem ten alarm:

    P-0139 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)

    Wygląda na drobne ostrzeżenie, że czujnik tlenu zaspał. Dobrze kombinuję?

    --
    MN

  • 19. Data: 2013-05-11 09:45:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 11 May 2013 09:41:01 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Odczytałem ten alarm:
    >
    > P-0139 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)
    >
    > Wygląda na drobne ostrzeżenie, że czujnik tlenu zaspał. Dobrze kombinuję?

    Może czujnik, może grzałka, albo sygnał że katalizator powoli już się
    kończy.
    Może to być nawet oznaka zaklejenia czujnika nagarem.

  • 20. Data: 2013-05-11 10:46:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-11 09:45, Tomasz Pyra pisze:

    > Może czujnik, może grzałka, albo sygnał że katalizator powoli już się
    > kończy.
    > Może to być nawet oznaka zaklejenia czujnika nagarem.

    Samochód ma przejechane niespełna 100 tys km - jestem jego właścicielem
    od lat. Hyundai Elantra z USA z benzynowym silnikiem 2.0.

    --
    MN