  • 1. Data: 2013-05-02 09:49:42
    Temat: Ognisko rdzy na progu - zwalczać w zarodku, czy czekać?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Pojawiło mi się ognisko rdzy na progu. Delikatna plama rdzy wielkości 5
    cm zaczyna przebijać spod lakieru.

    Czy zwalczać to w zarodku, czy czekać. I jak zwalczyć "garażowo"?
    --
    MN

  • 2. Data: 2013-05-02 09:54:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 May 2013 09:49:42 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Czy zwalczać to w zarodku, czy czekać. I jak zwalczyć "garażowo"?

    Jak wyżarło w widocznym miejscu to znaczy że w niewidocznych nie ma co
    ratować :) Poczekaj jeszcze trochę i wymień progi tylko nie czekaj za długo
    bo nie będzie do czego przyspawać.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-05-02 15:48:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-05-02 09:49, Marcin N pisze:
    > Pojawiło mi się ognisko rdzy na progu. Delikatna plama rdzy wielkości 5
    > cm zaczyna przebijać spod lakieru.
    "Delikatna plama rdzy wielkości 5cm" może świadczyć o tym, że nie masz
    już progu, ale głównie lakier :->

    Maciek

  • 4. Data: 2013-05-02 15:53:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-05-02 09:49, Marcin N pisze:
    > Czy zwalczać to w zarodku, czy czekać. I jak zwalczyć "garażowo"?
    Garażowo należy to wyczyścić do gołej blachy (może się zdarzyć, że
    "wpadniesz" do środka). Jeśli okaże się, że to tylko "purchel"
    spowodowany uszkodzeniem lakieru to czyścisz, malujesz podkładem i
    dajesz zabezpieczenie (nie wiem, czy to w miejscu widocznym, gdzie
    wypadałoby dać lakier, czy wystarczy pokryć jakimś zabezpieczającym
    "konserwantem"). Jak dziura na wylot, to bez spawania porządnie nie
    naprawisz, a zresztą rdza będzie już w progu, czyli pozostanie Ci pomoc
    osób trzecich, albo leczenie syfu pudrem (np. łatanie żywicą).

    Maciek

  • 5. Data: 2013-05-03 12:57:31
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-02 09:49, Marcin N pisze:
    > Pojawiło mi się ognisko rdzy na progu. Delikatna plama rdzy wielkości 5
    > cm zaczyna przebijać spod lakieru.
    >
    > Czy zwalczać to w zarodku, czy czekać. I jak zwalczyć "garażowo"?
    "pojawił mi się czubek góry lodowej, zwalczać go w zarodku, czy czekać?" :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-05-03 14:31:01
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-03 12:57, BartekK pisze:

    > "pojawił mi się czubek góry lodowej, zwalczać go w zarodku, czy czekać?" :)

    Ask Leo. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2013-05-03 17:33:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > "pojawił mi się czubek góry lodowej, zwalczać go w zarodku, czy czekać?" :)

    Sugerujesz, że powinienem zwalczać rdzę, zanim się pojawi?
    Sprytne...

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-05-03 18:04:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-05-03, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Sugerujesz, że powinienem zwalczać rdzę, zanim się pojawi?
    > Sprytne...

    Zarodek to jest kropka na lakierze, plama wielkosci 5cm to juz zaawansowana
    korozja.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2013-05-03 19:14:47
    Od: <3...@4...191447.invalid> (Tom N)

    AZ w

    > Zarodek to jest kropka na lakierze, plama wielkosci 5cm to juz zaawansowana
    > korozja.

    Doszła już do silnika... ;-)

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2013-05-04 11:31:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-05-03 17:33, Marcin N pisze:
    > Sugerujesz, że powinienem zwalczać rdzę, zanim się pojawi?
    > Sprytne...
    "Lepiej zapobiegać niż leczyć". Konserwacja, konserwacja, konserwacja,
    zwłaszcza w pojazdach, które chce się użytkować dłużej niż 4 lata.

    Maciek