  • 31. Data: 2012-03-28 14:33:10
    Temat: Re: Ceny foto odlecia?y w kosmos
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Dorabianie filozofii. Skoro entry level się znakomicie sprzedaje w
    > okolicach
    > 1k5-2k to wypas można spokojnie wstawić za 3k5-4k, a ff za 7k.

    Tak dziś wygląda rynek niestety.
    I to jest sztuczne IMO.
    Okiełznanie technologii trochę trwało stąd tyle sprzętu cropowego na rynku.
    Jest go tak dużo, że nikomu nie opłaca się po prostu pozycjonować ff niżej.
    Rynek cropowy jest zbyt duży i dochodowy.
    W czasach analogowych posiadanie lustrzanki 35 mm nie pretendowało do grona
    profi.
    Dziś tak. Niestety.

  • 32. Data: 2012-03-28 16:05:18
    Temat: Re: Ceny foto odleciały w kosmos
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 10:58:56 +0100, kamil napisał(a):

    > Poniżej miesięcznej średniej krajowej netto w większości krajów UE za
    > Canona 5D MK2 to cena kosmiczna?

    A nie? 1/12 rocznych zarobków to nie taki pikuś.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 33. Data: 2012-03-28 17:05:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/03/2012 15:05, Henry(k) wrote:

    > A nie? 1/12 rocznych zarobków to nie taki pikuś.

    Jakby nie patrzeć, większy pikuś, niż 1/2 rocznych zarobków przeciętnego
    Kowalskiego. A już na pewno nie "kosmiczna" cena.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 34. Data: 2012-03-28 18:49:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > pozycjonować ff niżej. Rynek cropowy jest zbyt duży i dochodowy.
    > W czasach analogowych posiadanie lustrzanki 35 mm nie pretendowało do

    trzeba zrozumieć że obecne lustrzanki profesjonalne wyprzedziły w jakości
    obrazu dawne kliszowe aparaty średnioformatowe.

  • 35. Data: 2012-03-28 19:13:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sergiusz Rozanski:

    > Dorabianie filozofii. Skoro entry level się znakomicie sprzedaje w okolicach
    > 1k5-2k to wypas można spokojnie wstawić za 3k5-4k, a ff za 7k.

    Tyle że nie ma już entry level w okolicach 1k5-2k. Teraz to jest 2k-2.5k za
    samo body. Gdyby dalej w ofercie były tanie zestawy kitowe za 1800 zł to
    cena D7000 nie miałaby dużego znaczenia, ale problem jest taki, że nie ma
    już takich aparatów. Teraz poniżej 2000 zł musisz kupić bezlusterkowca (ale
    nie Nikona i nie Canona).

  • 36. Data: 2012-03-28 19:16:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze kamil:

    > Jakby nie patrzeć, większy pikuś, niż 1/2 rocznych zarobków przeciętnego
    > Kowalskiego. A już na pewno nie "kosmiczna" cena.

    To jest bardzo dużo i nie ma tu nic do rzeczy pensja Kowalskiego. Tu nie
    chodzi o nominalną kwotę, tylko o relację ceny do jakości. Jeżeli zarabiasz
    więcej, to nie zaczynasz nagle kupować rzeczy, które są nieopłacalne. Po
    prostu kupujesz droższe rzeczy o tym samym poziomie cena/jakość. Bo
    dostajesz wtedy więcej. Inaczej dostajesz tyle samo co wcześniej, tyle że za
    większą kasę.

  • 37. Data: 2012-03-28 19:20:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze januszek:

    > Jeśli krótkiej, a do tego porównywane z tym
    > momementem kiedy dolar kosztował mniej niż 2 złotówki to pewnie tak to

    Wpływ walut jest jednak większy niż mi się wczoraj wydawało:

    http://stooq.pl/q/?s=jpypln&c=10y&t=c&a=lg&b=1

    Kursy dolara i euro są takie, jak w 2007, ale kurs jena jest znacznie wyższy
    i pokrywa się z odbiciem cen na rynku foto.

    Tyle że przy tak dużej wartości jena, Japończycy mogliby po prostu obniżyć
    ceny - i tak wyszliby na swoje, bo produkcja sprzętu jest mocno
    outsource'owana do krajów III świata. Na rynku bezlusterkowców i kompaktów
    tak przecież robią, i ceny są już tak zbite, że niższe chyba być nie mogą.

  • 38. Data: 2012-03-28 19:22:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > jest popyt to ceny rosną...

    To nieprawda, popyt jest głównie na kompakty (DSLR to ułamek rynku), a te
    cały czas tanieją.

  • 39. Data: 2012-03-28 19:23:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > To nieprawda, popyt jest głównie na kompakty (DSLR to ułamek rynku), a te
    > cały czas tanieją.

    Poza tym na rynku smartfonów popyt rośnie cały czas prawie wykładniczo, a
    mimo to ceny cały czas spadają. I rozwój na tym rynku jest znacznie szybszy
    (coraz lepsze ekrany, procesory, aparaty (!)).

  • 40. Data: 2012-03-28 19:51:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Marek Dyjor:

    > To nieprawda, popyt jest głównie na kompakty (

    Twierdzisz że te wszystkie profi lustrzanki leżą w sklepach? Nie one sie
    sprzedają czyli jest popyt.