  • 1. Data: 2009-03-24 03:56:10
    Temat: Canon czy Nikon
    Od: a...@p...onet.pl

    Który zestaw ma szybszy AF (do "szybkich" dzieci 5-8 lat), foto w domu głównie?
    Co lepiej kupić za około 4300pln ? Małpa sony się nie wyrabia i
    zdjęcia są rozmazane.
    Do wyboru:
    50D+50/1.8
    czy
    D90+18-105

  • 2. Data: 2009-03-24 05:29:20
    Temat: Re: Canon czy Nikon
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    canon czy nikon to odwieczne pytanie - uslyszysz odpowiedzi pol na pol

    obydwie marki są DOBRE chociaz sam jestem canionikiem ;) - po prostu
    decydujesz się na system, ktory wzajemnie do siebie nie pasuje wiec bedziesz
    musiał brnąć.......

    co do canona to źle celujesz ze szkłem - ogniskowa 50mm jest za długa do
    wiekszosci normalnych (czytaj mieszkań) pomieszczeń, i ciagle bedziesz
    plecami na scianie zeby kadr objąc........ i raczej stałka przy dzieciach
    aktywnie sie ruszajacych tez bedzie wyzwaniem....... moze bardziej jakies
    jasne szklo 17-55 2.8 albo cuś takiego. chociaz swiatlo 1.4 czy 1.8 bywa
    nieocenione zeby lampy nie ladowac.

    z kolei nikon i obiektyw 18-105 to troche duzy rozrzut ogniskowych jak na
    moj typ, obiektywy o tak roznych ogniskowych strasznej rewelacji nie
    dadzą.....

    a poza tym porownujesz zupelnie rozne do siebie rzeczy, wiec trudno troche
    to zestawic.....

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-03-24 06:19:27
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    a...@p...onet.pl pisze:
    > Małpa sony się nie wyrabia i zdjęcia są rozmazane.

    "Rozmazane" zdjecia sugeruja raczej, ze stosujesz zbyt dlugie czasy
    ekspozycji.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 4. Data: 2009-03-24 07:17:02
    Od: Jerzy Kępa <j...@i...net>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > canon czy nikon to odwieczne pytanie
    Przekłamanie, w oryginale było "oto jest pytanie" :-)
    --
    Pozdrawiam - Jerzy Kępa

  • 5. Data: 2009-03-24 09:20:50
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd basti78 napisał(a):

    > co do canona to źle celujesz ze szkłem - ogniskowa 50mm jest za długa do
    > wiekszosci normalnych (czytaj mieszkań) pomieszczeń, i ciagle bedziesz
    > plecami na scianie zeby kadr objąc........

    Ależ skąd - zauważ, że dzieci są mniejsze, niż dorośli. ;)

    > i raczej stałka przy dzieciach
    > aktywnie sie ruszajacych tez bedzie wyzwaniem.

    Dlaczego? Trochę gimnastyki nie zaszkodzi. :)

    http://canon-board.info/showthread.php?p=433505#post
    433505 - wszystkie
    te zdjęcia są z pięćdziesiątki, oprócz 33, które jest z setki.

    Mieszkanie typowe. :)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 6. Data: 2009-03-24 10:44:12
    Od: a...@p...onet.pl

    Generalnie to który D90 czy 50D ma szybszy autofokus?
    Czy AF zależy od obiektywu czy od klasy aparatu?
    Który z tych 2 ma celniejszy AF?
    Fundusze max 4300pln na aparat i obiektyw.

  • 7. Data: 2009-03-24 13:15:46
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Który z tych 2 ma celniejszy AF?

    50D

    > Fundusze max 4300pln na aparat i obiektyw.

    Gdzie ty ją znalazłeś? ;)

    Generalnie to jak się tak upierasz pomiędzy tą dwójką to weź sobie:

    - albo 17-55/2.8IS do 50D
    - albo 17-55/2.8DX do D90

    Albo kup sobie przechodzone D80, 35/1.8G DX, SB-600

    A tak w ogóle to

    Jakiego iso używasz, nieśmiało zapytam?
    W jakim formacie robisz odbitki zdjęć?

    Ostatnio fociłem paczką papierosów (Sony DSC-W35), w trybie "ISO" - dawał radę.
    Niedawno też Powershotem A520? (iso400) też dawał radę.
    A na co dzień LX-3 - też daje radę ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 8. Data: 2009-03-24 15:09:24
    Temat: Re[2]: Canon czy Nikon
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam!

    W liście datowanym 24 marca 2009 (19:15:46) napisano:

> [...]

    > Ostatnio fociłem paczką papierosów (Sony DSC-W35), w trybie "ISO" - dawał radę.
    > Niedawno też Powershotem A520? (iso400) też dawał radę.

    Co do kwoty to po prostu tyle uzbierałem i niestety to jest max co
    mogę wydać na sprzęt 4300 + karta pamięci + pokrowiec na komplet i
    wychodzi 4500pln.
    17-55/2.8 to wydatek od około 3000pln na obiektyw, a ja wolałbym coś za
    amatorskie pieniążki tzn droższe body i tani obiektyw który umożliwi
    mi zaczęcie robienia zdjęć, droższy obiektyw kupię w późniejszym
    terminie ( jak uzbieram pieniążki ), a na razie musi wystarczyć tańsza
    alternatywa.
    Przy iso 400 w małpie zdjęcia nie są rozmazane ale za to takie chyba
    zaszumione bo wyglądają jak z komórki( taka kolorowa kaszka),
    próbowałem fotki robić tylko przy włączonych wszystkich żarówkach w
    domu i było lepiej ale nie zawsze mam włączone wszystkie żarówki w
    całym domu,a lampa błyskowa odbija się we wszystkich błyszczących
    przedmiotach.
    Wydumałem sobie że kupię lustrzankę ( szybki AF- złapię szkraba w
    "locie",leprze wysokie ISO(fotki bez lampy błyskowej) i
    obiektyw który można zmienić jak nie jest OK( za wąski, za wolny)

  • 9. Data: 2009-03-24 18:27:19
    Temat: Re: Re[2]: Canon czy Nikon
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > mi zaczęcie robienia zdjęć, droższy obiektyw kupię w późniejszym
    > terminie ( jak uzbieram pieniążki ), a na razie musi wystarczyć tańsza

    A nie lepiej odwrotnie? 2x lepsze body nie da Ci 2x lepszych jakosciowo
    zdjec, za to drozszy (albo raczej - odpowiednio dobrany) obiektyw potrafi
    zdzialac cuda.

    Swoja droga AF lustrzanek w nieco gorszym swietle potrafi byc zaskakujaco
    wolny.

    k,

  • 10. Data: 2009-03-24 18:27:56
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > http://canon-board.info/showthread.php?p=433505#post
    433505 - wszystkie
    > te zdjęcia są z pięćdziesiątki, oprócz 33, które jest z setki.
    >
    > Mieszkanie typowe. :)

    No właśnie - całą sylwetkę objąć nie jest łatwo...

    --
    Lol