  • 11. Data: 2009-03-24 19:24:14
    Temat: Re: Re[2]: Canon czy Nikon
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Wydumałem sobie że kupię lustrzankę ( szybki AF- złapię szkraba w
    > "locie",leprze wysokie ISO(fotki bez lampy błyskowej) i
    > obiektyw który można zmienić jak nie jest OK( za wąski, za wolny)

    Przerabiałem/przerabiam ten temat.
    Masz za mało kasy by bawić się w zastane światło (drogie szkła) z lustrem.
    Najmilsze wspomnienia u mnie (20D) w exifie mają Sigma 20/1.8 (na pełnej klatce
    czytaj 35L) i 85/1.8 czy L I/II (na pełnej klatce czytaj 135L)

    Moim zdaniem powinieneś spróbować:

    1. Porobić foty na high iso, !zrobić odbitki! 10x15 i zobaczyć czy ci to Sony
    przypadkiem nie wystarczy
    2. Panasonica LX-3 z Olkową FL-20 lampą (miodzio zestaw)
    3. Jeśli lustro to budżetowo podejść do sprawy (D80, N35/1.8GDX, 18-105VR, SB-600)

    D80 często miałem w łapkach i 1600 jest OK (ale dla mnie i 3200 w D200 jest OK ;) )
    N35/1.8DX - jak nauczysz* się ustawiać ostrość lustrem to nie trzeba go
    przymykać; przy włączonych żarówkach na 1600 na bank zamrozisz dzieciaka
    18-105VR - z SB-600 i ten slowdak da radę*.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 12. Data: 2009-03-25 01:39:40
    Temat: Re[4]: Canon czy Nikon
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam!

    W liście datowanym 25 marca 2009 (01:24:14) napisano:

> [...]

    > przymykać; przy włączonych żarówkach na 1600 na bank zamrozisz dzieciaka
    > 18-105VR - z SB-600 i ten slowdak da radę*.

    I o to mi właśnie chodziło, "zamrozić" ruch w rozsądnych
    pieniądzach. Kiedyś miałem Olympusa c750uz 4mpx(ukradziono nam) i rozsądne zdjęcia
    tylko na
    dworze wychodziły- w domu nawet lampa nie pomagała- iso 200 tylko do
    zaakceptowania, kupiłem płaskiego( na bajerze) sony 8mpx ze stabilizatorem obrazu i
    kompletne rozczarowanie - gorszy od Olympusa. Teraz już bym nie chciał
    kupić "chały" i jak kupię dobry aparat to już będę wiedział, że tylko
    obiektyw może być problemem ( na gwiazdkę lampę też pewnie kupię).