  • 1. Data: 2009-03-23 23:27:34
    Temat: DigiKam a Picasa
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Coś mi zeżarło posta więc pozwolę sobie ząłożyć nowy wątek. Ukazała się
    jakaś nowa wersja DigiKam'a
    (http://osnews.pl/digikam-dostepny-dla-kde4/). Jest też pod Windowsa.
    Ponoć ma to byc konkurencja dla Picasa. Czy ktoś korzystający na co
    dzień z Digikama mógłby się wypowiedzieć na temat porównania
    Digikam-Picasa. Jakie są przewagi jednego nad drugim. Czy warto tracić
    czas na zapoznanie się z Digikamem jeśli używa się Picasy ?

    EMPI

  • 2. Data: 2009-03-24 10:09:29
    Temat: Re: DigiKam a Picasa
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Digikam-Picasa. Jakie są przewagi jednego nad drugim. Czy warto tracić
    > czas na zapoznanie się z Digikamem jeśli używa się Picasy ?

    Digikam jest bardziej funkcjonalny (edycja) niż picasa,
    ale to pod linuksem, bo pod windows, może się okazać,
    że nie wszystko dziala dobrze (to jeszcze beta zdaje się)
    W popszedniej becie windows nie mógł przyjąć do wiadomości,
    że katalog ze zdjęciami nie leży wewnątrz mojego domowego
    i przy kolejnych próbach uruchamiania konsekwentnie się wywalał.
    Ta wersja co jest teraz ma ten błąd już poprawiony,
    oglądam foty, otwietam w podglądzie i do edycji,
    ale nie sprawdzałem wszystkich funkcji
    więc nie powiem czy wszystko jest OK.

    JD

  • 3. Data: 2009-03-24 14:24:56
    Od: k...@g...com

    On 24 Mar, 00:27, EMPI <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    są przewagi jednego nad drugim. Czy warto tracić
    > czas na zapoznanie się z Digikamem jeśli używa się Picasy ?

    mnie picasa nigdy nie 'leżała', jak dla mnie jest antyintuicyjna, cały
    czas coś robi w tle i pożera ogromne ilości zasobów, nie znoszę
    agentów siedzących bez sensu w trayu, do tej pory nie wiem jak
    obejrzeć obrazek w pełnej rozdzielczości, nie znoszę też domyślnego
    skanowania całego komputera w poszukiwaniu obrazków. Na win używam
    fastona, jest świetny i robi to co ja chcę tak jak chcę. Na plus
    picasy można zaliczyć to, że filtry na zdjęciach są wirtualne i można
    je zmieniać oraz prosty eksport na swój serwer www, dodatkowo może
    odpowiadać komuś sposób sortowania zdjęć.
    Digicam za to jest bardziej sensownie zorganizowany, takie coś
    pomiędzy picasą a fastonem. Katalogowanie jest przejrzyste, opisy
    wprowadza się prosto i zapamiętują się w exifie/ipct. Na minus to to,
    że albumy odpowiadają katalogom i nie można mieć jednego (fizycznie)
    obrazka w kilku albumach (no chyba że linki do plików z linuxa
    bierzemy pod uwagę). Na plus jest duża ilość pluginów i narzędzi, ale
    nie znalazłem żadnego pożytecznego dla mnie :)
    Tak więc używam czasem digikama (do opisów), picasy (do wysłania na
    serwer, jest w wersji linuxowej) a normalnie do przeglądania zdjęć
    gthumba :)
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 4. Data: 2009-03-24 17:53:32
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    k...@g...com napisał:
> [...]
    > bierzemy pod uwagę). Na plus jest duża ilość pluginów i narzędzi, ale
    > nie znalazłem żadnego pożytecznego dla mnie :)

    Do zarządzania zdjęciami możesz użyć wyłącznie tagów. Wszystko wrzucać
    do jednego katalogu a potem opisywać je tagami. To jest ta
    wszechstronność digiKam, o której pisałem w wątku obok.

    m.

    --
    E466: Brak nazwy pliku pod zachęcaczem