    From: "basti78" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon czy Nikon
    Date: Tue, 24 Mar 2009 06:29:20 +0100

    canon czy nikon to odwieczne pytanie - uslyszysz odpowiedzi pol na pol

    obydwie marki są DOBRE chociaz sam jestem canionikiem ;) - po prostu
    decydujesz się na system, ktory wzajemnie do siebie nie pasuje wiec bedziesz
    musiał brnąć.......

    co do canona to źle celujesz ze szkłem - ogniskowa 50mm jest za długa do
    wiekszosci normalnych (czytaj mieszkań) pomieszczeń, i ciagle bedziesz
    plecami na scianie zeby kadr objąc........ i raczej stałka przy dzieciach
    aktywnie sie ruszajacych tez bedzie wyzwaniem....... moze bardziej jakies
    jasne szklo 17-55 2.8 albo cuś takiego. chociaz swiatlo 1.4 czy 1.8 bywa
    nieocenione zeby lampy nie ladowac.

    z kolei nikon i obiektyw 18-105 to troche duzy rozrzut ogniskowych jak na
    moj typ, obiektywy o tak roznych ogniskowych strasznej rewelacji nie
    dadzą.....

    a poza tym porownujesz zupelnie rozne do siebie rzeczy, wiec trudno troche
    to zestawic.....

    --

    Sebastian