  • 1. Data: 2009-03-23 19:51:18
    Temat: Kto z was nie używa photoshopa
    Od: s...@g...com

    Czy są na forum są takie osoby. Jak bardzo ingerujecie w zdjęcie?
    Jakich funkcji najczęściej używacie?

  • 2. Data: 2009-03-23 19:56:20
    Temat: Re: Kto z was nie używa photoshopa
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    s...@g...com pisze:
    > Czy są na forum są takie osoby. Jak bardzo ingerujecie w zdjęcie?

    Co to znaczy ''ingerować'' w zdjęcie?

    > Jakich funkcji najczęściej używacie?

    Dynamicznych, związanych z barwą, geometrią i strukturą na poziomie
    mikroszczegółów (z braku lepszego określenia), lokalnych i globalnych :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-03-23 20:31:58
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    2g2000yqm.googlegroups.com...
    > Czy są na forum są takie osoby. Jak bardzo ingerujecie w zdjęcie?
    > Jakich funkcji najczęściej używacie?

    Ja nie używam, choć w zdjęcia ingeruję,

    JD

  • 4. Data: 2009-03-23 20:34:03
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    s...@g...com napisał:
    > Czy są na forum są takie osoby. Jak bardzo ingerujecie w zdjęcie?
    > Jakich funkcji najczęściej używacie?

    Ja! Używam GIMPa ;)

    Na serio to wystarczają mi funkcje wbudowane w digiKam. Używam:
    kadrowanie, obracanie do poziomu, czasami Auto poziomy lub Rozciągnięcie
    kontrastu, czasami krzywe i balans bieli.

    m.
    --
    Matrix 1: There is no spoon
    Matrix 2: There is no lipstick

  • 5. Data: 2009-03-23 20:35:33
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd s...@g...com
    napisał(a):

    > Jak bardzo ingerujecie w zdjęcie?

    Aż uzyskam zamierzony efekt. ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 6. Data: 2009-03-23 21:05:05
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Wstępnie korzystam z Picasa. Do bardziej zaawansowanej obróbki mam GIMPa.

    > Na serio to wystarczają mi funkcje wbudowane w digiKam.

    O! właśnie miałem zacząć watek ale może się podepnę tutaj. Właśnie
    ukazała się wersja digiKama pod windowsy. Piszą że będzie konkurował z
    Picasą. Czy mógłbyś wskazać przewagi digiKama nad Picasą lub odwrotnie ?

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 7. Data: 2009-03-23 21:10:38
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 23 Mar 2009 21:35:33 +0100, bakulik <i...@n...polska> wrote:

    >Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd s...@g...com

    >Aż uzyskam zamierzony efekt. ;)
    Wężykiem, wężykiem ;) No, udzieliłeś jedynej słusznej odpowiedzi,
    wręcz sygnaturkowej.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 8. Data: 2009-03-23 21:16:58
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 12:51:18 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Czy są na forum są takie osoby. Jak bardzo ingerujecie w zdjęcie?
    > Jakich funkcji najczęściej używacie?

    Ja bardzo bardzo rzadko używam Photoshopa. Jeśli tak to tylko do
    fotomontażu, takiego jak ten:

    http://www.banggiang.net/gallery/main.php?g2_itemId=
    1977

    Do przygotowywania zdjęć używam dalekiego kuzyna Photoshopa, produktu
    Nikona, zwanego Picture NX, ale tylko do drobnych poprawek kontrastu,
    koloru, czyli do kompensacji poprzednich "ingerencji".

    Nie ma pojęcia ingerencji w zdjęcie lub innaczej mówiąc takie określenie o
    niczym nie mówi. Liczy się ingerencja w rzeczywistość. Dla przykładu, jeśli
    Twój aparat mocno psuje kolory sceny a póżniej Ty mocno ingerujesz w
    otrzymany plik aby kolory były naturalne to w sumie kompensujesz ingerencje
    a nie ingerujesz w rzeczywistość.

    Na końcu powiem, że nie mam nic za złe (nie mówię fuj lub bleble ;-) na
    tych co "przekręcają" rzeczywiśtość we zdjęciach. Jeśli efekt końcowy jest
    przez niego zamierzony i zgodny z jego wyobraźnią to niech tak będzie. Nie
    robię tego bo nie chcę. Inni chcą niech robią.

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 9. Data: 2009-03-23 22:06:21
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    m.googlegroups.com...
    Czy są na forum są takie osoby. Jak bardzo ingerujecie w zdjęcie?
    Jakich funkcji najczęściej używacie?

    nie używam photoshopa i go nie znam, koryguje wiekszośc w raw shooterze , a
    potem tylko kadrowanie lub poziomowanie

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 10. Data: 2009-03-23 23:45:07
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 23 marzec (poniedziałek), gdy o godz. 20:51
    *s...@g...com* napisał(a):

    > Czy są na forum są takie osoby. Jak bardzo ingerujecie w zdjęcie?
    > Jakich funkcji najczęściej używacie?

    Jak robiłem fotki kompaktem to używałem, teraz używam tylko Lightrooma. I
    nie ingeruję zbytnio, jedynie WB, kontrast, czasem światła/cienie no i
    eksport do jpg ;).

    --
    Krasnal...