eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaCanon TS-E 17 mm f/4L vs Canon TS-E 24mm 1:3.5 L II
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2012-01-03 14:14:25
    Temat: Re: Canon TS-E 17 mm f/4L vs Canon TS-E 24mm 1:3.5 L II
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    >> zasadność szkła typu TS na cropie jest zerowa,
    >> po co płacić tak wiele za mozliwość TS, skoro wielkość matrycy
    >> uniemożliwia
    >> wykorzystanie tego.
    >
    > Bardzo śmiała teza. Napisz koniecznie coś więcej.

    Tilt/Shift słuzy do korygowania perspektywy, wielkości i proporcji
    poszczególnych elementów,
    z mojego doświadczenia wynika, że shift w granicach 8-9 mm na cropowej
    matrycy daje tak znikome możliwości korekcji, że są wręcz pomijalne, na
    matrycy FF ta korekcja jest dużo większa i pozwala na uzyskanie
    zadowalających
    efektów. Oczywiście takie korekcji są zupełnie nieporównywalne z
    możliwościami jakie mamy w aparatach LF
    gdzie korekcje są rzędu 40 mm w każdą stronę, a pochyły nawet rzędu 45
    stopni...
    Ot całe wyjaśnienie.
    Po co płacić za szkło TS skoro na cropie nic nie da...
    pozdr.
    gr



  • 22. Data: 2012-01-03 14:22:09
    Temat: Re: Canon TS-E 17 mm f/4L vs Canon TS-E 24mm 1:3.5 L II
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>


    Użytkownik "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:jdv2ga$1hf$1@inews.gazeta.pl...
    >>> zasadno?ć szkła typu TS na cropie jest zerowa,
    >>> po co płacić tak wiele za mozliwo?ć TS, skoro wielko?ć matrycy
    >>> uniemożliwia
    >>> wykorzystanie tego.
    >>
    >> Bardzo ?miała teza. Napisz koniecznie co? więcej.
    >
    > Tilt/Shift słuzy do korygowania perspektywy, wielko?ci i proporcji
    > poszczególnych elementów,
    > z mojego do?wiadczenia wynika, że shift w granicach 8-9 mm na cropowej
    > matrycy daje tak znikome możliwo?ci korekcji, że s? wręcz pomijalne, na
    > matrycy FF ta korekcja jest dużo większa i pozwala na uzyskanie
    > zadowalaj?cych
    > efektów. Oczywi?cie takie korekcji s? zupełnie nieporównywalne z
    > możliwo?ciami jakie mamy w aparatach LF
    > gdzie korekcje s? rzędu 40 mm w każd? stronę, a pochyły nawet rzędu 45
    > stopni...
    > Ot całe wyja?nienie.
    > Po co płacić za szkło TS skoro na cropie nic nie da...
    > pozdr.
    > gr
    >
    To raczej problem ogniskowej, a nie formatu.
    Ten sam zakres T/S na 24mm jest mniej "widoczny" niż na 85mm. To wynika z
    geometrii. Ale dla ogniskowych 17-45 mm jest dość sensowny - i na cropie i
    bez.
    A do LF i tak nie ma czego porównywać :)


  • 23. Data: 2012-01-03 14:49:26
    Temat: Re: Canon TS-E 17 mm f/4L vs Canon TS-E 24mm 1:3.5 L II
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    >>
    > To raczej problem ogniskowej, a nie formatu.
    > Ten sam zakres T/S na 24mm jest mniej "widoczny" niż na 85mm. To wynika z
    > geometrii. Ale dla ogniskowych 17-45 mm jest dość sensowny - i na cropie i
    > bez.

    nie znam się na teorii, ale uzywałem tego szkła chwile z Canonem 40d i 5
    DMkII.
    Na kropie efekt był znikomy... np. nie dało się prostować architektury w
    żadnym stopniu,
    przy 5d już dałwało radę prostować drzwi czy słupy , ale też nie zawsze....
    przy 4x5 prostuje się wszystko i dowolnie.... - wiadomo...
    :)
    pozdr.
    gr



  • 24. Data: 2012-01-03 16:56:54
    Temat: Re: Canon TS-E 17 mm f/4L vs Canon TS-E 24mm 1:3.5 L II
    Od: adamlawnik <a...@g...com>

    Obiektyw jest potrzebny do wykonywania zdjęć architektury na zewnątrz.
    Czy ktoś z Was używa konkretnie Canon TS-E 17 mm f/4L i mógłby coś o
    nim napisać. A może ktoś ma Canon TS-E 24mm 1:3.5 L II i tez napisałby
    o swoich spostrzeżeniach. Czy np. nie żałuje że nie kupił szerszego
    kąta :-)

    Fotografuję wyłącznie na pełnej klatce! :-)


  • 25. Data: 2012-01-06 12:19:05
    Temat: Re: Canon TS-E 17 mm f/4L vs Canon TS-E 24mm 1:3.5 L II
    Od: koala <k...@p...fm>

    Witam,
    On 2012-01-02 15:31, adamlawnik wrote:
    > Czy ktoś z Was używa tych obiektywów i mógłby coś o nich napisać?
    > Przymierzam się do kupna jednego z nich.
    >
    > 17mm kusi mnie szerszym kątem ale odstrasza ta wystająca soczewka
    > która w każdej chwili może ulec uszkodzeniu z kolei 24 mm daje
    > możliwość bezpośredniego założenia filtra polaryzacyjnego a ogniskowa
    > jest wystarczająca w większości przypadków.
    > Pozdrawiam
    > Adam Ławnik


    17 TS-E do Architektury jest rewelacyjna, sam zastanawiam się nad
    dokupieniem jeszcze 24 TS-E, ale jakoś z tym zwlekam. (przeglądając fora
    fotograficzne mozna dojść do wniosku że naturalną koleją rzeczy jest że
    posiadacz jednego z szerokich TS'ów kończy kupując ten drugi).

    Wystająca soczewka powoduje problem przy bocznym świetle - czasem włażą
    flary, kiedy się tego człowiek zupełnie nie spodziewa (w większości
    przypadków flary mało uciązliwe ale jednak)

    W zasadzie te flary to jedyny powód zastanawiania się nad 24TS-E, bo
    obraz z 17 jest na tyle dobry że kropowanie, aby uzyskać obrazowanie
    a'la 24 daje bardzo dobre efekty.
    Nie testowałem, ale ponoć połączenie 17 z EF1.4x daje dobre rezultaty.
    Testowałem z Kenkowym 2x - ale tu już mydło - to moje Kenko nadaje się
    jedynie do długich ogniskowych - na 80-200/2.8 daje dobre rezultaty

    Używając ten obiektyw po chwili w krew wchodzi pamiętanie o deklowaniu
    obiektywu - trzeba uważać i tyle.

    Przyzwoite efekty z shiftem z ręki - oczywiście przy fotografowaniu z
    ręki dużo cześciej można przegiąć i "wyprostować" za bardzo.
    Generalnie używam tego obiektywu przez większość czasu - zamiennie z
    24-70/2.8 - taki mam tandem "walkaroundowy".

    Pozdr,
    Koala

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: