    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Date: Wed, 17 Mar 2010 19:28:33 +0100

    On 2010-03-17 18:48:25 +0100, "Darek" <s...@s...pl> said:

    > Tak z ciekawości - gdzie ja napisałem, że kupuję ten sprzęt do nauki
    > robienia zdjęć?
    > Bo nie, nie po to.

    Ano tak jakoś wynikało z tekstu o pierwszej luustrzance, niemożności
    określenia własnych potrzeb co do optyki i paru innych ogólnikach
    świadczących o pojęciu raczej bladym.

    > Zdjęcia robić umiem, robię je z przerwami od lat 80. Owszem, jestem
    > kompletnym amatorem i w zachwyt wprowadza mnie sytuacja gdy uda mi się
    > zrobić ostre, dobrze skadrowane i ładnie oświetlone zdjęcie. Na coś
    > więcej nie mam ambicji. A 5D biorę po to, żeby:
    > a) robić zdjęcia z ładną plastyką obrazu i odwzrorowaniem kolorów;

    Tańsze opcje dadzą Ci to samo.

    > b) żeby mieć lustrzankę;

    J.w.

    > c) mieć aparat o dużych możliwościach technicznych, które - gdy je
    > poznam - wykorzystać być może do robienia jeszcze fajniejszych zdjęć.

    J.w.

    W tym przypadku FF da Ci tylko lepszy wizjer, znacznie większe pliki
    niż znakomita większość amatorów może potrzebować, większą kontrolę na
    GO, która potrafi się zemścić bardziej nieostrymi zdjęciami niż by się
    chciało oraz z 1 EV lepsze wysokie ISO. Ale to Twój cyrk i Twoje małpy,
    rady co do optyki dostałeś już na początku (nie to że komuś mającemu
    pojęcie o fotografii dojście do podanych w nich wniosków powinno zająć
    samodzielnie góra z pół godziny).

    de Fresz