  • 71. Data: 2010-03-17 15:49:03
    Temat: Re: Canon EOS 5D Mark II i pierwszy obiektyw
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-03-16 20:13, Darek pisze:

    > Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    > wiadomości

    > No dobra, skoro polecasz, to poleć jeszcze miejsce gdzie to
    > najkorzystniej kupię: Ceneo? Allegro? Jakiś konkretny sklep?
    > Ktoś mi doradzi?
    >
    > Pozdrawiam,
    >

    > D.

    Ile masz na całość, interesuje cię jakiś szczególny rodzaj fotografi ?

    Tomek

  • 72. Data: 2010-03-17 15:56:49
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-17 16:19, Tadeusz pisze:
    > jak ktoś się urodził idiotą to w żadnej dziedzinie nie podziała :)
    > a tu niby dlaczego miałby nie rozumieć w ogóle???
    > czułość, czas, przesłona - każdy średnio inteligentny człowiek łapie
    > po 2 dniach o co chodzi... a kadr, kompozycja, itd - się nauczy :)
    > jak nie będzie artystą to chociaż dobrym rzemieślnikiem :)
    > i moim zdaniem dobry aparat od początku mu w tym pomoże

    Osobiście uważam że jedynym sensownym argumentem przeciwko 5D MKII jest
    wygoda. Z proponowanymi szkłami to będzie kawał klamota w sam raz do
    straszenia ;) o jakimś spontanicznym fotografowaniu można zapomnieć.
    Bardzo wymowne jest to zdjęcie:
    http://img301.imageshack.us/img301/1307/69751478.jpg
    http://img9.imageshack.us/img9/4585/80865969.jpg
    Argument o trudności jednak jest trochę od czapy, w końcu w czasach
    analogowych wszyscy zaczynali na pełnej klatce. Nikogo nie dziwiło że
    ktoś z większym budżetem kupuje body pokroju Nikona F100.
    Podstawa to przeczytanie instrukcji, książka o obróbce w PS, podręcznik
    adekwatny do tematu i oglądanie prac świetnych fotografów. Kupa ćwiczeń,
    organizowanie plenerów. Zadawanie przemyślanych pytań bardziej
    doświadczonym już po zmierzeniu się z tematem. Nic tylko się rozwijać, a
    o to znacznie łatwiej jak nie ogranicza budżet (plenery, aranżowanie sesji).

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 73. Data: 2010-03-17 16:01:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-17 14:39:22 +0100, "Robert_J" <r...@w...pl> said:

    > To prawda :-).

    I w tym miejscu diabli biorą całą przewagę drogiej lustrzanki, nad
    średniotanią, średniotaniej nad tanią, tanią nad hybrydą, hybrydą nad
    kompaktem.
    Poza GO i MPx niewiele da się różnic pokazać.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2010-03-17 17:34:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-17 16:19:01 +0100, "Tadeusz" <...@s...onet.pl> said:

    > mówimy o fotach z aparatu, więc nie wyskakuj z jakimś www

    A te swoje foty to jak prezentujesz innym? 100% na monitorze, czy
    dajesz im rawy do samodzielnego wołania?

    > otwieram na kompie fotkę tego samego z lustrzanki i z kompakta
    > (akurat mam i jedno i drugie) i bez żadnego problemu wiem co jest co

    Bo wiesz co czym robiłeś. Jak zobaczysz pliki A i B bez exifa to w
    wielu przypadkach (a nawet zaryzykuję tezę, że w większości) masz 50%
    szans na _zgadnięcie_ co jest z czego.

    > odpowiem ci tak samo: bzdura

    Po pierwsze Twoja śmiała teza kłóci się z powszechną wiedzą, po drugie
    - z doświadczeniem pochodzącym z praktyki.

    > dostałem w podstawówce prosty aparat: SMENA - zrobiłem tym 2 rolki
    > i wyrzuciłem choć wtedy chciałem fotografowac bardziej niż teraz... :)
    > na studiach kupiłem sobie EOS 3 jako pierwszą lustrzankę
    > i dzięki jego możliwościom wciągnąłem się w fotografowanie
    > wątpie czy tak by było gdybym kupił kolejna prostą SMENE...

    Przykład kompletnie z sufitu i nie dowodzi totalnie niczego, bo (nie
    wiem czy celowo czy z ignorancji) pominąłeś milion czynników
    występujących obok. A na deser - ja zaczynałem od Praktiki (MTL3 bodaj)
    i miałem z tego doskonałą zabawę, opanowałem podstawy ekspozycji i
    takie tam (i do dziś rzadko wychodzę poza M i Av). Później było wiele
    aparatów, przez F90X i EOSa 5 z powrotem do manualnego Conataxa. No i?

    > jak ktoś się urodził idiotą to w żadnej dziedzinie nie podziała :)

    Śmiała teza. Idę o zakład, że sam jesteś takim idiotą w paruset
    dziedzinach. Tymbardziej że na powyższym przykładzie udowadniasz, że
    Smena okazała się dla Ciebie zapewne za trudna w obsłudze i dopiero
    milion opcji auto umożliwił Ci posługiwanie się aparatem...

    > a tu niby dlaczego miałby nie rozumieć w ogóle???
    > czułość, czas, przesłona - każdy średnio inteligentny człowiek łapie
    > po 2 dniach o co chodzi...

    Przestań pierdzielić bzdury. Opanowanie tego do poziomu świadomego
    korzystania zajmuje znacznie więcej czasu.

    > i moim zdaniem dobry aparat od początku mu w tym pomoże

    Na obecnym poziomie rozwoju sprzętu - nie bardziej niż sprzęt tani. Za
    to sprzęt z półki FF ma gąszcz opcji zupełnie im zbędnych.

    de Fresz

  • 75. Data: 2010-03-17 17:36:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-17 17:01:24 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > I w tym miejscu diabli biorą całą przewagę drogiej lustrzanki, nad
    > średniotanią, średniotaniej nad tanią, tanią nad hybrydą, hybrydą nad
    > kompaktem.
    > Poza GO i MPx niewiele da się różnic pokazać.

    Jeszcze jakość wyższych ISO, która bywa istotna. Reszty różnic na
    zdjęciach się raczej nie zobaczy.

    de Fresz

  • 76. Data: 2010-03-17 17:42:10
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
    > Tak, bo nie zrozumiałeś o czym pisałem. "Robi ładne zdjęcia" to przede
    > wszystkim dodatki typu: właśnie balans bieli, wyostrzenie, odszumienie.

    Jak rozumiem 5D tego nie ma?
    Tam się ostrość pewnie ustawia na oko, bo autofocus to przecież takie
    amatorskie ułatwienie, a balansu bieli pewnie też nie ma... :)
    Kaman, żartuję sobie teraz, ale naprawdę nie jestem aż TAKIM laikiem.
    Owszem, ten aparat nie ma funkcji wyłapywania uśmiechu fotografowanego
    obiektu, ale ma wiele dodatków automatyzujących i ułatwiających pracę
    fotografa.

    Pozdrawiam,

    D.

  • 77. Data: 2010-03-17 17:44:17
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

    > do Darka: nie patrz na tych, ktorych żal za dupę ściska tylko jak Cię stać
    > kupuj fajną puszkę, rób zdjęcia i ciesz się tym :)

    Spoko, argumenty co niektórych raczej mnie nie przekonają. Bo jak do tej
    pory pojawiły się w zasadzie dwa: aparat jest ciężki i nie ma wbudowanej
    lampy błyskowej. Cała reszta to "nie kupuj, bo po co ci taki drogi".

    > a co do tego gdzie kupić sprzet, ja polecam FOTOit - na Allegro znajdziesz
    > bez problemu

    Dzięki, faktycznie niezłe ceny.
    Widzę, żę samego korpusu nie kupięchyba taniej niż w okolicach 7200 - 7300.

    Pozdrawiam,

    D.

  • 78. Data: 2010-03-17 17:48:25
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > On 2010-03-17 09:54:14 +0100, "Tadeusz" <...@s...onet.pl> said:
    > Wiesz co to "overkill"? To właśnie kupowanie 5D do nauki robienia zdjęć.

    Tak z ciekawości - gdzie ja napisałem, że kupuję ten sprzęt do nauki
    robienia zdjęć?
    Bo nie, nie po to.
    Zdjęcia robić umiem, robię je z przerwami od lat 80. Owszem, jestem
    kompletnym amatorem i w zachwyt wprowadza mnie sytuacja gdy uda mi się
    zrobić ostre, dobrze skadrowane i ładnie oświetlone zdjęcie. Na coś więcej
    nie mam ambicji. A 5D biorę po to, żeby:
    a) robić zdjęcia z ładną plastyką obrazu i odwzrorowaniem kolorów;
    b) żeby mieć lustrzankę;
    c) mieć aparat o dużych możliwościach technicznych, które - gdy je poznam -
    wykorzystać być może do robienia jeszcze fajniejszych zdjęć.

    Amen.

    D.

  • 79. Data: 2010-03-17 17:51:02
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    >Przecież im wiecej możliwości w sprzęcie
    > do odkrycia w czasie nauki tym bardziej zachęca to do działania,
    > a i efekty lepsze - przyjemne z pożytecznym :)

    I tu trafiasz w sedno moim zdaniem.
    Po co mi aparat z małymi możliwościami? Kompakt już mam i to całkiem
    przyzwoity (w momencie zakupu:)).
    Ja nie chcę się rozwijać małymi kroczkami, lubię czasami skakać na głęboką
    wodę.
    Jeśli możliwości sprzętu pomogą mi w rozowju, to super, jak nie, to znaczy
    że parę osób miało tutaj rację i wyrzucę pieniądze w błoto.
    Moje pieniądze i moje błoto. :)

    Pozdrawiam,

    D.

  • 80. Data: 2010-03-17 17:52:44
    Od: "Darek" <s...@s...pl>

    > Bzdura. Im więcej czynników do opanowania w czasie nauki, tym jest ona
    > żmudniejsza i dłuższa. Nie na darmow sprzęt szkoleniowy w wielu
    > dziedzinach jest maksymalnie uproszczony. A może podasz jakieś konkrety
    > opcji w tym przypadku, które to miałyby takie cudowne działanie?

    Z ciekawości znowu spytam - co w 5D jest takie skomplikowane i trudne w
    używaniu, że mnie może zniechęcić?

    D.