  • 31. Data: 2013-01-22 20:10:57
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze mt:

    > Większość opinii i sample pokazują, że jednak wersja G nieco lepsza
    > optycznie (ostrzejsza i mniejsze AC), autofokus za to trochę wolniejszy,
    > lecz pewniejszy, mniej pudłuje. Poza tym jest jeszcze wersja 1.8, jest
    > jeszcze Sigma, generalnie są alternatywy, a nie jak 7 lat temu, że

    D jest lepsza optycznie, G ma niemożliwą do zlikwidowania aberrację
    chromatyczną poza płaszczyzną ostrości.

    Sigma i inne alternatywy są na powolne silniczki.

    > wyboru nie było A z tą 35-ką to daj spokój, nie dość, że sporo gorszy
    > optycznie, to jeszcze droższy i ciemniejszy, a różnice w prędkości AF są
    > znikome. Narzekanie dzisiaj na brak śrubokręta w najtańszych Nikonach to
    > zwykłe marudzenie.

    Różnice w prędkości AF nie są znikome, 35/1.8G jest na oko dwa razy
    wolniejszy niż D na moim śrubokręcie. Wyobraź sobie jakie to ma znaczenie
    przy zdjęciach np. dzieci w ruchu (do tego przecież jest taki obiektyw). Że
    jest gorszy optycznie, to się zgadzam.

    Aha, jeszcze podstawowy problem wszystkich G - gigantyczne problemy z front
    focusem.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 32. Data: 2013-01-22 23:59:29
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    quent wrote:

    > Sony NEX-5r lub 6

    Tylko nie nexy.. Po pewnym czasie użytkowania odradzam.
    Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne(takie małe gówinko, a takie zdjecia
    robi) Ale potem pod górkę. I okazuje się że lustrzanka za tą samą kasę jest
    jednak opcją lepszą.

    Bo(o)t manager

  • 33. Data: 2013-01-23 03:15:52
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-01-22 23:59, Bo t manager pisze:

> [...]
    > robi) Ale potem pod górkę. I okazuje się że lustrzanka za tą samą kasę jest

    Lepszą dla kogo? I co z NEX-ami nie tak?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 34. Data: 2013-01-23 05:18:15
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Co byście wybrali na moim miejscu?

    od zawsze uzywam canonow i wybralem 650d.

    uleglem belkotowi marketingowemu nt sledzacego AF podczas filmowania,
    ktory okazal sie shitem.

    natomiast ekran dotykowy okazal sie rzecza nieoceniona i polecam.

    wybralem go tez z powodu odchylanego lcd, o ktorym bylem przekonany ze w
    5100 jest nieruchomy. tu moja wina ze nie sprawdzilem dokladnie w necie :/

    generalnie z aparatu jestem zadowolony, choc nie mam porownania do
    wspomnianego nikona. i niech tak pozostanie :D

  • 35. Data: 2013-01-23 08:29:04
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ale potem pod górkę.

    A konkretnie?
    Z tym, że też nie musi być nex koniecznie. Może być inny bezlusterkowiec.
    Chodzi o rozmiary.
    Mnie ostatnio podoba się bardzo nowy X100s.
    Czekam na jakiś review. Będzie pewnie za pare mies.

  • 36. Data: 2013-01-23 09:59:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2013-01-22 14:41, Ergie pisze:

    > Do czego za wąsko? Wszystko robisz na ekwiwalencie < 27 mm?

    Widoczki zdecydowanie wolę na ekwiwalencie 24mm. Obecnie gdy dostępne są
    obiektywy 15/16 - xxx IMO nie ma sensu kupować jako głównego spacer-zomoma
    obiektywu 18-xxx

    >>> Nikon.

    > Jejku, ludzie wciąż to powtarzają jak mantrę. Ten argument miał może sens
    > 5-7 lat temu. Pokaż jakieś tanie, dobre szkło bez silnika, które warto
    > byłoby kupić, a które nie ma odpowiednika AF-S. Ostatnim takim "bastionem"
    > był chyba 85/1.8.

    Co to znaczy był? Wszystkie obiektywy zostały wymienione? Te obiektywy sa
    ciągle na rynku w dobrych cenach i kupując body bez silniczka pozbawia się
    możliwości bardzo taniej zabawy różnymi obiektywami.

    > W zakresie tanich szkieł (a takie interesują pytającego) to oferta Nikona
    > jest sporo ciekawsza niż Canona.

    Tja :-)

    No to popatrzmy na standardowy zestaw do cropa czyli zoom spacerowy + tele +
    portretówka (ceny za fotoexpert.pl)

    Canon:
    15-85 - 2600
    50 1.8 - 440
    55-250 - 800

    Razem: 3840 zł

    Nikon:
    16-85 - 1850
    50 1.8 - 850
    55-300 - 1140

    Razem: 3840 zł

    Wyszło identycznie :-)

    Może wyjaśnisz co jest _sporo_ ciekawszego w ofercie Nikona?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2013-01-23 10:05:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-23 09:59, Ergie pisze:
    > Może wyjaśnisz co jest _sporo_ ciekawszego w ofercie Nikona?

    2EV, a to całkiem sporo :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 38. Data: 2013-01-23 13:20:06
    Od: mt <f...@i...pl>

    > Tja :-)
    >
    > No to popatrzmy na standardowy zestaw do cropa czyli zoom spacerowy +
    > tele + portretówka (ceny za fotoexpert.pl)

    A kto powiedział, że taki zestaw jest standardowy? Zdecydowanie więcej
    osób używa w miarę jasnego standardu niż portretówki, czyli na cropie to
    będzie 35 mm (takie szkło jest po prostu dużo bardziej uniwersalne). Nie
    każdy też potrzebuje od 24 mm, ekwiwalent 27 mm wielu osobom wystarcza.
    Jakbyś nie zauważył, to pytający szuka mocno budżetowych rozwiązań. Tele
    do ekwiwalentu 300 mm też większości wystarczy, no to popatrzmy:

    Canon:
    17-85 (lub 18-135) - 1100
    35 2.0 - 1100
    55-250 (niech zostanie, bo jest tańszy niż 55-200) - 800

    Razem: 3000

    Nikon:
    18-105 - 800
    35 1.8 - 720
    55-200 - 700

    Razem: 2220

    Warto nadmienić, że dwie pierwsze propozycje u Nikona są sporo lepsze
    optycznie od swoich odpowiedników u Canona. Już widzisz co jest tańsze?

    --
    marcin

  • 39. Data: 2013-01-23 14:27:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > A kto powiedział, że taki zestaw jest standardowy? Zdecydowanie więcej
    > osób używa w miarę jasnego standardu niż portretówki, czyli na cropie to
    > będzie 35 mm (takie szkło jest po prostu dużo bardziej uniwersalne).

    Podałem zestaw jaki najczęściej widuję u znajomych amatorów.

    W większości znanych mi przypadków ewolucja jest następująca:
    1. Aparat + kit
    2. Dokupienie tele
    3. Dokupienie portretówki
    4. Zmiana kita na taki z szerszym końcem
    5. Koniec wydatków ewentualnie dokupienie czegoś w okolicach 10-20 lub jakaś
    stałka 300 / 400mm

    Nie znam ani jednego użytkownika 35-tki na pełnej klatce ani odpowiednika na
    cropie, oprócz zawodowców.

    Za to jakąś portretówkę albo systemową albo starego "heliosa" z przejściówką
    ma niemal każdy. Większość ludzi robi zdjęcia na wakacjach i są to różne
    zabytki widoczki oraz portrety. Oni potrzebują szeroko i dużej GO oraz
    jakiejś portretówki. Większość znanych mi amatorów kupuje też jakieś tele bo
    fotografia przyrodnicza wydaje się im na wyciągnięcie ręki, a później to
    tele leży prawie nieużywane.

    > Nie każdy też potrzebuje od 24 mm, ekwiwalent 27 mm wielu osobom
    > wystarcza.

    Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją aby ktoś był zadowolony ze swojego
    szerokiego kąta. Zawsze słyszę marudzenie że musi się cofnąć o kilka kroków
    by objąć cały budynek lub widoczek.

    > Jakbyś nie zauważył, to pytający szuka mocno budżetowych rozwiązań. Tele
    > do ekwiwalentu 300 mm też większości wystarczy, no to popatrzmy:

    Ok tu przyznaję rację w Nikonie jest do wyboru też 55-200.
    Ale jeśli piszesz o budżetowych rozwiązaniach to po co proponujesz 17-85
    który nic nie wnosi oprócz ceny? Skoro użytkownik i tak kupi 55-250 to można
    mu zaproponować lepszy optycznie i znacznie tańszy 18-55.

    No więc porównajmy zestawy budżetowe

    Canon:
    18-55 - 380
    55-250 800

    Razem: 1180

    Nikon:
    18-55 - 400
    55-200 - 670

    Razem: 1100

    W tym przypadku kity są porównywalne, a tele lepsze u Canona. Różnica 80zł.

    Dalej nie widzę aby oferta Nikona była "sporo ciekawsza". :-)

    No chyba że to sformułowanie miało oznaczać że Cenowo obaj producenci
    wypadają podobnie ale do Nikona można kupić _jedno_ szkło którego brak w
    systemie Canona.

    Tak wiem różnic w szklarni jest sporo, ale głównie do FF i raczej poza
    zainteresowaniem przeciętnego amatora.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2013-01-23 15:06:11
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > Chodzi o rozmiary.
    > Mnie ostatnio podoba się bardzo nowy X100s.
    > Czekam na jakiś review. Będzie pewnie za pare mies.

    Wymieniam co mnie boli w mojej trójce:

    1. Bateria długo nie wytrzymuje. (to się tyczy chyba wszystkich
    BL(bezlusterkowców))
    2. Brak sanek do lampy. (Duża ilość BL ze stajni sony nie ma)
    3. Kijowe oprogramowanie aparatu. np.: Bez obiektywów firmowych nie da sie
    włączyć cyfrowego zoomu, z przejściówką lampa nex > zwykłe sanki - ciemno
    na ekraniku jak w dupie u murzyna.
    4. Szklarnia. (tu akuratnio da się poratować manualami, ale nie ma AF)
    5. To jest sony, a to oznacza że zrobienie alternatywnego software graniczy
    z cudem.
    6. W trójce nie ma pilota ani innego wężyka.
    7. PTP nie działa. (to niby nic ale czasami przydało by się podłączyć jakiś
    większy wyświetlacz lub sterować nim z komputera.)

    Wiecej grzechów niepamiętam.
    Jak już BL to od olka, albo panasa.

    Bo(o)t manager