  • 21. Data: 2013-01-21 22:49:02
    Temat: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-21 22:43, user pisze:

    > Szerszy niż te oba, przydał by mi sie taki obiektyw do focenia
    > pomieszczeń szerszych krajobrazów.

    Nie ma na APS-C szkła jaśniejszego niż 2.8 o ogniskowej < 18 mm.

    --
    marcin

  • 22. Data: 2013-01-22 00:37:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Raffaello:

    > Co byście wybrali do fotografowania amatorskiego - gdybyście chcieli zacząć
    > od zera?
    > Parametry:
    > - fotografowanie na wyjazdach (żagle, góry, jeziora, morze, rowery)
    > - zoom często potrzebny

    Nikkor 18-105VR

    > - imprezki mniejsze i większe

    Nikkor 35/1.8G

    > - rzadko kiedy portrety - częściej grupy ludzi i sprzęt (żagle, rowery)

    Nikkor 35/1.8G

    > - duże imprezy z tysiącem ludzi dookoła

    Sigma 10-20

    > - szybki i sprawny AF

    Nikon.

    > - świetne sprawowanie się w ciemności

    Nikon.

    > - dobry obraz przy wyższym ISO

    Nikon.

    > - focenie średnio raz w miesiącu, ale w lecie nawet codziennie.

    Nikon.

    > Co byście wybrali na moim miejscu?

    Nikon.

    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 23. Data: 2013-01-22 00:40:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze user:

    > Szerszy niż te oba, przydał by mi sie taki obiektyw do focenia pomieszczeń
    > szerszych krajobrazów.

    Jak nie chcesz Sigmy, to weź Samyanga 14/2.8 - to jest idealna ogniskowa do
    krajobrazów na cropie. Ostrość ustawisz sobie na live view.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 24. Data: 2013-01-22 07:31:07
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-01-21 17:01, Janko Muzykant pisze:
    > jest większy uzysk, chyba że będziesz się telepał ze statywem, torbą
    > pełną wszystkiego i babrał z każdym ujęciem kupę czasu.

    Ale to przecież O TO chodzi, a nie o jakieś tam zdjęcia ;)

    JD

  • 25. Data: 2013-01-22 07:43:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-22 07:31, JD pisze:

    > Ale to przecież O TO chodzi, a nie o jakieś tam zdjęcia ;)

    No tak :)

    --
    pozdrawia Adam
    /coś śmiesznego? - otóż każdy myśli, że jego sytuacja jest akurat wyjątkowa/

  • 26. Data: 2013-01-22 14:41:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał w wiadomości grup

    > Nikkor 18-105VR

    IMO Za wąsko.

    > Nikkor 35/1.8G

    OK

    > Nikkor 35/1.8G

    IMO lepiej jakąś 50-tkę

    > Sigma 10-20

    Sigma to zło :-)

    > Nikon.

    Z nowymi obiektywami, bo jak zechcesz kupić cos z klasyki to się okaże, że
    nie ma silniczka.

    > Nikon.

    Nie ma znaczenie 650D jest równie dobry, choc starsze Canony miały mniejsza
    czułość AF.

    > Nikon.

    Zgoda

    > Nikon.

    Kwestia ergonomii jest sprawa osobniczą :-)

    > Nikon.

    Najpierw wybrałbym komplet szkieł.

    Jeśli chodzi o nowe szkła to nie wiem, jak w tej chwili wygląda porównanie
    cenowo, ale historycznie różnice w cenach porównywalnych szkieł potrafiły
    być bardzo duże zarówno w jedną jak i druga stronę.

    Jeśli chodzi o szkła używane to do Nikona jest większa dostępność szkieł
    manualnych w dobrych cenach natomiast do Canona więcej szkieł z AF.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2013-01-22 14:53:02
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-22 14:41, Ergie pisze:

    > IMO Za wąsko.

    Do czego za wąsko? Wszystko robisz na ekwiwalencie < 27 mm?

    > Z nowymi obiektywami, bo jak zechcesz kupić cos z klasyki to się okaże,
    > że nie ma silniczka.

    Jejku, ludzie wciąż to powtarzają jak mantrę. Ten argument miał może
    sens 5-7 lat temu. Pokaż jakieś tanie, dobre szkło bez silnika, które
    warto byłoby kupić, a które nie ma odpowiednika AF-S. Ostatnim takim
    "bastionem" był chyba 85/1.8.

> [...]
    > porównanie cenowo, ale historycznie różnice w cenach porównywalnych
    > szkieł potrafiły być bardzo duże zarówno w jedną jak i druga stronę.

    W zakresie tanich szkieł (a takie interesują pytającego) to oferta
    Nikona jest sporo ciekawsza niż Canona.

    --
    marcin

  • 28. Data: 2013-01-22 19:09:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ergie:

    > IMO lepiej jakąś 50-tkę

    Już widzę grupy ludzi i sprzęt pięćdziesiątką...
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 29. Data: 2013-01-22 19:10:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze mt:

> [...]
    > sens 5-7 lat temu. Pokaż jakieś tanie, dobre szkło bez silnika, które
    > warto byłoby kupić, a które nie ma odpowiednika AF-S. Ostatnim takim

    50/1.4D, 35/2D

    Oba ze względu na szybkość AF, a pierwszy jest dodatkowo lepszy optycznie.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 30. Data: 2013-01-22 19:42:41
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-22 19:10, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze mt:

    > 50/1.4D, 35/2D
    >
    > Oba ze względu na szybkość AF, a pierwszy jest dodatkowo lepszy optycznie.

    Większość opinii i sample pokazują, że jednak wersja G nieco lepsza
    optycznie (ostrzejsza i mniejsze AC), autofokus za to trochę wolniejszy,
    lecz pewniejszy, mniej pudłuje. Poza tym jest jeszcze wersja 1.8, jest
    jeszcze Sigma, generalnie są alternatywy, a nie jak 7 lat temu, że
    wyboru nie było A z tą 35-ką to daj spokój, nie dość, że sporo gorszy
    optycznie, to jeszcze droższy i ciemniejszy, a różnice w prędkości AF są
    znikome. Narzekanie dzisiaj na brak śrubokręta w najtańszych Nikonach to
    zwykłe marudzenie.

    --
    marcin