    From: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 5D + Sigma 28-70/2,8 EX
    Date: Mon, 3 Aug 2009 16:04:14 +0200

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:93147dd6-985b-41d6-902a-8c5cabf1b86f@k19g2000yq
    n.googlegroups.com...

    > znam odpowiedz na to pytanie , ale nie jest ona jednoznaczna ;-)
    >
    > .w formacie FF :
    >
    > ad 1 telecentrycznosc odgrywa nieco mniejsza role, rozdzielczosc
    > wzgledna rowniez , pod tym wzgledem winno byc lepiej
    > ad 2 w FF krazek rozproszenia jest nieco wiekszy a wiec i tolerancja
    > na bledy ostrzenia jest wieksza.
    >
    > wydaje mi sie ze pkt 2 jest decydujacy . Jesli sprawdzisz obiektyw na
    > precyzje ostrzenia FF /BF i wyjustujesz to daje glowe ze bedzie lepiej
    > i obiektyw da sie uzyc z dobrym skutkiem.
    >
    > XXX

    Podziekowania za pomoc! Tak sobie ciuchutko myslalem, ze na FF 'pojdzie' ok.
    I to jest obiecujace bo jak sie juz szarpne na ta puszke to chwilowo bede
    unikal dalszych wydatkow na szkla. EF 17-40/4L to i tak bedzie podstawa.
    Dluzsze szklo bardziej okazyjnie uzywane wiec tez wymagania mniejsze.

    Na 400D zalozylem na chwile tylko ta sigme (korpus kolegi). Nie robilem
    precyzyjnych testow a tylko pstryknalem iles tam klatek. Porownywalem do
    kita 18-55 i generalnie bylo bardziej mydlo. Jak piszesz przyczyn moze byc
    kilka ale nie do konca wiem jakich.

    Pozdrawiam,

    Ptas