  • 21. Data: 2009-08-01 21:55:29
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 1 Aug 2009 17:53:09 +0200, MZ napisał(a):

    > Czy mozecie mi napisac, ktore Waszym zdaniem body jest rzeczywiscie lepsze?

    Tyle wypowiedzi, tyle slow, sporo jadu, malo konkretow a jakos nikt nie
    raczyl zauwazyc jednego, kluczowego elementu. Te aparaty maja skrajnie inna
    matryce (inna technologie produkcji) co przeklada sie na plastyke, szumy,
    itd.

    Kyniu

  • 22. Data: 2009-08-01 22:33:42
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Kyniu wrote:

> [...]
    > matryce (inna technologie produkcji) co przeklada sie na plastyke, szumy,

    skrajnie inną matrycę? rozwiń temat

  • 23. Data: 2009-08-01 22:48:41
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 02 Aug 2009 00:33:42 +0200, Olek napisał(a):

    > skrajnie inną matrycę? rozwiń temat

    A googla wylaczyli? No dobra - to moze najpierw co maja wspolnego. Obie
    matryce to matryce CMOS w rozmiarze APS-C czyli 22.3 x 14.9 mm z 15.1
    megapixelami. Tyle podobienstw - przez ktore wiele serwisow pisze w necie
    ze sa to te same matryce. A teraz co nowego w matrycy 50D w stosunku do
    matrycy chociazby w 40D czy wlasnie w 500D - pozwole sobie na cytat:

    "First, the light-sensitive area of each photosite has been increased in
    size through more efficient cell design. Second, there are also now no gaps
    between the microlenses that sit over each 4.7um photosite; Canon calls
    them "gapless" microlenses. Judging from our test images, Canon has indeed
    managed to improve image quality while raising ISO and increasing
    resolution at the same time."

    Stad wspomniana roznica w rozpietosci tonalnej matrycy 500D a 50D o ktorej
    ktos wyzej wspomnial tylko nie zastanowil sie czemu podobno ta sama matryca
    daje rozne wyniki w zaleznosci czy siedzi w 500D czy w 50D. Bo to nie ta
    sama matryca!!!

    Kyniu

  • 24. Data: 2009-08-01 23:35:32
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kyniu" <k...@p...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > ktos wyzej wspomnial tylko nie zastanowil sie czemu podobno ta sama
    > matryca daje rozne wyniki w zaleznosci czy siedzi w 500D czy w 50D.

    DxO nie wykryło jakichś diametralnych różnic w osiągach matryc
    (34. i 37. miejsce w rankingu). Na pocieszenie: "stary" 40D stoi wyżej
    od obydwu "nowości" :) (32. - prawdopodobnie zasługa 10 Mpix - widać
    mimo powyższego marketingowego "ulepszania" Canon na razie nie
    jest w stanie wyciągnąć więcej... ;-)

    BTW: Rety, Krzychu, co to za kodowanie? Estońskie? :))))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 25. Data: 2009-08-02 00:28:51
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > IMHO to dosyc istotna rzecz. Jaka realna przewage ma 50D?

    AF - jest swietny, to chyba pierwszy Canon jaki wszedl w moje posiadanie
    i z pelna odpowiedzialnoscia moge powiedziec, ze zaspokoil moje wysokie
    wymagania co do szybkosci i precyzji AFa. 1dynek nie mialem.
    Cala reszta; megapiksele, cuda na kiju IMO nie mają znaczenia, dopiero FF
    wnosi cos nowego. A krecenie filmow w 500D poczytaj sobie, popatrz na
    sample, zwroc uwage co robi AF w czasie lapania ostrosci na filmie i
    zastanow sie czy chcesz cos takiego miec w filmach.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 26. Data: 2009-08-02 00:33:04
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Już nie (500/50)

    Ej no pozyczyc Ci moje 50D do zabaw ?

    > Jak wyżej, choć pośrednio świadczy o trwalszej migawce.

    no nie wiem w pelnym sloncu jak sie chce miec mala GO

    > I to się może przydać.

    Nie przy zoomach :( zazwyczaj jak jest zle to na jednym koncu a na drugim
    jest OK. Sam sie przekonalem niestety :(

    Roger

  • 27. Data: 2009-08-02 01:50:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Ale robię i owszem, trochę jest wygodniej... w chwili jednak tylko, gdy
    > się roi zdjęcie :)

    Wiesz, jeżeli nie zależy Ci na wygodzie robienia zdjęć, a tylko na
    wygodzie noszenia, to sprzedaj w cholerę lustrzankę i kup sobie jakąś
    komórkę z aparatem "fotograficznym" ;->

    Albo odpowiedni plecak/torbę. I troszkę witaminek, żeby anemii czy
    innego osłabienia uniknąć ;->

    > Jakież to? Deko ładniejszy obraz w lufciku?

    Jaśniejszy i pokazujący więcej z tego, co "widzi" matryca.

  • 28. Data: 2009-08-02 05:55:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > Ej no pozyczyc Ci moje 50D do zabaw ?

    Ale właśnie af w 500 i 50 jest ten sam jeśli chodzi o sprawność. Zresztą
    jest też taki i w 450.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 29. Data: 2009-08-02 07:07:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Wiesz, jeżeli nie zależy Ci na wygodzie robienia zdjęć, a tylko na
    > wygodzie noszenia, to sprzedaj w cholerę lustrzankę i kup sobie jakąś
    > komórkę z aparatem "fotograficznym" ;->

    Ależ ja tak praktykuję od lat (jeśli chodzi o zdjęcia niezawodowe) :)
    Może nie komórkę, ale kompakt. Przecież moich zdjęć i tak nigdy nikt nie
    zobaczy w rozdzielczości większej niż megapiksel.

    > Albo odpowiedni plecak/torbę. I troszkę witaminek, żeby anemii czy
    > innego osłabienia uniknąć ;->

    A tu trochę nie trafiłeś. Tylko nie wiem w imię czego miałbym łazić z
    torbą klamotów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z wyjątkiem wiązania krawata potrafię wszystko/

  • 30. Data: 2009-08-02 07:13:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:

    > muahahah
    >
    > zgaduję - masz 450tke!

    Mam zawodowy dostęp na co dzień do wielu puszek.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś napisać coś takiego, co z miejsca rozśmieszyłoby mnie/