  • 111. Data: 2009-08-03 18:54:11
    Temat: Re: Canon 50D vs. Canon 500D
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Kyniu wrote:

    > LV, lupka x10 i manual. Rezultat zawsze przewidywalny z gwarancja
    > 100%.

    Nie mam LV, dlatego posilkuje sie 6 dodatkowymi polami AF z detekcja fazy.
    Natomiast na co dzień używam w 99% przypadków środkowego pola, czasem gdy
    chcę uniknąć przekadrowywania zmieniam pole AF na inne, ale to są wyjątki
    potwierdzające regułę.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 112. Data: 2009-08-03 18:56:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Aug., 18:01, Kyniu <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Jak sie juz ma ten aparat na statywie i jak sie juz ma to LV to sie ostrzy
    > manualnie chyba ze jest sie skonczonym leniem patentowanym.
    >
    > Kyniu

    albo jesli jest pelne slonce i ledwie ze obraz widac to mozna na AF

  • 113. Data: 2009-08-03 20:15:20
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2009 11:56:49 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > albo jesli jest pelne slonce i ledwie ze obraz widac to mozna na AF

    Wtedy to fotograf spi a nie robi zdjecia. Zdjecia wtedy robi turystyczna
    stonka a ona nie uzywa statywow.

    Kyniu

  • 114. Data: 2009-08-03 20:36:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:
    > powiedz mi z jaką puszką używasz tego LV - bo na C50D to pomyłka - mam i
    > nie wyobrażam sobie robić tym zdjęcia...

    No widzisz, nie wyobrażasz sobie nawet, a ja robię od roku na 450D, a od
    niedawna na 500D i raz też na 50D jak również robiłem tak na kilku
    olkach (wszystko jedno, lv działa wszędzie tak samo).
    To wspaniały wynalazek, bo wygodny, precyzyjny, a przy panoramach
    wielkoformatowych wręcz nieodzowny jeśli obiekt ma skomplikowany kształt
    (np. dziecinne łóżeczko z baldachimem).

    > pomyłka. Cieszę się , że opanowałeś szybkie tworzenie panoram (klaskać?
    > :D), ale ja nie widziałem żadnego zawodowego fotografa robiącego zdjęcia
    > na LV.

    Ja też niewielu, ale jak wspominałem, brać fotograficzna to
    nieszczególnie rozgarnięci ludzie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 115. Data: 2009-08-03 20:38:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:
    > kolego Janko twierdzi, że korzysta tylko z centralnego punktu AF i LV :)

    Bo tak jest. Jak będę pstrykał coś wymagającego pozostałych punktów to
    się zastanowię nad zmianą sprzętu. Ale nie znalazłem takich potrzeb.

    > też pomyłka, chyba że fotografuje nieruchomy dzbanek

    Bo tak właśnie jest.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /święta to taki czas pomiędzy końcem października, a 24 grudnia/

  • 116. Data: 2009-08-03 20:40:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > No to dawaj.

    Owszem znaczy też ''zgadzam się z Tobą'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/

  • 117. Data: 2009-08-03 20:48:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olek pisze:

    > więc ostrzysz środkowym i machasz głowicą statywu? :D jeszcze mi napisz
    > że robisz bez statywu zaffodoffe zdjęcia. Wybacz ale sam się pogrążasz.

    He, sam zrobiłeś z siebie głupa niedopuszczając myśli, że ktoś może po
    prostu zawodowo fotografować obiekty nieruchome, używać lv przede
    wszystkim ze statywu, a af z ręki, a uwaga o tym, że zawodowe zdjęcia
    można robić z ręki jest już żałosna, bo wyklucza jakichkolwiek
    kotleciarzy (czym akurat się nie zajmuję, bo tego nie lubię).

    Ale jak wspominałem, brać fotograficzna jest małorozgarnięta, bo często
    zachowuje się jak Ty teraz i to jest piękna sprawa, bo można ją
    wyrugować z prac lekkich, a dobrze płatnych i np. mieć już trzecie
    wakacje w tym roku (a nie ostatnie) :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po
    połówce!/

  • 118. Data: 2009-08-03 23:35:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Ale mi nie rozwala.

    A przy jakiej głębi ostrości robisz te portrety?

  • 119. Data: 2009-08-03 23:37:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Popatrz o czym pisałem.

    To pisałeś nie na temat.

  • 120. Data: 2009-08-04 05:59:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Aug., 01:35, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > A przy jakiej głębi ostrości robisz te portrety?

    tutaj nie ma nawet co dyskutowac.

    metoda ostrzenia na sensor centralny wynika z ograniczen sprzetoweych
    a nie jakiejs starej cudownej technicznie tradycji.
    PO prostu kiedys nie dalo sie inaczej ostrzyc niz na " sensor"
    centralny , gdyz pomoc optyczna znajdowala sie w srodku matowki.
    w tych tanich trzycyfrowych canonkach przelaczanie pomiedzy sensorami
    jest dosyc uciazliwe.
    latwiej sie ostrzy na srodek i przekadrowuje niz przelacza na
    odpowiedni sensor.

    ale zupelnie inna systuacje mamy w c50d gdzie wybor odpowiedniego
    sensora jest dziecinnie latwy i natychmiastiowy za pomoca joysticka.
    o wiele latwiej robi sie zdjecia przelaczajac np na sensor gorny
    zdjecie osoby w pionie ( to ulamek sekundy . mozna to zrobic
    podnoszac aparat do oczu) niz ostrzyc na twarz i przekadrowywac , albo
    tez ostrzyc gdzies w okolicach brzucha.

    warto zauwazac ze wiele zdjec ostrzonych wylacznie na sensor
    centralny , sa kadrowana za wysoko - twarze znajduja sie w centrum
    zdjecia , nogi sa obciete , a nad glowami duzo nieba.

    Kazdy sobie moze ostrzyc na sensor , ktory mu sie podoba , to
    rozwiazanie z joystickem daje mozliwosc rownoprawnego korzystania z
    kazdego z 9 sensorow. o jest fantastyczna mozliwosc - dlaczego z niej
    nie korzystac?